Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Jo58
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 101
Lid geworden op: 24 feb 2021, 18:23
Locatie: de Betuwe
Merk SP: Klever
Km-stand: 8000

Hallo allemaal, ik ben Joep, 63 jaar, lekker al vrij om te doen wat ik leuk vind. En één van die leuke dingen is fietsen. Al jaren lang op de E-bike, soms met de vrouw en vaak alleen. Tochtjes van 60-90 km. Ik heb nu een Specialized Vado 5.0 (max 25 km), maar wil graag een SP.
Carpe Diem
Specialized Vado 5.0 - Trek Powerfly 5 E-mtb - Klever X Speed 2020
SirJohnDoe
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 nov 2020, 23:32
Merk SP: Stromer ST3 2019

Hoi allemaal!

Ik kijk hier nu al een paar maanden mee sinds ik het in me hoofd haalde een Stromer te gaan aanschaffen als upgrade van een Klever X Speed, voornamelijk vanwege het betere bereik en wat extra vermogen bij slecht weer. Ik had me nog niet voorgesteld, dus bij deze:

Ik ben 26 jaar, woon in Utrecht, en heb na het halen van mijn rijbewijs vorig jaar februari, mijn eerste (officiële) speedpedelec aangeschaft: een Klever X Speed. Daarvoor reed ik op een zelfgebouwde speedpedelec met bafang/tongsheng middenmotoren. Deze bleken niet zo duurzaam, en daarnaast ben je niet verzekerd, dus toen ik mijn rijbewijs had ben ik overgestapt op een 'echte'. Sinds april 2020 doe ik dagelijks 40 à 45 km voor mijn woonwerk naar Woerden. In januari heb ik een Stromer ST3 aangeschaft, en deze bevalt dusver erg goed.
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 701
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Welkom!! En gelijk al bedankt voor je hulp voor de met het python script :-) ST3 wordt denk ik mijn volgende Stromer denk ik. Heb al een testrit gemaakt bij Juizz. Maar eerst maar eens naar het werk mogen :-)
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
SirJohnDoe
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 nov 2020, 23:32
Merk SP: Stromer ST3 2019

Jan-Willem Wisselink schreef: 07 mar 2021, 21:36 Welkom!! En gelijk al bedankt voor je hulp voor de met het python script :-) ST3 wordt denk ik mijn volgende Stromer denk ik. Heb al een testrit gemaakt bij Juizz. Maar eerst maar eens naar het werk mogen :-)
Dank! De ST3 is zeker aan te raden! Ik heb het geluk dat ze mijn flat aan het renoveren zijn, waardoor ik moeilijk thuis kan werken en wel naar kantoor 'mag'. Vind het heerlijk zo'n ritje aan het begin en eind van mijn werkdag.
Gebruikersavatar
Flitskeiii
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mar 2021, 12:45
Locatie: Vijheerenlanden
Merk SP: ST3 LE Pinion
Km-stand: 10000

Goede middag allemaal,

Na een half jaar dit Forum al gevolgd te hebben heb ik me aangemeld om zo ook mijn bijdrage te kunnen leveren.
Ik pendel al bijna 4 jaar, meestal 2 dagen in de week, tussen Vianen en Raamsdonksveer (39 km enkele reis). Ik doe dat op een Riese & Muller Charger. Ik heb 2 accu’s van 500Wh en wissel halverwege. Zo zorg ik ervoor dat de accu’s nooit leeggereden worden.
De Charger is een probleemloze fiets en in 16000 km alleen een keer de remblokken laten vervangen. Op het wensenlijstje staat nog wel een nieuwe fiets waarmee je constant boven de 40 km/uur kunt rijden in een normaal traptempo. Dus ik kijk rustig rond en volg de ontwikkelingen in speed-pedelec land op de voet. Voor mij in ieder geval een riem aangedreven fiets want dat is in de praktijk echt probleemloos en eenvoudig schoon te houden. Iedereen bedankt voor zijn bijdragen aan het forum. Ik heb er in ieder geval al veel opgestoken en er heerst een goede sfeer.

Flitskeiii
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Flitskeiii schreef: 09 mar 2021, 14:51 een probleemloze fiets en in 16000 km alleen een keer de remblokken laten vervangen.
Keurig ! :ay
Flitskeiii schreef: 09 mar 2021, 14:51 Op het wensenlijstje staat nog wel een nieuwe fiets waarmee je constant boven de 40 km/uur kunt rijden in een normaal traptempo.
Die zijn er, maar ze zijn helaas niet probleemloos.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Harrievang
Pro
Pro
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37

Een Supercharger ll Vario HS met een T 22 tandwiel achter danwel de Rohlhoff versie...Al heeft deze wel zijn prijs.
Gebruikersavatar
Flitskeiii
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mar 2021, 12:45
Locatie: Vijheerenlanden
Merk SP: ST3 LE Pinion
Km-stand: 10000

Harrievang schreef: 10 mar 2021, 19:35 Een Supercharger ll Vario HS met een T 22 tandwiel achter danwel de Rohlhoff versie...Al heeft deze wel zijn prijs.
Inderdaad is ook al bijna €8200 (Rohlhoff)
Rapid
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mar 2021, 07:23

Hallo,
ik heb tussen maart 2015 en eind 2018, 2 ST2's gehad, waar ik telkens een 20000km woon-werk mee gereden heb. Scherpenheuvel-Zichem -> Haasrode (30km enkel).
Eind 2018 ben ik dan van werkgever veranderd en werd de afstand woon-werk (min. 40 km) voor mij wat te groot om dit elke dag met de Stromer te doen, door weer en wind. Daarom gekozen voor een bedrijfswagen. Maar na een 2-tal jaren, begint het toch terug te kriebelen om via het werk terug een Stromer te leasen. Maar de bedoeling is dan enkel de Stromer te gebruiken als het mooi weer is en de zin is er. Daarom dat ik hier wat meer info en ervaringen wil lezen van ST3 en ST5 gebruikers.
Dus het wordt ofwel een ST3 met de 983Wh batterij ofwel wordt het een ST5.
Aankoop zal bij Gaethofs in Herk De Stad zijn (tussen woon-werk), ofwel bij Niels Albert in Tremelo (12km van mijn woonplaats), waar ik mijn vorige 2 Stromer sheb gekocht en waar ik zeer tevreden was van de service.
Plaats reactie