Continental Top CONTACT Winter II Premium topic

bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

Inmiddels kan ik na ~2000km op deze banden wel echt onderstrepen dat het banden zijn die in voornamelijk natte, soms ook gladden [door besneeuwde wegen] echt veel grip geven. Waar de Big Ben's voor mijn idee (met hard remmen) heel snel begonnen te slippen, moet je bij deze banden echt een noodstop maken wil dat gebeuren. Bij de Big Bens heb ik ook weleens een blokkerend voorwiel gehad, niet meegemaakt hier. (bv. als je net ergens rijdt op een fietspad waar je eigenlijk niet hoort, maar net na een bushalte ineens een overstekende voetganger hebt, dus dat je toch in een seconde van 28kmh naar 0 moet geraken) ;p

Ze maken wat meer lawaai, maar het voornaamste lawaai is bij mij het zoemend/rammelend Abus slot. in het begin stoorde ik me eraan, maar soms helpt het fietsers dat ze me aan horen komen :lol: [so it became a feature]

De banden kan ik echt alleen maar aanraden. Ik snap nu ook waarom er mensen zijn die hem all-year-round rijden. Zelf overweeg ik het ook, maar omdat ik het zonde vind de Big Bens aan de kant te leggen, leg ik ze toch eind mei om de zomer te overbruggen weer terug! M'n ST2 gaat ook harder op de Big Bens, omdat die iets groter zijn. Ik heb de smallere versie besteld namelijk, van de winters.. :hy:
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Als je toch gaat wisselen, leg dan een van de Conti zomerbanden op je fiets en zet die Big Ben dingen voor een zacht prijsje op marktplaats. Voor die paar tientjes heb je véél betere banden. De kans dat je onderuit gaat is serieus kleiner.
Ik hoef je denk ik niet uit te leggen dat zelfs een kleine valpartij naast vervelend ook direct duurder is dan die banden.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

De continentals zijn er terug af bij mij, en ik moet zeggen, het contrast is groot.

Ik heb er nu terug de pirelli cycle e opliggen (van de ST5) met dank aan max caddy.
MIjn fiets oogt weer top, maar wat een ongelofelijk gewicht, wat een lompheid... Al de vinnigheid is uit mijn fiets weg en ik moet enorm werken om bochten te pakken aan alles wat boven stapvoetse snelheid is... In het rechtdoor rijden zijn ze een zegen en ze vangen goed schokken op, maar oo jee als je wat kunst en vliegwerk wil uitvoeren. Enkel die banden zijn anders en ik zit nu op een camion ipv een aanvaardbaar bestuurbare fiets (een racemachien was de st3 nooit).

Ik moet dus echt weer wennen en een andere manier van rijden aannemen (die eigenlijk meer geschikt is voor de winter).

Bij continental krijg je dus de rij eigenschappen kadoo naast de extreme grip. Ik kan ook begrijpen waarom je ervoor zou kiezen daar year round mee te rijden.
ST3 black 983wh
bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

FreddyH schreef: 05 mei 2021, 08:56 Als je toch gaat wisselen, leg dan een van de Conti zomerbanden op je fiets en zet die Big Ben dingen voor een zacht prijsje op marktplaats. Voor die paar tientjes heb je véél betere banden. De kans dat je onderuit gaat is serieus kleiner.
Ik hoef je denk ik niet uit te leggen dat zelfs een kleine valpartij naast vervelend ook direct duurder is dan die banden.
Goed idee inderdaad. Hoewel ik gisteren toch weer de Big Bens heb gemonteerd... M.i. is er niet veel mis mee, zo lees ik ook genoeg mensen die er wel tienduizenden kms mee hebben gereden hier op het forum. En op marktplaats; tsja het zijn Stromer only banden, dus dan houdt het met 2 tientjes ook wel op ;p

Ik vind de Big Bens wel mooier staan in elk geval, ben benieuwd of er ook goede zomerbanden zijn zonder de reflecterende streep, die meer de grip van de Top Contact Winter's evenaren :geek: :?:

En inderdaad, zoals hierboven beschreven is; voelt een stuk minder sportief aan, maar wel aanzienlijk meer comfort over hobbelige wegen (laat ik die heel veel hebben). MAar ja wat wil je, ik had de winterbanden een maatje smaller. Logisch dat het dan meer stuitert, er ligt platter rubber op de velg :hy:
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
Riné
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jun 2021, 23:09
Locatie: Nuland
Merk SP: Stromer
Km-stand: 0

ben klaar voor de winter:
Heb CTCWIIP’s gemonteerd, winglights 360 en een nieuwe Mirage spiegel. De Conti’s zijn wel serieus smaller. Ik ben benieuwd hoe dat fietst…afgelopen week met de standaard Pirelli’s op een nat wegdek was af en toe ‘spannend ‘ :ai
D579AD22-68FC-4A88-AB09-DD8BD94ABB9D.jpeg
D579AD22-68FC-4A88-AB09-DD8BD94ABB9D.jpeg (1.43 MiB) 1586 keer bekeken
Stromer ST3, Wit, 983Wh, 45 km ww
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Rine, de winglights bij Vietz gehaald? Ik was er vanmiddag ivm het afhalen van mijn accutranporter. Toen werd er naar mijn winglights verwezen
Groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Riné
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jun 2021, 23:09
Locatie: Nuland
Merk SP: Stromer
Km-stand: 0

Hi Peerke1960,

Ik heb de winglights gewoon bij Bol.com besteld.
Mijn fiets was vorige week wel in Herveld vanwege een storing bij het laden van de accu in de fiets (code E21041C).
Stromer ST3, Wit, 983Wh, 45 km ww
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Hoi Rine, ik bij Blokker :lol: , goedkoper dan Bol.
In het donker ideaal! Ik merk wel dat je moet oppassen dat je de winglights niet beschadigt bij het manoeuvreren van je fiets. Voordeel is wel dat ze compact en stevig zijn uitgevoerd.
Grtz Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Riné
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jun 2021, 23:09
Locatie: Nuland
Merk SP: Stromer
Km-stand: 0

Ik vind ze super, geeft een hoog gevoel van veiligheid in het donker!!
Stromer ST3, Wit, 983Wh, 45 km ww
bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

Riné schreef: 09 okt 2021, 17:20 ben klaar voor de winter:
Heb CTCWIIP’s gemonteerd, winglights 360 en een nieuwe Mirage spiegel. De Conti’s zijn wel serieus smaller. Ik ben benieuwd hoe dat fietst…afgelopen week met de standaard Pirelli’s op een nat wegdek was af en toe ‘spannend ‘ :ai D579AD22-68FC-4A88-AB09-DD8BD94ABB9D.jpeg
Mooie bandjes! is het de 1.90" brede? Ik heb met de mijne ook 'lichte' sneeuw getrotseerd, maar vooral ook vorst. Heerlijk veel grip! Ik heb bewust smallere gekozen, bij auto's is dit ook altijd gebruikelijk omdat je dan bij sneeuw meer massa per vierkante centimeter hebt, dat zorgt ervoor dat je meer grip hebt, omdat je anders 'over de sneeuw glijdt' :D Maar goed, met nat weer zegt dat niks. Met nat weer had ik in elk geval mega veel grip!

Ik streef ernaar ze pas in november/december te monteren :lol: (stugheid en ik wil de Big Bens eerder verslijten), deze sleten naar mijn mening nogal hard met mijn rijgedrag. Voordeel is wel, als je ze zelf wisselt kan je voor/achter wisselen wanneer je wilt natuurlijk :hy:
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
Plaats reactie