Achterwiel St2 komt steeds los.

jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 633
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

@Golvas inderdaad niet meer herlezen.... :D
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Commuterplus
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 jun 2020, 09:04
Locatie: AMERSFOORT

Contact opnemen met Stromer. Kan via de app. Hulp / service Vierde regel van boven.
St1 met verende voorvork. Helm: Cortiva Smart Ride. Ortlieb reflecterende tassen. Samen Gezond app. Navigatie met google maps. goud accu en paarse accu. Start op vliegveld Soesterberg
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Is er nog progressie Quintenvdb ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Quintenvdb
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 okt 2020, 14:38
Locatie: Oelegem
Merk SP: Strömer ST2 LTD
Km-stand: 12000

Dag allemaal,

Mijn excuses dat ik niet sneller iets heb laten weten, maar het is hier thuis even wat lastig geweest.

Ter zake: update over het probleem. Ik heb mijn ST2 teruggebracht naar de fietsenmaker die initieel mijn tandwielen heeft vervangen. Deze heeft alle onderdelen nagekeken die los kunnen zitten. Alles was in orde. Wel liet hij vallen dat het mogelijk is dat een spoel in de motor wat speling heeft, wat bij vertrek en remmen een kleine tik geeft. Het spreekt voor zich dat ik teleurgesteld was dat het probleem niet opgelost kon worden, zonder de motor uit elkaar te halen.

Enkele dagen geleden kwam ik op het idee om de motorrem eens volledig uit te zetten. Zo gezegd zo gedaan en het probleem was weg. De rem stond ingesteld op ongeveer 80% van het maximale remvermogen. Ik ben nu systematisch het remvermogen terug omhoog aan het brengen, om te zien wanneer het probleem weer opduikt. Ik zit nu op ongeveer 40%, zonder dat het probleem zich stelt.

Het is zeker geen oplossing, maar ik ben gewoon blij dat het probleem zich nu niet meer stelt. De fietsenmaker heeft de motor uitgelezen en deze was(digitaal) perfect in orde. Ook tijdens zijn testritten had hij alleen maar lof over de power van de motor. Ik ervaar tot op heden ook geen verlies van ondersteuning.

Met vriendelijke groeten,
Quinten
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 633
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Dus door de vibratie van het afremmen op de motor komt de achteras los.....Dit is eentje om op te volgen denk ik . Normaal mag je bij afremmen geen vibratie hebben . Het zou kunnen dat dit op termijn motorprop. teweegbrengt... Hopelijk heb ik het verkeerd.... Zou mijn bevindingen toch even melden bij de fm.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Quintenvdb
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 okt 2020, 14:38
Locatie: Oelegem
Merk SP: Strömer ST2 LTD
Km-stand: 12000

Voor alle duidelijkheid: het "losse element" is noch de as, noch de trapsensor. Beiden zijn tot in het oneindige nagekeken. Het zou dus echt gaan om een losse spoel in de motor zelf. Moest deze op termijn problemen geven, laat ik het zeker nog weten!
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Moraal van het verhaal : achteras is nooit los gekomen, titel van het topic is compleet foutief.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Quintenvdb
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 okt 2020, 14:38
Locatie: Oelegem
Merk SP: Strömer ST2 LTD
Km-stand: 12000

Golvas schreef: 02 feb 2021, 19:46 Moraal van het verhaal : achteras is nooit los gekomen, titel van het topic is compleet foutief.
Inderdaad! Maar als we het van in het begin allemaal zouden weten, dan zouden forums zoals deze niet bestaan :lol:
Plaats reactie