Accu probleem nog niet opgelost. De accu laadt wel op, maar maakt geen contact met de fiets, of valt direct uit.
Fiets doet het prima met andere accu! Volgens het bedrijf in Seuren zijn de cellen goed in balans en in behoorlijke staat.
Maar ze waagden zich niet aan een onderzoek naar de storing, die in het BMS, of de kabels moet zitten verwacht ik.
Heeft iemand een suggestie waar ik het elektronische gedeelte kan laten repareren?
Accu Bulls Green Mover E45 reviseren/uitbreiden
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Bij mijn fiets was het de connector tussen de accu en de fiets. Bij ebikeaccu hebben ze die vervangen door een connector aan de zichtzijde. Niet mooi maar werkt perfect.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
-
- Rookie
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 26 okt 2022, 13:22
- Locatie: S gravendeel
- Merk SP: Bulls
- Km-stand: 28000
Hoi Luc!
Hoe is de verloop van de upgrade verlopen bij EbikeAccu? Ik heb mijn accu nu ook inmiddels opgestuurd en had best vertrouwen in deze partij ook gezien de eerste communicatie die ik met hun had, Maar de upgrade termijn is flink verstreken en daar zijn ze nauwelijks te bereiken. Nu heb ik wel veel liever dat het iets langer duurt en goed! Maar lees toch ook veel negatieve reviews over EbikeAccu waarvan ik toch schrikt. Luc wat voor ervaringen heb jij? Voor mij erg spannende hoe dit gaat aflopen.
Mvgr.
Robert
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Je quote mij, dus krijgt Luc er geen notificatie van. Ik heb hem al een tijdje niet meer actief gezien hier, misschien kan je hem een PM sturen?
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Dag Freddy. Alles goed hoop ik? Ik zie dat het forum verandert is. Oogt mooi.
Hierbij mijn reactie op de vraag van robroe@solcon.nl.
Ik heb vlug even het emailverkeer opgezocht dat ik had met Mr Verkuil van EbikeAccu. De upgrade van mijn batterij is uitgevoerd in november 2018 en heeft ongeveer twee maand geduurd.
Mijn batterij van mijn Bulls Greenmover (2015) was sterk gedegradeerd. De capaciteit was 735Wh 36V. EbikeAccu heeft mijn batterij voorzien van nieuwe cellen met een capaciteit van 1260Wh. Daarom hebben ze langs beide kanten de batterij verbreed met 2.5cm. Dit zorgt niet voor belemmering tijdens het fietsen. Intussen heb ik met deze batterij ongeveer 20000Km gereden. Ik heb niet de indruk dat de batterijcapaciteit veel afgenomen is. De capaciteit zal na 4 jaar wel verminderd zijn maar ik denk dat het beperkt is. Het wijst er toch op de EbikeAccu kwalitatieve batterijcellen gebruikt. Ik had vroeger ook ervaring met batterijen aangekocht in China. De kwaliteit was veel lager.
Ik had in 2018 zeer goede contacten met het bedrijf. Na 4 jaar ben ik nog steeds heel tevreden over mijn batterij. Nog nooit problemen gehad met de batterij.
Op het werk heb een collega die fietst met een gelijkaardige Bulls Greenmover. Hij liet ook zijn batterij upgraden bij EbikeAccu. Hij rijdt er ook nog steeds mee en is er tevreden over.
Als er iets zou voorvallen met mijn batterij neem ik zeker terug contact op met EbikeAccu.
Hou er wel rekening mee dat er leveringsvertragingen zich kunnen voordoen voor Lithium Ion batterijen.
Hierbij mijn reactie op de vraag van robroe@solcon.nl.
Ik heb vlug even het emailverkeer opgezocht dat ik had met Mr Verkuil van EbikeAccu. De upgrade van mijn batterij is uitgevoerd in november 2018 en heeft ongeveer twee maand geduurd.
Mijn batterij van mijn Bulls Greenmover (2015) was sterk gedegradeerd. De capaciteit was 735Wh 36V. EbikeAccu heeft mijn batterij voorzien van nieuwe cellen met een capaciteit van 1260Wh. Daarom hebben ze langs beide kanten de batterij verbreed met 2.5cm. Dit zorgt niet voor belemmering tijdens het fietsen. Intussen heb ik met deze batterij ongeveer 20000Km gereden. Ik heb niet de indruk dat de batterijcapaciteit veel afgenomen is. De capaciteit zal na 4 jaar wel verminderd zijn maar ik denk dat het beperkt is. Het wijst er toch op de EbikeAccu kwalitatieve batterijcellen gebruikt. Ik had vroeger ook ervaring met batterijen aangekocht in China. De kwaliteit was veel lager.
Ik had in 2018 zeer goede contacten met het bedrijf. Na 4 jaar ben ik nog steeds heel tevreden over mijn batterij. Nog nooit problemen gehad met de batterij.
Op het werk heb een collega die fietst met een gelijkaardige Bulls Greenmover. Hij liet ook zijn batterij upgraden bij EbikeAccu. Hij rijdt er ook nog steeds mee en is er tevreden over.
Als er iets zou voorvallen met mijn batterij neem ik zeker terug contact op met EbikeAccu.
Hou er wel rekening mee dat er leveringsvertragingen zich kunnen voordoen voor Lithium Ion batterijen.
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2015
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Hier is heel veel goed, hopelijk met jou ook. De veranderingen op het forum zijn te danken aan Stromeur. Mijn bijdrage daaraan is beperkt tot af en toe wat advies...LucasVN schreef: ↑27 okt 2022, 17:27 Dag Freddy. Alles goed hoop ik? Ik zie dat het forum verandert is. Oogt mooi.
Hierbij mijn reactie op de vraag van robroe@solcon.nl.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Jouw ervaringen zijn vergelijkbaar met die van mij.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Mijn Bulls Greenmover heeft intussen rond de 30000 km.
Deze zomer heb ik de aandrijflijn vernieuwd. Dit betekent cassette achteraan, grootste tandwiel vooraan en ketting. Shimano Ultegra.
Ik heb eveneens een bleeding uitgevoerd van de minerale remolie in de remmen. De remmen zijn van het type Tektro dorado. Het resultaat is een snellere reactie bij het remmen.
Ik had reeds een probleem dat de voorste remschijf steeds een sleepend geluid gaf. Ik kon de rem wel lichtjes bijstellen om het slepen te verminderen maar volledig ging het niet weg. Ik heb vastgesteld dat er slijtage was op de remschijf vooraan. De dikte van de schijf was nog 1.2mm. Een nieuwe schijf heeft een dikte van 2mm. Ik heb dus vooraan een nieuwe gestoken. Het probleem is sterk verminderd. Achteraan was de dikte van de schijf nog 1.9mm.
Eveneens nieuwe banden gestoken Schwalbe Marathon E-Plus 47-622.
Mijn Bulls is terug in orde voor 30000Km.
Deze zomer heb ik de aandrijflijn vernieuwd. Dit betekent cassette achteraan, grootste tandwiel vooraan en ketting. Shimano Ultegra.
Ik heb eveneens een bleeding uitgevoerd van de minerale remolie in de remmen. De remmen zijn van het type Tektro dorado. Het resultaat is een snellere reactie bij het remmen.
Ik had reeds een probleem dat de voorste remschijf steeds een sleepend geluid gaf. Ik kon de rem wel lichtjes bijstellen om het slepen te verminderen maar volledig ging het niet weg. Ik heb vastgesteld dat er slijtage was op de remschijf vooraan. De dikte van de schijf was nog 1.2mm. Een nieuwe schijf heeft een dikte van 2mm. Ik heb dus vooraan een nieuwe gestoken. Het probleem is sterk verminderd. Achteraan was de dikte van de schijf nog 1.9mm.
Eveneens nieuwe banden gestoken Schwalbe Marathon E-Plus 47-622.
Mijn Bulls is terug in orde voor 30000Km.
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2015
De minimum dikte van de remschijf zou op de schijf moeten staan.
Voor een standaard schijf van 2mm is dat 1,8mm.
Heb je enig idee wat er gebeurd als je vooraan remt en die schijf begeeft het? Binnen 1/10 van een seconde kus je moeder aarde, en niet zachtjes maar vol op/in de mond.
Volgende stap is, als je het kan doorvertellen, een nieuwe broodmolen.
Goed dat je zoveel km’s doet maar houd aub ALLES in de gaten. Dit is basis want het gaat om veiligheid.