Ook de snorfietser moet eraan geloven: helmplicht per 1 juli 2022

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22828
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zowel bestuurders als passagiers van snorfietsen moeten per 1 juli 2022 verplicht een helm gaan dragen. De ministerraad stemde vrijdag in met een wetsvoorstel van minister Van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat. Zij verwacht dat de helmplicht het aantal verkeersslachtoffers omlaag zal brengen.
Lees hier het volledige artikel:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ntent=free


TNO gaat onderzoeken of de Speed Pedelec helm ook veilig genoeg is voor snorfietsers. (En dat zal-ie best zijn, totdat de snorfiets dik opgevoerd is...)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Cool :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Yessssss :bp:
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Is in BE verplicht sedert 1 januari 2002 ...
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Verstandige mensen, die Belgen. Hier in Nederland rijden veel scholieren die een grotere afstand moeten overbruggen op een snorfiets. Volgens mij geen brommerrijbewijs verplicht en het rijdt mij altijd voorbij met 45 plus. Hoezo 25 km....
Mvg Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Als snorfietser is een AM rijbewijs verplicht in Nederland.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Thxs Stromerfred, dat valt me dan mee!
Met groet, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
mrstrom

wel verstandig dit, mede ook omdat er maar weinig zijn die netjes 25km/u rijden. Daarnaast zijn die stinkende 2takters ook niet meer van deze tijd.

De E-fiets is een prima en schoner alternatief, dat beetje wat je bij moet trappen is voor de meeste gezond. En mocht je door handicap of andere reden niet kunnen meetrappen houd je alternatief van snorfiets, maar met helm.
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Persoonlijk maakt het mij niet uit of een ander wel of geen helm moet dragen, je doet het tenslotte voor jezelf, niet voor een ander.
(Ik stoor mij daar op een mtb route wel aan, omdat een ongeval zonder helm wel kan leiden tot het afsluiten van een route of een probleem voor een beheerder)

Ik ben wel benieuwd hoe snel het dan afgelopen is met die honderden groene elektrische deelscooters.
(Die nauwelijks vervuilender zijn dan een SP en niet opgevoerd zijn)
mrstrom

Edgecrusher schreef: 31 mei 2021, 12:06 Persoonlijk maakt het mij niet uit of een ander wel of geen helm moet dragen, je doet het tenslotte voor jezelf, niet voor een ander.
(Ik stoor mij daar op een mtb route wel aan, omdat een ongeval zonder helm wel kan leiden tot het afsluiten van een route of een probleem voor een beheerder)

En al die mensen die arbeidsongeschikt worden door het niet dragen van een helm en ongeluk? die moeten wij ook met zijn allen betalen he. Dus verplichten brengt ook de kosten omlaag.

Nu kan je je afvragen hoe veel je bent beschermd door een piepschuim helmpje, maar beter iets dan niets. Voor een aanrijden met een vrachtwagen zal het niet veel doen, voor een val tegen de straat wel genoeg. Ligt puur aan de omstandigheden uiteraard.
Plaats reactie