Helmen met NTA 8776 keurmerk

Van fietsbel a één euro tot super de luxe navigatiesysteem. Pimp jouw Stromer.
DVLdriver
Pro
Pro

Re: Helmen met NTA 8776 keurmerk

Bericht door DVLdriver » 17 nov 2018, 20:37

Cratoni en Giro bij Chamizo in Sint Katelijne Waver
2800 Mechelen - Belgie
ST3 Launch Edition "Stromy Daniels" ✖️ Ortlieb Back Roller Free Black ✖️ Cratoni Commuter Black ✖️Spurcycle Black & Abus Bordo Granit X-Plus 6500 110
Trek Emonda SL6 Red ✖️ FFWD F6R Black Edition
Next stop: bodyfloat

Ernie
Pro
Pro

Bericht door Ernie » 26 nov 2018, 13:40

DVLdriver schreef:
17 nov 2018, 20:37
Cratoni en Giro bij Chamizo in Sint Katelijne Waver
Thanks, ben zaterdag wezen kijken en ik ga voor de Giro Bexley!
ST3 LE XL, Bodyfloat, Spurcycle Black

DVLdriver
Pro
Pro

Bericht door DVLdriver » 26 nov 2018, 16:23

Graag gedaan!
2800 Mechelen - Belgie
ST3 Launch Edition "Stromy Daniels" ✖️ Ortlieb Back Roller Free Black ✖️ Cratoni Commuter Black ✖️Spurcycle Black & Abus Bordo Granit X-Plus 6500 110
Trek Emonda SL6 Red ✖️ FFWD F6R Black Edition
Next stop: bodyfloat

jovdt
Expert
Expert

Bericht door jovdt » 19 dec 2018, 14:13

Na veel wikken en wegen( lees maar passen en fietsen met de helmen) een keuze gemaakt. De helm moest wat mij betreft uitgerust zijn met het mips systeem. De twee helmen van Giro gepast ,zaten goed maar de ventilatie vond ik te weinig voor in de zomer ...ook kan je het scherm met handschoenen onmogelijk bedienen of je moet het een stuk laten buitenzitten wat dan weer stoort naar zichtbaarheid....zijn tweelingbroertje zonder scherm vond ik beter omdat de verluchting beter werkt;(geen scherm dat alles afsluit.) Dan maar naar mijn fm en de spezialized Ambush comp opgezet... Eindelijk een gewone fietshelm met veel ventilatie en perfecte pasvorm en slechts 370 gram . De buff past er perfect onder en bedekt mijn oren zodat het voordeel van de bexley(oorschelpen) verdwijnt. Deze morgen zonder buff vertrokken om het windgeruis te kunnen beoordelen....prima geen storend lawaai van de riempjes natuurlijk heb je wat windgeruis aan deze snelheid maar zeker niet meer dan bij mijn gewone fietshelm aan pakweg 25km/uur. Ook de prijs is een meevaller , 135 euro . Het angi systeem vind ik persoonlijk waardeloos er zijn teveel moetjes voor alles werkt en gratis is het ook niet. Het zit er natuurlijk bij voor wie dit een meerwaarde vindt. Kortom voor mij een prima helm aan een betaalbare prijs zeker als je een gewone fietshelm wil dragen.... :ay
ST 2 van 2018

Tomasj
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Tomasj » 19 dec 2018, 16:41

Ik rijd nog altijd met de Abus Pedelec+. Ik vind die eigenlijk best OK, zelf bij deze koude. Ik zie wel dat je die helm nu ook in 't knalgeel-fluo kan krijgen, lijkt me wel interessant.
Ik blijf me wel vragen stellen over mijn veiligheid bij een zware val, en of een full face helm op dat vlak niet beter zou scoren, maar die is er niet met de juiste 'norm'.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018
woon-werk 56 km enkel - 15.000 km

jovdt
Expert
Expert

Bericht door jovdt » 19 dec 2018, 17:28

Tomasj schreef:
19 dec 2018, 16:41
Ik rijd nog altijd met de Abus Pedelec+. Ik vind die eigenlijk best OK, zelf bij deze koude. Ik zie wel dat je die helm nu ook in 't knalgeel-fluo kan krijgen, lijkt me wel interessant.
Ik blijf me wel vragen stellen over mijn veiligheid bij een zware val, en of een full face helm op dat vlak niet beter zou scoren, maar die is er niet met de juiste 'norm'.
Zorg voor een helm met mips systeem scheelt terug al veel voor je hoofd bij een val!!
ST 2 van 2018

Daniel1975
Veteraan
Veteraan

Bericht door Daniel1975 » 19 dec 2018, 18:17

Nog beter, een motor integraalhelm!!

Wordt trouwens weinig reclame gemaakt voor de Ambush, vaak staat de norm niet eens genoemd.

allesstroomt
Veteraan
Veteraan

Bericht door allesstroomt » 19 dec 2018, 19:13

Helaas heb ik de abus pedelec+ getest op zijn valbestendigheid en ik kan je verzekeren dat hij zijn werk gedaan heeft: binnenin (isomo) is hij langs de kant waarop ik gevallen ben helemaal gescheurd.

Heb zelf cratoni vigor (ook Moto-norm maar wel licht) als vervanger gekocht. Zou ook windruis opvangen.

FreddyH
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 20 dec 2018, 09:27

Tomasj schreef:
19 dec 2018, 16:41
Het is een afweging tussen functie en comfort (vooral warmte maar waarschijnlijk ook massa). Als ik op mijn gezicht zou vallen moet ik er niet aan denken wat voor charmant resultaat dat gaat opleveren, maar tegelijkertijd: als ik gewoon fiets moet ik er eigenlijk niet aan denken dat mijn gezicht helemaal bedekt is. Met deze kou is dat nog wel prima, maar in de zomer...

Volgens mij zijn alle SP helmen gewoon goed, waarbij je met specifieke eisen ergens uitkomt (pasvorm, geen vizier of juist wel, etc). Maar als je echt serieus, face-first op je plaat gaat dan vrees ik dat een helm met kinbeugel inderdaad beter was...

Ik rijd nog steeds met de Bontrager Rally MIPS. Is ook gewoon een prima helm en ik zie dus ook geen reden om hem te vervangen. Ik hoop vooral dat ik voorlopig mijn portie aan valpartijen gehad heb (2 in 2016 en 1 in 2017) en dat ik dus geen helmtest hoef uit te voeren.
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)

Daniel1975
Veteraan
Veteraan

Bericht door Daniel1975 » 20 dec 2018, 11:18

Die Bontrager is toch niet NTA goedgekeurd?

Plaats reactie