MTB Cycletech Code

Vergelijking tussen Stromers en concurrerende modellen.
RikC
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Berichten: 162
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Arnhem

Re: MTB Cycletech Code

Bericht door RikC » 07 nov 2019, 13:59

@Robot santa,

Je vermogensberekening klopt.

Die 75Nm is natuurlijk het piekkoppel wat optreedt als de fietser zelf ook maximaal kracht zet.

En het koppelprofiel van een fietser is natuurlijk ongeveer een sinuspatroon.

Als analogie: Bij 1-fase stroom reken je natuurlijk de amplitude om in de effectieve waarde uit door te delen door wortel 2. Dan kom je iets boven de waarde op de site van R-M uit.
Witte ST3 XL met verhoogde stuurpen & 11-36 casette per september '19! :D

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 3977
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven

Re: MTB Cycletech Code

Bericht door FreddyH » 07 nov 2019, 16:48

Er komt inderdaad een 1 kWh accu op de Code, maar ik heb geen idee wanneer. Ik vrees dus dat dit zo'n verhaal wordt als de 1200Wh accu van Klever: aankondigen en ooit eens gaan leveren...

Ik snap dat een grotere accu de fiets gelijk een stuk duurder maakt, maar zorg dan dat je 2 of 3 verschillende accu's hebt. Een SP is gewoon uitermate geschikt om kilometers te vreten, dat moet er geen knoopcelletje in zitten waarmee de koek leeg is tegen de tijd dat je zelf lekker warm bent.
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 2702
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Re: MTB Cycletech Code

Bericht door Tomasj » 07 nov 2019, 19:24

Zoran schreef:
07 nov 2019, 10:33
Het is toch eigenlijk onbegrijpelijk dat er nog steeds geen andere (grote) fabrikant is die een accu van rond de 1kWh kan produceren. Klever moet het doen met max 850Wh, en dan zit hij nog in een enorme zwarte hutkoffer ook, QWIC heeft 750Wh als grootste optie, en nu du Cycletech met een zeer magere 650 Watt-uurtjes.
Het formaat van de Klever is een pak handiger dan de Stromer batterij, die in zo goed als geen enkele fietstas past. Zodra je nog wat verder moet dan 50-60 km is een Klever op dat ogenblik een interessantere aanbieding (want de batterij past makkelijk in een fietstas. Ook de Cycle-Tech batterij lijkt me een redelijk handige vorm te hebben (en dus eenvoudig mee te nemen in een tas)

Volgens mij verkijken die fabrikanten zich echt op hoe belangrijk de range is voor hun gemiddelde klant. Inschattende van wat ik hier op het forum en bij enkele collega's zie, koopt bijna niemand een Speed pedelec voor een ritje van minder dan 20km. De meesten rijden 25+ km enkele reis (tot bijna 60 km). In mijn ogen moeten fabrikanten daar op inspringen door een fiets te leveren die de 50-60 km ook daadwerkelijk redt bij maximale ondersteuning.
Neen, dat moeten ze niet. Niet iedereen wil zich blijkbaar op dat segment focussen, en dat is blijkbaar niet nodig als je ziet welke groei een merk als Klever op dit ogenblik maakt. Zij zetten de middelen die ze ter beschikking hebben in om zo snel mogelijk een zo groot mogelijk deel van de markt in te nemen. Iets wat ze ook lukt, in B staan ze nu niet zo veel achter R&M op de derde plaats in de verkoopscijfers (R&M was in 2018 nog marktleider in B), komende van 0 verkopen in 2018Q1. De CEO van Klever heeft meerdere keren aangegeven dat de verkoopscijfers veel beter waren dan verwacht.
Klever komt trouwens volgend jaar met een 1200Wh batterij, dan gaat het range voordeel van Stromer weg zijn. En kijkende naar de evolutie van het merk, heb ik de indruk dat Klever veel meer focust op de markt in B & Nl, en beter luistert naar hun klanten.
Nu heeft Stromer bij de voorstelling van de ST1 aan de (Belgische) fietsenmakers ook aangegeven dat de Belgische markt nu de grootste markt is voor Stromer, en dat ze meer willen luisteren naar de behoeften van die markt. Maar eerst zien, en dan geloven. De spatborden zijn nog altijd niet gegroeid, om maar een voorbeeld te noemen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 25000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)

Zoran
Pro
Pro
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10

Re: MTB Cycletech Code

Bericht door Zoran » 07 nov 2019, 19:37

Tomasj schreef:
07 nov 2019, 19:24
Zoran schreef:
07 nov 2019, 10:33
Het is toch eigenlijk onbegrijpelijk dat er nog steeds geen andere (grote) fabrikant is die een accu van rond de 1kWh kan produceren. Klever moet het doen met max 850Wh, en dan zit hij nog in een enorme zwarte hutkoffer ook, QWIC heeft 750Wh als grootste optie, en nu du Cycletech met een zeer magere 650 Watt-uurtjes.
Het formaat van de Klever is een pak handiger dan de Stromer batterij, die in zo goed als geen enkele fietstas past. Zodra je nog wat verder moet dan 50-60 km is een Klever op dat ogenblik een interessantere aanbieding (want de batterij past makkelijk in een fietstas. Ook de Cycle-Tech batterij lijkt me een redelijk handige vorm te hebben (en dus eenvoudig mee te nemen in een tas)

Volgens mij verkijken die fabrikanten zich echt op hoe belangrijk de range is voor hun gemiddelde klant. Inschattende van wat ik hier op het forum en bij enkele collega's zie, koopt bijna niemand een Speed pedelec voor een ritje van minder dan 20km. De meesten rijden 25+ km enkele reis (tot bijna 60 km). In mijn ogen moeten fabrikanten daar op inspringen door een fiets te leveren die de 50-60 km ook daadwerkelijk redt bij maximale ondersteuning.
Neen, dat moeten ze niet. Niet iedereen wil zich blijkbaar op dat segment focussen, en dat is blijkbaar niet nodig als je ziet welke groei een merk als Klever op dit ogenblik maakt. Zij zetten de middelen die ze ter beschikking hebben in om zo snel mogelijk een zo groot mogelijk deel van de markt in te nemen. Iets wat ze ook lukt, in B staan ze nu niet zo veel achter R&M op de derde plaats in de verkoopscijfers (R&M was in 2018 nog marktleider in B), komende van 0 verkopen in 2018Q1. De CEO van Klever heeft meerdere keren aangegeven dat de verkoopscijfers veel beter waren dan verwacht.
Klever komt trouwens volgend jaar met een 1200Wh batterij, dan gaat het range voordeel van Stromer weg zijn. En kijkende naar de evolutie van het merk, heb ik de indruk dat Klever veel meer focust op de markt in B & Nl, en beter luistert naar hun klanten.
Nu heeft Stromer bij de voorstelling van de ST1 aan de (Belgische) fietsenmakers ook aangegeven dat de Belgische markt nu de grootste markt is voor Stromer, en dat ze meer willen luisteren naar de behoeften van die markt. Maar eerst zien, en dan geloven. De spatborden zijn nog altijd niet gegroeid, om maar een voorbeeld te noemen.
Het lijkt me alleen maar goed als er meer (en betere) concurrentie voor Stromer komt. Wat me vooral verbaast is dat deze er nog nauwelijks is in het segment van de markt waar de meeste klanten zitten. Dat een bedrijf een keer een jaartje of 2 voorsprong heeft is normaal, maar het is wel fijn als de concurrentie dan een keer een inhaalslag weet te maken. Natuurlijk zijn er ook wat andere types klanten dan de lange afstandforens, maar dat is toch gering in vergelijking met de forensen en dus is Stromer nog altijd marktleider.

Laten we hopen dat Klever er daadwerkelijk in slaagt om een 1200 Wh accu te leveren en Stromer het vuur aan de schenen te leggen. Ik heb overigens ook op een Klever proef gereden, maar ik vond hem uiteindelijk toch te lelijk (en met 850 Wh zou de dagelijkse 56 km wel heel krap worden).
Stromer ST1 2019, rood

Gebruikersavatar
Frank
Pro
Pro
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 sep 2019, 17:45
Locatie: Antwerpen

Re: MTB Cycletech Code

Bericht door Frank » 10 nov 2019, 19:29

This are the dealers we might working with:



Morning Cycle Bruxelles

Bik Bikes Prins Albertlaan 60-61 8400 Oostende

Concept & Co bvba Menenstraat 245 8560 Wevelgem

De Meester (e)Mobility Solutions Antwerpsestraat 68 2845 Niel

Wildiers eBike Center St.weg 213 2950Kapellen
Statiestraat 66 2070 Zwijndrecht
Nieuwstraat 88 2440 Geel
Heidestraat 6 3500 Hasselt

Veelo Tramwissel 1 2360 Oud-Turnhout

Velodome Boomgaardstraat 12 2600 Antwerpen

Fietsen de Geus Marnixplaats 4 2000 Antwerpen

Bertoni Bike Service Center Machelendorp 1 9870 Machelen

Bike eMotion Drogenbossesteenweg 210 1180 Ukkel

Wieleke Smissestraat 40 2430 Laakdal

Fietsen Godefroot Xavier de Cocklaan 36 9831 Deurle

Chamizo Fietsen BVBA Liersesteenweg 86-88 2860 Sint-Katelijne-Waver

The Cool Biking Company Van Beekstraat 1121 ND Landsmeer

Thuisinfietsen Kerkstraat 15 5133 AJ Riel

Bike Centre Dik Bedumerweg 5 - 9 9716 AA Groningen

Snelbander Fietstechniek Koningsplein 13 6811 BV Arnhem

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 2702
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Re: MTB Cycletech Code

Bericht door Tomasj » 10 nov 2019, 19:50

Wow Chamizo en Velodrome. Dat zijn volgens mij de twee grootste verdelers van Stromer in België (en aangezien B een klein land is en de grootste afzetmarkt van Stromer is, waarschijnlijk ook de grootste dealers wereldwijd).
Velodrome claimt meer dan 1200 speed-pedelecs verkocht te hebben (en verkoopt naast Stromer alleen de Specialised Vado)

Zo gaat MTB wel echt 'exposure' krijgen met die fiets...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 25000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)

Gebruikersavatar
Frank
Pro
Pro
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 sep 2019, 17:45
Locatie: Antwerpen

Re: MTB Cycletech Code

Bericht door Frank » 10 nov 2019, 19:57

Tomasj schreef:
10 nov 2019, 19:50
Wow Chamizo en Velodrome. Dat zijn volgens mij de twee grootste verdelers van Stromer in België (en aangezien B een klein land is en de grootste afzetmarkt van Stromer is, waarschijnlijk ook de grootste dealers wereldwijd).
Velodrome claimt meer dan 1200 speed-pedelecs verkocht te hebben (en verkoopt naast Stromer alleen de Specialised Vado)

Zo gaat MTB wel echt 'exposure' krijgen met die fiets...
Frank schreef:
10 nov 2019, 19:29
This are the dealers we might working with:
Zullen nog in onderhandeling zijn met sommige dealers?
Laatst gewijzigd door Frank op 10 nov 2019, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1706
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Re: MTB Cycletech Code

Bericht door Golvas » 10 nov 2019, 20:00

Tomasj schreef:
10 nov 2019, 19:50
Velodrome
Je bedoelt waarschijnlijk Velodome ?
Golvas V2.0 🇧🇪

:bike: Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh

Gebruikersavatar
JeroenH
Expert
Expert
Berichten: 152
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen

Re: MTB Cycletech Code

Bericht door JeroenH » 11 nov 2019, 00:27

In 1 vd laatste video's merkt Bart van't Wieleke op dat de grotere batterij voor deze fiets (+/- 1KWh) pas in 2021 komt. Tegenvaller...
Qwic RD10 Speed - Dutch Orange - 735Wh - Thule Shield Pannier L- Lazer Anverz NTA MIPS

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1706
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Re: MTB Cycletech Code

Bericht door Golvas » 11 nov 2019, 11:52

2021 ... :shock:

Test Days (20 - 23 november 2019) met de Code 45 bij De Meester in Niel : https://rijwielendemeester.be/mtb-cycle ... on-e-bikes
Golvas V2.0 🇧🇪

:bike: Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten