Aanbiedingen van Stromers door makelaars

Marktplaats voor Stromers en Stromergerelateerde artikelen (alleen particulieren).
Plaats reactie
Fleur
Runner-up
Runner-up

Aanbiedingen van Stromers door makelaars

Bericht door Fleur » 29 dec 2018, 20:26

Ik volg reeds enkele maanden de aanbiedingen van Stromers op tweedehands.be.
Aangezien mijn St3 inmiddels besteld is :D :D , niet meer voor mezelf maar puur uit interesse.

Daarbij stel ik vast dat er verscheidene personen op regelmatige basis tweedehands Stromers te koop aanbieden. Ze adverteren ze alsof het fietsen zijn die ze zelf gebruikt hebben en van de hand doen om heel persoonlijke redenen. In de advertenties gebruiken ze dikwijls foto’s van de Stromer catalogus of website.
Ik vind dit zeer misleidend, vooral voor personen die pas recent door het Stromer virus zijn gebeten.

Wie heeft welke ervaringen met dit specifiek soort verkopers/makelaars?
Van waar komen de fietsen die zij te koop aanbieden?

Golvas
Veteraan
Veteraan

Re: Aanbiedingen van Stromers door makelaars

Bericht door Golvas » 29 dec 2018, 20:29

Dan heb je het o.a. over Hyblone uit Ganshoren en over HA uit Beringen ? ... :roll:
Golvas V2.0

Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - 983 Wh

Fleur
Runner-up
Runner-up

Bericht door Fleur » 29 dec 2018, 20:41

Hmmmm :?
Ik voel niet echt de behoefte om mensen persoonlijk op de rooster te leggen op dit forum.

Golvas
Veteraan
Veteraan

Bericht door Golvas » 29 dec 2018, 20:56

Als je concrete antwoorden (en dus geen veronderstellingen !) wil op je vraag dan zullen hier toch sowieso namen (lees : nicknames) die op die zoekertjessites gebruikt worden vallen ... maar, uiteraard alle respect voor je visie. ;)

Edit (21u41) : Opvallend : zo'n half uurtje nadat jij dit topic opende haalde zo'n "makelaar" meteen al zijn Stromer advertenties offline op 2ehands.be ... :mrgreen:
Golvas V2.0

Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - 983 Wh

Fleur
Runner-up
Runner-up

Bericht door Fleur » 29 dec 2018, 22:12

Vandaar de vraag: wat is hier aan de hand?
Als we weten waar dit over gaat, kunnen we met deze info misschien andere forum leden helpen om zich een beter beeld te vormen van de aankoop die ze overwegen.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 29 dec 2018, 22:20

Op alle 2e hands websites zijn malafide figuren actief, en die bieden niet alleen Stromers aan.

Wat er aan de hand is met specifieke aanbieders is niet te zeggen zonder ze, zoals je zelf al zegt, op het rooster te leggen. Dit is al weleens onterecht gebeurd hier op het forum, en ik ben daar ook absoluut geen voorstander van.

Maar het is bij een 2e hands aankoop altijd verstandig om een aantal zaken in acht te nemen. In een ander topic heb ik het volgende weleens gepost:

If something is too good to be true, it usually is. :bu:

Algemene tips bij tweedehands aankopen:

https://www.marktplaats.nl/i/help/veili ... x.dot.html

Verder:

1. Originele aankoopfactuur opvragen.

2. VIN nummer en kentekenbewijs controleren (kentekencard, tenaamstellingscode).

3. Kenteken op deze website controleren:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... estolen-is

4. VIN nummer op deze website controleren:
https://www.stopheling.nl/

5. Informeren bij Stromer of de Stromer bekend staat als gestolen/vermist.
+
6. Informeren bij Stromer of de combinatie van VIN nummer en serienummer van de OMNI overeen komt met de gegevens/combinatie in hun database.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 29 dec 2018, 22:22

Ik denk dat de meest voorkomende "vage" Stromer advertenties voortkomen uit:

- Luie adverteerder die niet snapt dat volledige informatieverstrekking de betrouwbaarheid verhoogt
- Diefstal
- Bij een verzekering opgekocht wrak
- Opgekocht op een politieveiling (teruggevonden gestolen fietsen die nooit door de eigenaar zijn opgehaald)
- Grijze import

Vertrouw je het niet, meld de advertentie dan als onbetrouwbaar bij de beheerder van de 2ehands website in kwestie.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Tomasj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Tomasj » 29 dec 2018, 23:01

Als een adverteerder (zoals HA op 2dehands) zie die meerdere recente occasies heeft en insinueert dat hij particulier is, dan is er iets mis
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss :
woon-werk 56 km enkel

nick1
Expert
Expert

Bericht door nick1 » 29 dec 2018, 23:11

Tomasj schreef:
29 dec 2018, 23:01
Als een adverteerder (zoals HA op 2dehands) zie die meerdere recente occasies heeft en insinueert dat hij particulier is, dan is er iets mis
Had die ook al zien staan op 2dehands.be en vond het eveneens verdacht dat hij meerdere fietsen aanbied.
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3

Plaats reactie