Bericht
door Stromeur » 15 mei 2018, 00:44
Stroompje schreef: ↑14 mei 2018, 11:55
Ik denk dat Stromer de morele verantwoordelijkheid heeft om de oudere fietsen op de laatste stand van de regels voor de veiligheid te brengen (ook al eisen de overheden dat in een overgangsperiode niet). En overheden overtuigen . . . ik ga er mijn tijd niet (meer) insteken.
Ik begrijp het, het is zeker ook niet mijn intentie om EU wetgevers te gaan overtuigen van iets anders, want dat is inderdaad onbegonnen werk.
Hoewel het geen reden is om het niet te proberen, heb ik er mijn twijfels bij of Stromer wel een morele verantwoordelijkheid voelt bij zaken zoals retrofitting op oudere modellen i.v.m. veiligheid. Stromer heeft natuurlijk veel liever dat we dan een nieuw model bij ze aanschaffen...
Feitelijk zijn wij als gebruikers van een verouderd model niet interessant. En dan komen we met Stromer dus terecht in een discussie die niet langer over veiligheid gaat, maar over hun toekomstvisie. Wat een zeer interessant gesprek zou kunnen worden trouwens, want WIJ zijn de ambassadeurs van Stromer (en niet de mensen die er misschien over een maand eentje gaan kopen, of toch die Klever). Ik wil zo'n gesprek met alle liefde aangaan. Maar of Stromer daar trek in heeft? Stromer en de ivoren toren, het blijft een lastig verhaal vind ik. Ik denk dat daar wel wat aan overtuigingskracht voor nodig is.
Ik wil trouwens best samen met een aantal anderen proberen om met Stromer om te tafel te gaan om e.e.a. te bespreken, maar ik begrijp dat Lomito, die deze motie heeft opgesteld dus feitelijk is het zijn initiatief, vindt dat de bal na publicatie van deze motie op het forum nu bij Stromer ligt. Dus misschien kunnen we het beste eerst even afwachten of er reactie komt vanuit Stromer.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.