pijlen scherm

Het topmodel in de Stromervloot en zijn jongere broertje/zusje.
Netherlands
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 363
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Re: pijlen scherm

Bericht door jjj »

FreddyH schreef:
09 nov 2018, 10:50
Free2be schreef:
09 nov 2018, 09:15
Stel dat je de maximale recup, (alle pijltjes actief), instelt, geeft dit nadelen bij het gewoon ondersteunend fietsen? Ik was ff aan de sukkel om terug uit het menu te raken. Dien je voor de activering andere handelingen te doen dan enkel lichtjes de remhendel te bedienen?
Nee, het activeren via de remhendel heeft maar 1 stand. De "pijlen" recup stand heeft daarop geen invloed.
Ik begreep uit de handleiding dat een sterkere recup instelling er voor zorgt dat de minimale remming dan ook groter is.

Uit de handleiding;

Remmodus / terugwinning
Sommige S-Pedelecs kunnen via de motor ook energie opwekken en de accu opnieuw opladen, bijvoorbeeld wanneer u bergaf rijdt. In dat geval werkt de motor als een dynamo. De motor remt af en wekt daarmee stroom op waarmee de accu vervolgens opnieuw opgeladen wordt. Zo kunt u de actieradius van uw accu beduidend vergroten. Bovendien doet de recuperatiemodus op steile of lange hellingen ook dienst als comfortabele «motorrem».
Een lagere recuperatiemodus remt minder af en is dus geschikter voor vlakkere hellingen. Een ho- gere recuperatiemodus doet u beduidend harder afremmen. Daardoor wordt ook uw bereik onge- merkt en comfortabel geoptimaliseerd.
Zodra u remt, schakelt de motor in de recupera- tie/remmodus en ondersteunt u bij het remmen. De remenergie wordt in uw accu opgeslagen en verhoogt daarmee de actieradius van uw Stromer.

Dus volgens mij heeft het geen invloed op normaal rijden maar wel op het (voorzichtig) afremmen.

Gebruikersavatar Belgium
Free2be
Veteraan
Veteraan
Berichten: 821
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Re: pijlen scherm

Bericht door Free2be »

Vandaag even getest en inderdaad, bij een felle afdaling en je knijpt in de rem(men), remt de fiets behoorlijk af en zie je een rood balkje van links naar rechts op je scherm verschijnen.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.

Gebruikersavatar Netherlands
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 4923
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Bulls Green Mover E45

Re: pijlen scherm

Bericht door FreddyH »

@jjj: ik lees daarin niet dat de rem-recup meerdere standen heeft...
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)

Netherlands
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 363
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Re: pijlen scherm

Bericht door jjj »

FreddyH schreef:
09 nov 2018, 19:15
@jjj: ik lees daarin niet dat de rem-recup meerdere standen heeft...
ik wel:
1. Zodra u remt, schakelt de motor in de recupera- tie/remmodus
2. Een lagere recuperatiemodus remt minder af en is dus geschikter voor vlakkere hellingen. Een ho- gere recuperatiemodus doet u beduidend harder afremmen.

Ergo er is minimaal een lage en één hogere recuperatiemodus.

Gebruikersavatar Netherlands
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 4923
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Bulls Green Mover E45

Re: pijlen scherm

Bericht door FreddyH »

Er zijn 2 recup modi. De handleiding maakt daarin blijkbaar geen duidelijk onderscheid.

In 1 modus (bij remmen) is er maar 1 hoeveelheid remvermogen van de motor. In de ander zijn er verschillende remvermogens. Althans, zo heb ik het ervaren bij Stromer. De reden dat ik het zo onthouden heb is omdat het exact hetzelfde werkt als bij mij.
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)

Netherlands
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 363
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Re: pijlen scherm

Bericht door jjj »

FreddyH schreef:
09 nov 2018, 21:46
Er zijn 2 recup modi. De handleiding maakt daarin blijkbaar geen duidelijk onderscheid.

In 1 modus (bij remmen) is er maar 1 hoeveelheid remvermogen van de motor. In de ander zijn er verschillende remvermogens. Althans, zo heb ik het ervaren bij Stromer. De reden dat ik het zo onthouden heb is omdat het exact hetzelfde werkt als bij mij.
Tegen jouw geheugen kan ik geen andere argumenten bedenken of handleidingen citeren; Helaas zit ik "tussen twee stromers" en kan het niet zelf vaststellen.

Iemand die een Stromer heeft en deze discussue met (liefst ten faveure van mij) kan plat slaan? :D

Plaats reactie