Tijdelijk Stromerloos

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mboelis schreef: 28 feb 2021, 19:29 ST2S verkocht nu de markt goed is, heel wijs want Stromer rijden is niet tegen elke prijs.
Dat i.c.m. met dat-ie nu heel veel stil staat was inderdaad de hoofdreden. Uiteindelijk zou hij er toch wel uitgaan, maar het blijft een 2017 model dat er niet jonger op wordt.
mboelis schreef: 28 feb 2021, 19:29 Stella?
Zoals je weet ben ik ENORM fan van Stella, dus dat zijn inderdaad de eesten die ik ga benaderen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wiebe schreef: 28 feb 2021, 20:36 Ik ben bijna geshockeerd over een stromerloze Stromeur.....
Misschien word ik nog weleens een Kleveur :mrgreen:
Wiebe schreef: 28 feb 2021, 20:36 Las trouwens ook net of FB dat kleverforum is gestopt, dus dat gat kan weer prima opgevuld worden.
Klopt, de eigenaar heeft het bijltje erbij neergegooid. Dus ook dat gat gaat we in springen. Dat waren we feitelijk al aan het doen; mijn contact met Klever is ontzettend goed en ik hoop ook dit jaar nog wat kansen te krijgen om nieuwe modellen te testen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Wat een verrassing!

Maar moest je voor een Klever Pinion kiezen, ik snap het wel hoor. Net met eentje testgereden en jongens, wat fietst dat lekker. Alleen die prijs, dat doet pijn als je niet kan leasen :D
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

JeroenH schreef: 28 feb 2021, 21:37 Maar moest je voor een Klever Pinion kiezen, ik snap het wel hoor. Net met eentje testgereden en jongens, wat fietst dat lekker. Alleen die prijs, dat doet pijn als je niet kan leasen :D
Ja, eens. De X-Speed PINION rijdt heerlijk. Het is wat mij betreft de eerste SP in de markt die kan tippen aan Stromers. Helaas ook qua prijs :?

Ik vind wel dat Klever het gedrag van de ondersteuning verder moet doorontwikkelen: kracht en topsnelheid zijn dik in orde, maar na het stil houden van de trappers pikt de ondersteuning nog steeds niet voldoende snel op, én de PINION zit verder continu in de gaan-gaan-gáán modus. Dat voelt minder intuïtief en natuurlijk dan een Stromer-motor, die hebben dat echt heel goed voor elkaar.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Ik heb zo een vermoeden, zodra je de X speed pinion alpha gehad hebt met sterkere motor dat dat hem wordt :) Wel even de euro's bij elkaar zien te harken.....of je moet er een sponsordeal met reclame op de site uit slepen :cool2:
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Stromeur schreef: 28 feb 2021, 23:26 Ik vind wel dat Klever het gedrag van de ondersteuning verder moet doorontwikkelen: kracht en topsnelheid zijn dik in orde, maar na het stil houden van de trappers pikt de ondersteuning nog steeds niet voldoende snel op, én de PINION zit verder continu in de gaan-gaan-gáán modus. Dat voelt minder intuïtief en natuurlijk dan een Stromer-motor, die hebben dat echt heel goed voor elkaar.
Het oppikken van de ondersteuning op de Klever kan dan nog wel verbeterd worden richting die van Stromer. Tegen het gaan-gaan-gaan is het voldoende om de ondersteuning een standje lager te zetten. Prestaties zijn gelijk maar de eigen input moet wat hoger om de max ondersteuning te krijgen, maw, de ondersteuning is dan beter gespreid en minder een "on-off" verhaal bij de minste eigen input.
Kalibreren van de TMM sensor moet op de Klever NOOIT gebeuren. Of je nu dat achterwiel op 30Nm aandraait of op 45Nm, maakt helemaal niets uit en zo moet dat ook. Hier kan Stromer dan weer in verbeteren. En een fijne natuurlijke ondersteuning EN dat kalibreren uit de wereld helpen. Niets is zo erg als onderweg te moeten stoppen, als de fijne natuurlijke ondersteuning het hazenpad heeft gekozen, om het weer in de goede richting te krijgen.
Verder wens ik je een fijne zoektocht + financiële meevaller toe (bovenop de centen van je St2s) zodat wat je wenst ook mogelijk wordt, ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Eens wat betreft dat kalibreren, ik verbaas me daar telkens weer over... Mijn fiets heeft dezelfde soepele en directe ondersteuning die Stromer ook kenmerkt, maar ik hoef nooit te kalibreren

Bij mij is de ondersteuning alleen weer een stuk minder krachtig... Nu nog iets wat alles goed doet en dan ook nog betaalbaar is :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ondanks het feit dat ik mijn ST2 S zo ongeveer nooit heb hoeven kalibreren (ik kan het aantal keren in 3,5 jaar tijd op één hand tellen) ben ik helemaal mee in dat de TMM-sensoren van de nieuwe generatie Stromers veel te gevoelig zijn. Stromer en Klever kunnen op bepaalde vlakken veel van elkaar leren. (Stromer ook van Klever als het gaat om contact met en luisteren naar eigenaren.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Als ik zo bescheiden mag zijn om te vragen wat je bij Stella gaat zoeken? Middenmotor, voorwielmotor, geen SP uitvoeringen..Voor de rest, bedrieglijke reclame dat ze de tussenhandel uitschakelen en alzo een prijsvoordeel kunnen bieden.

Ik heb hun zaak in Hasselt bezocht en ben er van ellende terug buiten gestapt..Voor een voorwielmotor uitvoering, vanaf 2400€ tot 3200€. Alles leek me heel simpel en niet inventief aan die fietsen..Sorry, komen bij mij niet in aanmerking. :oops:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

We waren ironisch.

Ik heb he-le-maal niks bij Stella te zoeken, geen zorgen ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie