De ideale e-bike

Voor algemene discussies over Stromer en speed pedelecs.
MichelJ
Pro
Pro
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 mei 2018, 21:53
Locatie: Antwerpen

Re: De ideale e-bike

Bericht door MichelJ » 11 aug 2018, 15:05

Vertienvoudig de energiedichtheid van een batterij en de volgende fietsen pleuren ze een 4kW motor in.
Trap 5 watt en krijg 4000 terug. Dan kan je evengoed met een elektrische bromfiets gaan rijden.

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1958
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Re: De ideale e-bike

Bericht door Tomasj » 11 aug 2018, 15:18

MichelJ schreef:
11 aug 2018, 15:05
Vertienvoudig de energiedichtheid van een batterij en de volgende fietsen pleuren ze een 4kW motor in.
Trap 5 watt en krijg 4000 terug. Dan kan je evengoed met een elektrische bromfiets gaan rijden.
Dat wil ik dus niet. Ik vind het vermogen van mijn huidige fiets meer dan genoeg. Een 4 kW motor zou voor mij dus eerder een nadeel dan een voordeel zijn, en bovendien overkill, je hebt maar 500 Watt nodig om 45 km/h te rijden, tenzij bij windop of bergop natuurlijk
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss :
woon-werk 56 km enkel

Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Berichten: 397
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Re: De ideale e-bike

Bericht door Polling » 21 aug 2018, 10:46

Nog een eis: BETROUWBAARHEID. Ik lees hier en daar op dit forum (en elders) over problemen waar je niet blij van wordt, niet alleen bij Stromer maar ook bij andere merken.
Ik klop het af, mijn Bulls Lacuba heeft slechts de volgende zaken gehad:
- na 150 km aanlopende achterrem. Afgesteld.
- na 5000 km (en twee winters) nieuwe ketting en tandwielen.
- na 9000 km lostrillende boutjes van het slot. Rammelen dus. Aangedraaid.
- de eerste 1000 km af en toe bij heel sterke hobbels even contactverlies, waardoor de ondersteuning naar 0 ging. Kon wel meteen weer worden aangezet. Bij eerste controlebeurt opgelost, bleek een gebruikersfout bij inzetten van de accu (volgorde hendeltje/sleutel).
Verder een valpartij met heel weinig schade (robuuste fiets) en inmiddels bijna 10.000 probleemloze km’s. Naast alle genoemde nadelen van middenmotor enz., mag de robuustheid en betrouwbaarheid van deze fiets worden geroemd.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer

Buzze
Expert
Expert
Berichten: 256
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Re: De ideale e-bike

Bericht door Buzze » 21 aug 2018, 17:03

Afgezien van de koplamp heel tevreden van mijn ST1X (2017), op de koplamp na, maar dat hebben ze met model 2018 al opgelost. En als de krimpkousen het houden hoef ik van water ook geen schrik meer te hebben, hoor ik de dealer zeggen.
Al zou een 2x2-aandrijving wel vet zijn voor het offroadwerk :lol:
Scheldelaan-Stromer

Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 437
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Re: De ideale e-bike

Bericht door Elsje » 21 aug 2018, 23:26

Ik zou graag ABS op mijn volgende fiets willen voor de natte donkere dagen die gaan komen. En natuurlijk een hele dikke accu.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.

Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1255
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Re: De ideale e-bike

Bericht door Daniel1975 » 24 aug 2018, 20:33

Mag ik iets heel simpels wensen?

Een ST3 met:
Volledig XT groep (bij voorkeur di2)
Het bouwlampje van de ST2s
Carbon vork
Standaard nette bagagedrager
Stuur met voldoende ruimte om remgrepen en shifter naar smaak te verplaatsen
Prijs zelfde als ST3 nu (kan makkelijk).

Al die zaken als abs, futuristische accu's, etc maken het onnodig duur en zijn IMHO ook niet nodig.

Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Berichten: 397
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Re: De ideale e-bike

Bericht door Polling » 24 aug 2018, 21:14

ABS vind ik wel handig. En ik zou graag de derailleur vervangen door een interne versnelling , en met een achterwielmotor blijft dan de Pinion over (tot nu toe). Verder hoeft het geen Stromer te zijn lijkt me.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer

BadPritt
Pro
Pro
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 mar 2018, 22:24

Re: De ideale e-bike

Bericht door BadPritt » 24 aug 2018, 21:22

Volledig akkoord met Daniel1975

maar ook nog
- fatsoenlijke spatlap
- batterijvak dat dicht kan als de batterij er uit is
- di2
- lockstand zonder verlichting
- 11-12-13-14-15-17-19-21 … cassette

Het is echt niet moeilijk om de perfecte fiets te maken :cool2:

Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1255
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Re: De ideale e-bike

Bericht door Daniel1975 » 24 aug 2018, 21:23

ABS en Pinion maken het onnodig veel duurder en complexer.
11-25 cassette bestaat gewoon al, voor paar tientjes te krijgen. Gewoon uit onderhandelen bij aanschaf.

BadPritt
Pro
Pro
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 mar 2018, 22:24

Re: De ideale e-bike

Bericht door BadPritt » 24 aug 2018, 22:35

Alles wat in jouw en mijn lijstje staat bestaat al en kan je vooraf of achteraf aanpassen (al dan niet met vervallen van garantie en typegoedkeuring)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast