Te koop Bultaco Brinco C

Marktplaats voor Stromers en Stromergerelateerde artikelen (alleen particulieren).
Plaats reactie
rootless
Rookie
Rookie

Te koop Bultaco Brinco C

Bericht door rootless »

Indertijd kochten we twee Bultaco’s aan, na uitgebreid te hebben proefgereden op o.a. Strömer en Bultaco. De Bultaco’s staken er met kop en schouder bovenuit. Met wat spijt in het hart verkopen we onze Bultaco Brinco C, wegens niet langer te gebruiken voor woon-werkverkeer omwille van professionele verplichtingen.

Waarom koop je deze speed pedelec?

Omdat de Bultaco zowel voor-als achter geveerd is. Gezien onze Belgische wegen niet alleen aangenaam maar ook wel zo veilig.
We hebben de proef op de som genomen en op het jaagpad met de Strömer donderden wij bijna van de fiets af wanneer we over onderliggende boomwortels reden. De Bultaco is oorspronkelijk ontwikkeld voor het betere offroad werk wat impliceert dat deze afgemonteerd is met kwalitatieve onderdelen (SRAM, Magura, DNM, Supernova,…). De speed pedelec is ontwikkeld en geproduceerd in Spanje.

Omdat het befaamde Supernova M99 voorlicht ruim voldoende is om in het donker te pendelen langsheen onverlichte jaagpaden, dit in combinatie met een helder Supernova LED-achter/remlicht.

Omdat de gigantische batterij een absoluut pluspunt is. Full power (continue GPS snelheid 45 km/u) rijd je probleemloos 35 à 40 km vooraleer deze op reserve overschakelt (de andere Bultaco wordt ingezet op een traject van 35 km enkel). Wanneer men opteert voor één van de twee lichtere ondersteuningsstanden (nog steeds gemakkelijk 35 à 40 km/uur afhankelijk van het wattage dat je trapt), rijd je gemakkelijk dubbel zo ver met één oplaadbeurt. De officiële cijfers bedragen 50 - 75 - 100 km qua radius afhankelijk van de gekozen ondersteuning.

Omdat je probleemloos continue 45 km/u GPS snelheid aanhoudt. Het is de énige speed pedelec die én comfortabel rijdt, veilig is én waarbij men continue de max. snelheid kan aanhouden over een ruim traject. De vele wielertoeristen (en semi-professionele renners) die in het wiel gehangen hebben langsheen het jaagpad op de Schelde zullen dit zeker en vast beamen. Net zoals, sorry :), de vele Strömer rijders die niet konden volgen.

Wie zich wat inleest in de materie zal wel te weten komen dat Klever, Strömer etc. niet altijd uitblinken qua betrouwbaarheid. Het offroad verleden van Bultaco draagt absoluut bij aan de benodigde betrouwbaarheid voor een pendelfiets. Qua waterbestendigheid (gevoelige elektronica etc.) kent deze zijn gelijke niet. Wij hebben alvast nooit problemen gekend.

Ook andere zaken zijn mooi meegenomen:
* Stuur:
* handige fietscomputer
* geen bel, maar een claxon (veel veiliger aan die snelheid)
* 9 versnellingen i.c.m. overdrive functie, dus 18 in totaal
* De ondersteuning (op 3 standen: eco/tour/sport) wordt gegeven door middel van een gashendel. Je kan hierdoor zelf gemakkelijk meer of minder ondersteuning kiezen. Bij het starten, bijvoorbeeld aan verkeerslichten, ben je zéér snel weg, wat de veiligheid absoluut ten goede komt.
* Cruise control, heel handig op fietsostrades.
* Voorvork (UPS): voorzien van beschermkapjes
* remmen: hydraulisch, 4-zuiger remklauw, voor-en achter
* batterij: 1300 Wh, lithium-ion, laadtijd max. 3u (kan geüpgraded worden naar 2300 kW voor quasi dubbele autonomie)
* frame: aluminium met swingarm
* garantie: nog geldig tot december 2020

Inclusief:
* Extra off-road banden
* achteruitkijkspiegel
* Extra sleutelbandje, codeerkaart, etc.

Met deze fiets is er nooit in de winter (of in strooizout) gereden. Kilometerstand: 2217 km.

Zoals sommigen misschien wel weten, bevindt Bultaco zich in moeilijke papieren. Echter heeft de Benelux invoerder voldoende stock opgekocht. Daarbij kunnen wij de fiets, indien gewenst, ook onmiddellijk aanbieden met een reservelader. Batterijservice is steeds mogelijk en vrij universeel wanneer dit op termijn nodig zou zijn. Tot slot zijn veel onderdelen vrij verkrijgbaar en niet specifiek voor Bultaco ontwikkeld (remonderdelen, aandrijving, elektriciteit, …).

Adviesprijs/Nieuwprijs: 5950 euro
Vraagprijs: 4199 euro

https://www.2dehands.be/plaats/m1553665 ... mympSeller

Golvas
Veteraan | Forum Supporter

Re: Te koop Bultaco Brinco C

Bericht door Golvas »

Je link doet het niet ... deze doet het wel : https://link.2dehands.be/m1553665563

Hij heeft cruise control schrijf je ... wat mag ik me daarbij voorstellen ?
Golvas V2.0 🇧🇪

:bike: Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh

rootless
Rookie
Rookie

Bericht door rootless »

Bedankt voor de juiste link, er zal een foutje in geslopen zijn.

Om op je vraag over cruise controle te antwoorden:
Met de gashendel bepaal je hoeveel ondersteuning je geeft. Met de cruise control functie blijf je continu dezelfde ondersteuning geven, waardoor je de gashendel niet voortdurend moet open draaien. De functie heeft dus ook het voordeel dat als je even stopt met trappen, je toch nog steeds dezelfde ondersteuning blijft krijgen. Er zit een veiligheid op, zodat bij het remmen de cruise control uitvalt.

Het is dus niet zo, in tegenstelling tot veel andere speed pedelecs, dat de fiets pas ondersteuning geeft als je begint te trappen. De ondersteuning start bij het opendraaien van de gashendel. Heel aangenaam en veilig bij het starten aan verkeerslichten bijvoorbeeld, omdat je zo de auto's voor blijft.

Golvas

Bericht door Golvas »

Mag ik dan uit je uitleg onthouden dat hij de mogelijkheid heeft om autonoom te rijden (dus: zonder te trappen) ? ... en zo ja : tot welke snelheid rijdt hij autonoom ?
Golvas V2.0 🇧🇪

:bike: Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh

rootless
Rookie
Rookie

Bericht door rootless »

De Bultaco Brinco C kan inderdaad autonoom rijden, tot een snelheid van 45 km/u.

Bram Roose

Bericht door Bram Roose »

Golvas schreef:
22 mei 2020, 20:20
Mag ik dan uit je uitleg onthouden dat hij de mogelijkheid heeft om autonoom te rijden (dus: zonder te trappen) ? ... en zo ja : tot welke snelheid rijdt hij autonoom ?
Ik herinner me van het vorige topic rond de bultaco dat die gewoon autonoom tot 45km.u gaat, dus dat je hem gewoon als scooter kan gebruiken.
Overigens zit er een cadanssensor in de fiets, geen torquesensor, je ondersteuning wordt dus niet aangepast afhankelijk van hoe hard jij trapt. Vanaf je trapt gaat hij volledig volgas (of op welke stand je hem gezet hebt, vandaar die cruise control veronderstel ik).

Moet heel erg leuk zijn om off road mee te crossen. Voor woon werk als je zelf veel wil meetrappen is dat eerder moeilijk om gemotiveerd te blijven om mee te trappen zonder torquesensor.
ST3 black 983wh

MarcelH
Expert
Expert

Bericht door MarcelH »

Ik had destijds een kastje erbij waarmee ik zelf kon instellen wat de max was....hij kon met gemak harder.
Je hebt gewoon een gashandel, net als een brommer....en stel met de cruise controle de gewenste ondersteuning in, dit was voor juist de grootste irritatie ten opzicht van een stromer. Je moet iedere keer met je gashendel de gewenste ondersteuning regelen en dan met de cruise controle vast zetten, een heel bewuste handeling iedere keer, dus niet simpel wegrijden door alleen te trappen.......

maar als het je din gis, het is een kanon !
Stromerloos na een 2017 ST2 en een 2018 ST3LE....en 2020 een Fuell Flluid 1S dual battery.

rootless
Rookie
Rookie

Bericht door rootless »

Ik heb de fiets gebruikt voor woon-werkverkeer. 
Ik vond het net een heel aangename manier van rijden.

Bij andere speed pedelecs, komt er inderdaad pas ondersteuning wanneer je trapt of valt de ondersteuning uit wanneer je aan een bepaalde snelheid komt. 
Persoonlijk vond ik dat een zenuwachtige manier van rijden.
Door de cruise control bij de Bultaco heb je inderdaad continu dezelfde ondersteuning, de ondersteuning valt ook niet weg wanneer je de maximumsnelheid hebt behaalt.

Mee trappen is wat mij betreft een evidentie. De batterij zou waarschijnlijk te snel leeg trekken indien je dit niet zou doen. Door de aandrijving geeft meetrappen ook veel meer grip en een veiliger gevoel op de weg.

Plaats reactie