Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

jenn
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 mar 2021, 14:40
Merk SP: Klever B speed
Km-stand: 16000

Ook ik heb al enkele maanden meegelezen voor mijn registratie en de nodige nuttige aanwijzingen gevonden
Sinds 3 maanden ben ik de gelukkige bezitter van een klever B speed plus, waarmee ik 2 à 3 x per week 28 km enkele reis afleg naar mijn werk. Achterop heb ik een kratje gemonteerd met behulp van een Britch Lite Rack Adapter, waarin mijn werkspullen, regenpak en lader gaan. Bij ritjes op mijn vrije dagen gaat daar de hond in mee.
Gebruikersavatar
Blizzard
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 nov 2017, 19:47
Locatie: Dalen
Merk SP: Stromer ST3 sport

Blizzard schreef: 18 nov 2017, 20:00 Hallo,

Ook maar even aangemeld, omdat ik binnenkort ook een Oranje ST1X in de schuur heb staan. Ik heb al aardig wat gelezen, en op basis hiervan (en erop rijden natuurlijk) mijn keuze gemaakt. Ik ben van huis uit een fietser, racefiets 8000 km/jaar op mijn Italiaanse racer, en wil met mijn nieuwe Zwitserse bolide gaan woon/werken, wat 25 kilometer enkele reis betekend, vier keer per week. Auto is dus verleden tijd, en hoop dat dit mij gaat bevallen. Gaat zowieso kosten besparen gok ik... :D
Zijn er hier trouwens meer die ook fanatiek op een racefiets rijden?
Een dikke drie jaar en 21000 Stromerkilometers verder nu, gaat het oranje geweld de deur uit, en komt er een 3 voor in de plaats. Ik heb in de regen een korte proefrit kunnen maken. Lekker stabiel, krachtige ondersteuning en de best comfortabele zitpositie: de beslissing was snel gemaakt. Ik hoop net zoveel zorgeloze kilometers te kunnen maken als op mijn huidige 1X. Helaas is er momenteel niet veel keuze in kleuren, en word het een saaie mat zwarte. Ze hadden de 3 in het blauw van de 2 moeten leveren, dat zou een instant succes worden denk ik...
Orange 20 inch ST1X met 618 batterij. Exit, nu: ST3 sport mat zwart.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22826
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die oranje ST1 X blijft een fenomenaal mooie kleur. Ik had destijds de Charcoal, maar toen ik de oranje in het echt zag had ik soms wel een beetje spijt.

Veel plezier met je Drie!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
bonzo61
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 mar 2021, 10:29
Locatie: Amersfoort!
Merk SP: Klever X Alpha 45 (red copper)
Km-stand: 176

Goedemiddag,
Ik zal me eerst even voorstellen. Mijn (echte) naam is Aris. Nickname heb ik gekozen vanwege mijn liefde voor Led Zeppelin en dan specifiek de drummer John Bonham die door z'n collega's "Bonzo" werd genoemd. 61 staat voor mijn geboortejaar.
Ruim 2 jaar geleden begon ik mijzelf te realiseren dat iets meer beweging misschien wel goed voor me zou zijn. Fietsen naar m'n werk is dan een prima vorm van beweging. 13 km (enkele reis) vond ik iets te ver, dus voor de optie e-bike gekozen. Mezelf goed georiënteerd en gefietst op verschillende e-bikes. Bij de FM in het dorp en testcentra in Hoevelaken en Ede geweest en uiteindelijk voor de "Gazelle Orange C310 HMS" gekozen. Vooral de Gates riem i.c.m. de traploze versnelling heeft mij over de streep getrokken: zo soepel en stil! :ay
Maar nu gaan we verhuizen en de w.w.-afstand gaat van 13 naar 31 km: iets te ver voor een e-bike naar mijn idee, meer iets voor een SP.
Vanwege de ervaring met de belt-drive moest de SP ook een variant zijn met riem en door z'n uiterlijk kwam de Klever al snel bovendrijven. Een vriend heeft een idWorx fiets met een Pinion versnelling en is daar razend enthousiast over.
Volgende stap was dus: Klever X speed Pinion. Via fietstest.nl een proefrit aangevraagd en de 11e (maart) was het zover. De chauffeur belde nog om te vragen of ik er nog behoefte aan had: laat ik het maar doen, kan ik de fiets goed uittesten in de wind. En waaien deed het: windkracht 8 en uitschieters naar 9 !! Maar wat een fiets: voor de wind makkelijk 48-50 km/u. Terug, tegen de wind (storm) in: max. nog 22 km/u.
In dit weer 18 km gefietst en de accu was ongeveer half leeg. Ik ben zeker niet de ideale SP-ist (185 cm, 120 kg), maar ik vind deze waarden zeer acceptabel en geeft mij vertrouwen dat ik straks w.w.-afstand in ieder geval op 1 volle acculading moet kunnen redden. Op werk kan ik de batterij wel weer opladen.
Vanmiddag belde fietstest.nl weer met een leuke verrassing: vrijdag as. komen ze weer langs :cool2: voor een proefrit maar dan met de door mij zeer gewenste (want sterkere motor en zwaardere accu) Klever X Alpha. Ze wist het niet zeker, maar de telefoniste dacht "die roodachtige", dat is mooi, dan heb je wat bijzonders/ niet alledaags.
Nu wachten tot vrijdag. Verslag volgt (uiteraard).
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

ik ben benieuwd! Suc6, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

bonzo61 schreef: 17 mar 2021, 18:30 Verslag volgt (uiteraard).
Super !

Hier en hier kan je je al wat inlezen over de Alpha. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
deef
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2021, 10:00
Locatie: Zottegem
Merk SP: St1 2019
Km-stand: 350

Hey,

Mijn naam is David en sinds kort bezitter van st1. Ik ben zeer tevreden over de fiets. Ik heb al ens een korte test gedaan in de vlaamse ardennen en dit zijn mijn cijfers.
25 km op stand 3, redelijk wat wind, 8°C, een gemiddelde van 38 km/u, batterij op 50% maakt een 16 wattuur /km. Adapter levert 245 watt dat maakt 4 minuten laden per km. De reis adapter levert 65 watt, dat maakt 15 minuten laden per km.
Zoals ik al zei zeer tevreden alleen jammer van de dure adapters, je laat deze tenslotte onbewaakt achter aan je fiets, zou moeten ingebouwd zijn.
Woon-werk 25 km
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22826
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Accu uitnemen en laden op een plek waar je er zicht op hebt ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
deef
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2021, 10:00
Locatie: Zottegem
Merk SP: St1 2019
Km-stand: 350

Jullie hebben zeker allemaal kantoorjobs. Als je in een fabriek werkt kun/mag je je batterij niet zomaar meenemen. Of wat als ik wil herladen op een openbaar oplaadpunt. Allemaal niet mogelijk.
Woon-werk 25 km
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Wie "bij ons" persoonlijke devices (van welke aard dan ook ...) oplaadt gaat eruit wegens diefstal ... zo kan het dus ook.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie