Gezocht: Defecte of Schade fiets

Marktplaats voor Stromers en Stromergerelateerde artikelen (alleen particulieren).
Vollblut
Rookie
Rookie

Gezocht: Defecte of Schade fiets

Bericht door Vollblut » 11 feb 2020, 22:41

Hallo allen!
Ik zal me even introduceren. Ik ben een student aan de TU in Eindhoven. Elke dag fiets ik 25km naar school, en hoewel dat prima te doen is, zou de luxe van een speed pedelec niet overbodig zijn! Onderweg zie ik af en toe een stromer voorbij fietsen, deze kijk ik dan al kwijlend na ;)

Aangezien de aankoopprijs van stromers vele malen te hoog is, ben ik opzoek naar een betaalbare defecte fiets om als reparatie project te gebruiken.

Kappote accu, motor, controller, gebroken frame, zwakke accu of batterij, enz. Alles is ok!

Heb op school beschikking tot een puntlasser, dus ik zou sowieso zelf een 18650 accu willen bouwen. En dan eventueel de stromer motor aansturen met een betaalbare controller.

Groetjes,
Inse

FreddyH
Veteraan | Forum Supporter

Re: Gezocht: Defecte of Schade fiets

Bericht door FreddyH » 11 feb 2020, 23:21

Waarom dan niet gewoon een motor/controller combi die goed samenwerkt? Dat in een DIY frame, etc.

Als je een min of meer defecte Stromer koopt dan zit je al gauw met een fiets die nog in orde is (frame nog heel en zo) waar andere problemen mee zijn of een fiets die niet heel is waarbij je dan maar moet gokken dat je het stevig en recht genoeg repareert.

In al die gevallen is je typegoedkeuring niet meer in orde. Ik bedoel dit niet als verwijt (is bij mijn fiets ook niet zo) maar vooral als: wees ervan bewust. Ik heb geen idee hoe dit juristisch gaat uitpakken bij aanrijding of andere problemen.
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)

Vollblut
Rookie
Rookie

Bericht door Vollblut » 11 feb 2020, 23:36

Bedankt voor je reactie!
Ik snap je redenering, maar graag zou ik in ieder geval een basis hebben die ik wel kan verzekeren, om in ieder geval een beetje legaal te zijn.

Laatst heb ik ook gelezen dat ze niet moeilijk zullen doen zolang de max ondersteunings snelheid gewoon netjes op de 45km/u ligt. Ik zal hier morgen even de bron van proberen te vinden.

Van buitenaf zou het verschil niet te zien zijn.

Edit: over de controller/motor combi: ik kan er idd altijd nog een andere motor onder zetten, maar een stromer motor met geïntegreerde controller modificeren leek me een leuke toevoeging aan het project :)

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door Stromeur » 12 feb 2020, 10:31

Vollblut schreef:
11 feb 2020, 23:36
om in ieder geval een beetje legaal te zijn
Dat bestaat juridisch niet.

Iets is legaal, of illegaal. Een defecte Stromer op kenteken zetten, verzekeren en daarna grondig verbouwen is illegaal. En als iets illegaal is, riskeer je dat de verzekering bij brokken niet uitbetaalt. We hebben dergelijke uitspraken al bij verzekeringsmaatschappijen voorbij zien komen. Je zal op dat moment maar iemand zwaar verwond hebben, in het ergste geval door een storing vanwege je zelf in elkaar gekluste SP (reken erop dat de VOA dan een kijkje komt nemen en die zijn NIET coulant) dan ben jij failliet.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door Stromeur » 12 feb 2020, 10:32

Feitelijk is je project illegaal en valt daarmee buiten het bereik van dit forum. Ik laat je advertentie staan omdat ik het prima vind dat je een defecte Stromer zoekt, maar voor wat betreft de details van je geplande modificaties: niet hier op het forum s.v.p..
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Vollblut
Rookie
Rookie

Bericht door Vollblut » 12 feb 2020, 16:10

Stromeur,
Oei ja idd, zal ik de details van de modificaties uit mijn OP verwijderen?

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door Stromeur » 12 feb 2020, 16:44

Nee hoor het is goed zo. Dan weten mensen in ieder geval de achtergrond van je ad.

Golvas

Bericht door Golvas » 13 feb 2020, 08:15

Vollblut schreef:
11 feb 2020, 22:41
opzoek naar een betaalbare defecte fiets om als reparatie project te gebruiken.
Ik zou mijn licht eens opsteken bij de diverse leasemaatschappijen.
Golvas V2.0 🇧🇪

:bike: Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh

Golvas

Bericht door Golvas » 15 feb 2020, 18:07

Een defecte ST1x aangeboden aan € 1500 : https://link.2dehands.be/m1515305579
Golvas V2.0 🇧🇪

:bike: Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door Stromeur » 15 feb 2020, 20:27

Bij deze bestaat wel het risico dat de motor defect is.

Plaats reactie