Werkplek laadplek

Stromer Community Lounge.
Stromend
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1653
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41

Werkplek laadplek

Bericht door Stromend »

87C68019-E90C-4F53-A679-17AC61A316BA.jpeg
87C68019-E90C-4F53-A679-17AC61A316BA.jpeg (2.37 MiB) 2169 keer bekeken
ST2s 2017, Ortlieb Frontrollers HV Neon, Blinkers, Bontrager Flare, Ergon GP5, Spurcycle, Topeak, Kinetic BodyFloat, Shockstop, Cratoni Vigor en Smartride, 2x spiegels BM 99, 20.000 + met 7.000 bonus en counting.

Gebruikersavatar
jannijm
Expert
Expert
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:07
Locatie: NL - Gelderland

Re: Werkplek laadplek

Bericht door jannijm »

Stromend schreef:
15 mei 2019, 10:13
87C68019-E90C-4F53-A679-17AC61A316BA.jpeg
“Stromer-desk” :cool2:
🇾🇪 Stromer ST3 XL Deep Black 983Wh - Bodyfloat Kinekt 2.1 - Abus rIngslot - Ergotec M88 spiegel - Ultegra cassette 11-28 - Van Zijp 175 mm - Ergon GS3 handvatten - Ortlieb Backroller Classic - Cycliq Fly12 CE & Fly6 CE

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 2362
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Re: Werkplek laadplek

Bericht door Daniel1975 »

Hoop niet dat er iemand vlakbij hoeft te werken met die loeiende ventilatoren van die laders.

Tony Mb
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 992
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Re: Werkplek laadplek

Bericht door Tony Mb »

Wat mij dan opvalt...
Best handig zo'n randaarding, dan kan je de stekker er insteken zoals je wilt :bn:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 16500Km... and counting

jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Re: Werkplek laadplek

Bericht door jjj »

Tony Mb schreef:
16 mei 2019, 20:05
Wat mij dan opvalt...
Best handig zo'n randaarding, dan kan je de stekker er insteken zoals je wilt :bn:
In Nederland hebben we in de contactsteker (stekker in de volksmond) twee pinnen; het gat van de aarde wordt niet gebruikt, daar de Nederlandse wandcontactdoos geen pin heeft. Je kan de contactstekker draaien. Het nadeel van de “Nederlandse” methode is dat de fase en nul dus van plaats kunnen wisselen.

Ik denkt dat het ontbreken van de pin in Nederland iets met zuinigheid of zo te maken heeft; technisch is het Belgische systeem veiliger. :mrgreen:
18-07-2018 t/m 30-08-2018: ST5 #1 , 536 km
10-04-2019 t/m heden: ST5 #2, 580 km (of meer)

Wiebe
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 963
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda

Re: Werkplek laadplek

Bericht door Wiebe »

190 W lader heeft geen aarding. Dus eigenlijk had deze ook een andere stekker kunnen hebben.
St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 20000+ and counting.

Postman
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 mei 2019, 19:48
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Werkplek laadplek

Bericht door Postman »

jjj schreef:
17 mei 2019, 21:29
Tony Mb schreef:
16 mei 2019, 20:05
Wat mij dan opvalt...
Best handig zo'n randaarding, dan kan je de stekker er insteken zoals je wilt :bn:

Ik denkt dat het ontbreken van de pin in Nederland iets met zuinigheid of zo te maken heeft; technisch is het Belgische systeem veiliger. :mrgreen:
Mits je dan in de stekker en in het apparaat fase en nul ook op de juiste plet aansluit... Ergo... Het maakt bij 1 fase aansluitingen geen bal uit😉
:D St3 met bodyfloat en 900+wh accu :D

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 4507
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven

Re: Werkplek laadplek

Bericht door FreddyH »

jjj schreef:
17 mei 2019, 21:29
technisch is het Belgische systeem veiliger. :mrgreen:
Nee hoor, zijn even veilig. Het Engelse systeem is wel veiliger: daar is de aarde pin wat langer, het insteken van die pin zorgt ervoor dat de fase en nul gaten open gaan.

Tom Scott weet het heel goed uit te leggen:
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 2109
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Re: Werkplek laadplek

Bericht door Henry »

Heel inventief van die Engelsen. Ik zie wel dat de trekontlasting bij het Engelse systeem (kennelijk) gekoppeld is aan de omhuizing van de stekker. In Nederland hebben stekkers een aparte trekontlasting-voorziening in de stekker. Je kunt daar pas bij als je de stekker open hebt gemaakt.
Witte ST3 van maart 2019

jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Re: Werkplek laadplek

Bericht door jjj »

Postman schreef:
18 mei 2019, 09:16
jjj schreef:
17 mei 2019, 21:29
Tony Mb schreef:
16 mei 2019, 20:05
Wat mij dan opvalt...
Best handig zo'n randaarding, dan kan je de stekker er insteken zoals je wilt :bn:

Ik denkt dat het ontbreken van de pin in Nederland iets met zuinigheid of zo te maken heeft; technisch is het Belgische systeem veiliger. :mrgreen:
Mits je dan in de stekker en in het apparaat fase en nul ook op de juiste plet aansluit... Ergo... Het maakt bij 1 fase aansluitingen geen bal uit😉
Niet eens; je kunt in Nederland de fase en nul niet op de juiste plaats aansluiten omdat de stekker omkeerbaar is. Ik heb voldoende apparaten meegemaakt waarbij je de "kon voelen" dat er op de behuizing stroom stond. Denk aan bijvoorbeeld broodroosters met een metalen buitenkant. Draaide je de stekker om dan was het probleem opgelost.
Nee hoor, zijn even veilig. Het Engelse systeem is wel veiliger: daar is de aarde pin wat langer, het insteken van die pin zorgt ervoor dat de fase en nul gaten open gaan.
Mooi systeem van de Engelsen; Wat betreft het insteken zijn ze even veiling; maar omdat je de Belgische stekker niet kan omdraaien kun je fase en de nul ook niet omdraaien. Dat dat voor de dubbel geïsoleerde apparaten niet meer van belang is prettig; voor lampen (mochten ze een geaarde stekker hebben) is het wel weer fijn; je kan de fase immers op de het diepliggende contact leggen en de nul (met aardpotentiaal) op de buitenste rand. Helaas zijn er weinig lampen met een geaarde stekker :ck: :-(
18-07-2018 t/m 30-08-2018: ST5 #1 , 536 km
10-04-2019 t/m heden: ST5 #2, 580 km (of meer)

Plaats reactie