Petitie "Stop de levensgevaarlijke speed pedelec-wetgeving"

+/-
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 dec 2019, 20:13

LNY schreef: 28 mar 2021, 21:44
Martin-sps schreef: 28 mar 2021, 14:04 Het is sociaal naar je collega speedpedelec rijders die hier wel moeite mee hebben en je versterkt sowieso de positie van de speedpedelec rijders in Nederland.
Aaah bah!!!!
Dit is echt geen acceptabele manier om zieltjes te winnen!!!!
Ik ben het inhoudelijk al totaal niet met jullie eens, maar als het zo moet dat vind ik dat kopgroepje maar een naar groepje.

Er is al genoeg onduidelijkheid onder weggebruikers over SP’s. Jullie voorstel creeert nogmeer verwarring onder weggebruikers en daarmee gevaar voor “collega’s”.
Dát is pas weinig sociaal.
+1
ST3 black, Citroëns: 2cv6 red, cx25 black, ds21 grey, c3 white
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mboelis schreef: 28 mar 2021, 15:37 Wat is de kopgroep
Een groep die naar buiten treedt als spreekbuis van 5.200 SP'ers (personen die hebben geklikt op 'lid worden' bij een Facebook groep over Speed Pedelecs), maar nog geen 350 handtekeningen binnen haalt voor een petitie.

Qua mandaat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Aha. Dank. Iedereen heeft recht op zijn eigen problemen.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
mrstrom

LNY schreef: 28 mar 2021, 21:44
Martin-sps schreef: 28 mar 2021, 14:04 Het is sociaal naar je collega speedpedelec rijders die hier wel moeite mee hebben en je versterkt sowieso de positie van de speedpedelec rijders in Nederland.
Aaah bah!!!!
Dit is echt geen acceptabele manier om zieltjes te winnen!!!!
Ik ben het inhoudelijk al totaal niet met jullie eens, maar als het zo moet dat vind ik dat kopgroepje maar een naar groepje.

Er is al genoeg onduidelijkheid onder weggebruikers over SP’s. Jullie voorstel creeert nogmeer verwarring onder weggebruikers en daarmee gevaar voor “collega’s”.
Dát is pas weinig sociaal.
Mee eens!
vincent1981
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 nov 2019, 07:57

Ik rij tegenwoordig overal waar dat moet op de weg ipv het fietspad, sinds het begin van de corona. Doordat het zeker vorig jaar stukken rustiger was op de weg, was dat overal goed te doen. Nu ben ik daar mee door blijven gaan. Het is nog steeds relatief rustig. Ik heb echter het gevoel dat mede-weggebruikers er nu ook meer aan gewend zijn. Ik denk dus dat als de corona-crisis voorbij is, ik het gewoon blijf doen. Ik heb de petitie bekeken, maar ik vind de toon maar niets. Het is niet duidelijk wat men nu precies wil. Keuzevrijheid of verplicht naar het fietspad. Mijn kinderen maken ook gebruik van het fietspad en dan heb ik de speed pedelec er eigenlijk liever niet. Ik teken de petitie dus ook niet. Wel ben ik voor een campagne vanuit de overheid. Die is al jaren terug beloofd, maar heb ik zelf nog nooit gezien. Ik kijk zelf ook zelden TV, dus het zou kunnen dat het al wel langs geweest is, natuurlijk.
Ik heb echter niet het gevoel dat ik nu asociaal ben. Als mijn mede speed pedelec rijders dat wel zo zien, dan bied ik oprecht mijn excuses hiervoor aan.
mrstrom

vincent1981 schreef: 29 mar 2021, 10:02 Ik heb echter niet het gevoel dat ik nu asociaal ben. Als mijn mede speed pedelec rijders dat wel zo zien, dan bied ik oprecht mijn excuses hiervoor aan.
Het "asociaal" kan je 2 kanten op uitleggen. Enerzijds het niet steunen van andere SPers om op het fietspad te maken. En anderzijds zijn de "fietspad-rijders" niet sociaal omdat ze de wegrijders niet volgen. Dus je doet het nooit goed :lol: in dat opzicht.

Ik merk zelf ook nu meer SP-ers op de weg gaan rijden dat dat meer gewenning geeft bij andere weggebruikers. En als je nu weer gaat toestaan om SP op het fietspad te laten, raak je dat kwijt denk ik. Weggebruikers kunnen dan denken, je mag ook daar, dus oprotten hier en dat lokt misschien wel agressief en gevaarlijk gedrag uit.

BTW, fabricanten moeten SPers leveren die gewoon vlotter zijn en min. de 40km/u halen.
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Marcellissimo heb je gelezen waarom sommige mensen (waaronder ik) niet willen tekenen?
Op de meeste fietspaden is een SP gewoon gevaarlijk. We moeten in mijn ogen vooral in sommige gevallen lokaal maatwerk leveren. (Maar die discussie is uitgebreid gevoerd)
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Precies! Stromeur

Stromeur schreef: 28 mar 2021, 23:28
mboelis schreef: 28 mar 2021, 15:37 Wat is de kopgroep
Een groep die naar buiten treedt als spreekbuis van 5.200 SP'ers (personen die hebben geklikt op 'lid worden' bij een Facebook groep over Speed Pedelecs), maar nog geen 350 handtekeningen binnen haalt voor een petitie.

Qua mandaat.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Roofless
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 apr 2020, 22:42
Locatie: Hellevoetsluis
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 1000

Als het aantal ongelukken stijgt gaat er vanzelf iets veranderen, hoewel ik denk dat dit nog wel jaren kan gaan duren.
Laat ze eerst maar eens de 50 km/h op de openbare weg gaan handhaven. Zo lang er nog allemaal Golfjes en BWM's denken dat de weg van hun is zie je mij niet op de openbare weg.
Stromer ST1 Deep red, Kinekt zadelpen, Kinekt stuurpen
mrstrom

Roofless schreef: 31 mar 2021, 15:55 Als het aantal ongelukken stijgt gaat er vanzelf iets veranderen, hoewel ik denk dat dit nog wel jaren kan gaan duren.
Laat ze eerst maar eens de 50 km/h op de openbare weg gaan handhaven. Zo lang er nog allemaal Golfjes en BWM's denken dat de weg van hun is zie je mij niet op de openbare weg.
Het aantal ongelukken laten stijgen is wel een pijnlijke weg, wel de weg die meestal gevolgd wordt.

Wat je zegt over de handhaving, bedacht ik mij vanmorgen ook. Zeker op de dubbelbaanswegen bi.bekom, een politieagent is dan zo terug verdient. Die schrijft zo een paar duizend euro aan bonnen uit.
Plaats reactie