Koga Pace B20

FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Merk SP: Bulls Green Mover E45

Precies mijn ervaring met Bosch/Nuvinci. 40 km/h fietsen en volhouden gaat meer dan prima als je een goede conditie hebt, maar niet zonder je in het zweet te werken. En ondanks dat ik van een hoge trapfrequentie houd vind ik het op die combi bij 40 ook al welletjes.

Die combinatie is geweldig voor mensen die 30-35 km/h willen rijden. Daarboven is het 3 x niks.
Remember compliments you receive. Forget the insults. If you succeed in doing this, tell me how.
(Baz Luhrmann)
vincent1981
Pro
Pro
Netherlands

Die 40 km/h is inderdaad iets dat andere SP fabrikanten ook als maximale snelheid lijken te hanteren. Dat scheelt natuurlijk in het verbruik, want een hogere max snelheid betekent ook kwadratisch meer weerstand, dus meer energieverbruik. Jammer vind ik het wel. Je koopt een SP die dus maximaal 45 km/h mag en dan kan hij maar max 40. Soms doen ze dan ook nog op het display aangeven dat het wel 45 km/h is, maar is de snelheidscorrectie dus ~5 km/h :(.
Middenmotoren geven volgens mij meer lawaai. Ik heb, zoals velen hier, een achterwielmotor en die hoor je toch eigenlijk niet bij het 'fietsen'.
Plaats reactie