Kettler Velossi 2.0

Harry00
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 nov 2020, 14:07
Locatie: Lewedorp
Merk SP: Stromer ST2 Belt LE

Stromeur schreef: 27 mar 2021, 13:17 Met het wegvallen van de MTB Cycletech Code 45 (fabrikant stopt ermee), toch maar eens de specs van de SP die hier nagenoeg gelijk aan is (zelfde frame, zelfde motor-PINION-riemcombinatie, zelfde voorvork etc) erbij gepakt.

Adviesprijs: 5899 euro.

De Kettler Velossi 2.0. Met PINION C1.9 en Gates riem:

MOTOR MODEL: Alber Neodrive Z20RS
AKKU: BMZ Unterrohr V8 651
DISPLAY: Alber BLOKS
FRAMEMATERIAAL: Aluminium
VOORVORK: SR Suntour Mobie45 luchtgeveerd
VEERWEG: 60,0 mm
VERSNELLINGEN: 9-speed Pinion C1.9XR
RIEM: Gates CDX Belt
WIELMAAT: 28"
BANDEN: Schwalbe Energizer Plus (ETRTO 50-622, 28 x 2,0)
VOORNAAF: Shimano Deore HB-M6010
ACHTERNAAF: Alber Neodrive Z20RS
STUUR: Humpert Ergotec ERGO PLUS XL Lv6
STUURPEN: Humpert Ergotec Swell-XR
PEDALEN: VP-831P
ZADEL: Ergon SMA30
ZADELPEN: Humpert Ergotec Skalar
REMMEN: Magura MT5e/4
KOPLAMP: Supernova M99 Mini Pro
ACHTERLICHT: Supernova Uni Legal Kit L1e
SPATBORDEN: SKS EDGE C56R
BAGAGEDRAGER: IRack 2
Voordat ik voor mijn nooit geleverde MTB Cycletech koos, had ik deze Kettler ook al bekeken en toen viel me in de specs iets vreemds op.
Inderdaad zelfde Neodrives systeem met dezelfde motor en dezelfde accu. Maar vreemd genoeg was de MTB een 48 volt-systeem en is Kettler volgens de specs maar 36 volt. Dat vond ik erg vreemd overkomen. Nu, na een tijdje schoot me dit weer te binnen en ik heb nog eens opnieuw gezocht.
https://www.speedpedelecs.com/product/k ... lossi-2-0/
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Goed punt, ik heb het even nagezocht,
dit is de batterij die in de Velossi 2.0 zit: https://www.bmz-drive.de/index.php/de/u ... -batterien

Inderdaad 36V. Nu kan je met 36V prima 45km/h halen, maar merk ik bij mijn fiets (ook 36V) al vrij snel (70% capaciteit oid met de daarbij horende lagere spanning) dat het lastiger is om die 45 km/h te halen.

Bijkomende probleem is dat je met zo'n kleine accu al héél snel onder die 70% duikt... Iets om op te letten bij een eventuele testrit!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
RuudvD
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 dec 2020, 08:14
Locatie: Mill
Merk SP: Sparta E-speed, R&M Supercharg
Km-stand: 38250

RuudvD
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 dec 2020, 08:14
Locatie: Mill
Merk SP: Sparta E-speed, R&M Supercharg
Km-stand: 38250

En voor de accu 652Wh en uiteraard 48V https://www.neodrives.com/en/drive-syst ... s-battery/
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Velossi 2.0 is idd 48 V, de initiële Velossi E45 (dus die met GSD motor) ging op 36 V werken ... foutje in de Snelbander website dus.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
eswa86
Rookie
Rookie
Sweden
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2023, 09:58
Locatie: Stockholm

Hoe zijn de ervaringen met de Velossi 2.0 na een tijdje? Ben wellicht geïnteresseerd: woon in Stockholm en moet 15km over geaccentueerd terrein naar mijn werk pendelen en wil graag een riem. Ik vroeg me dus af hoe deze aandrijflijn zich verhoudt tot de meer wijdverspreide Bosch Performance motoren. En hoe betrouwbaar de fiets is natuurlijk :)
KrisLuckx
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2024, 11:01

Ik rij zelf al een tijd met Neodrives SP systeem (MTB Code 45), maar toch teleurgesteld in de zogenaamde Duitse kwaliteit. De batterij gaat een stuk minder lang mee dan ik verwacht had en daarom een 2-tal jaar terug een extra batterij besteld. Deze heeft echter de geest gegeven na ca. 2jaar en (ondanks de dure aanschafprijs) geen tussenkomst van de leverancier Alber. Mijn Chinese batterijen gaan langer mee en kosten maar de helft...
Bovendien vaak elektrische storingen die komen en gaan zonder dat er echt een oplossing gevonden wordt. Ook al de hele elektrische aansturingsmodule moeten vervangen.
Plaats reactie