Thuis even checken is natuurlijk altijd Ok. binnen de bebouwde kom is het meestal warmer dan in de polder als ik de straat uitrij rij ik tussen de weilanden, verderop lintbebouwing en overal sloten en tochten dus water, ook onder de weg door, en op de bruggetjes en duikers kan het verraderlijk zijn.
Bij Oostenwind is het meestal kouder bij het Markermeer......ken je omgeving, anticipeer, dan hou je de gepoetste kant het langst boven.
Het grote ongevallen topic
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Bij mij gaat het gelukkig al vier jaar goed. Maar ik moet het afkloppen, want omstandigheden kunnen je altijd verrassen en het gedrag van de natuur en van andere weggebruikers heb je niet in de hand.Schullie1989 schreef: ↑15 jan 2021, 11:28 Maar jullie verhalen scherpen wel op om voorzichtig te zijn
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ik hoop dat dat zo blijft: jij hebt al ruimschoots genoeg pech gehad met paarden en auto. Wat mij betreft heb jij jouw portie ellende ruimschoots gehad...
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
True, op die vlakken heb ik de statistieken aardig doen stijgen... Ook meteen de hoofdreden dat ik zo voorzichtig ben op de SP. Ik weet hoe zware ongelukken aanvoelen. Is niet leuk, fysiek niet en mentaal niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Vanmorgen crash test gedaan bij Noord AA Zoetermeer.
Stromer ST-1 versus ijsbaan op fietspad.
Conclusie: ijsbaan wint, Baasje is vertieft.
Oplossing: spijkerband
De fiets nog niet bij daglicht bekeken. Ik denk dat het meevalt......
Gr. Rene
Stromer ST-1 versus ijsbaan op fietspad.
Conclusie: ijsbaan wint, Baasje is vertieft.
Oplossing: spijkerband
De fiets nog niet bij daglicht bekeken. Ik denk dat het meevalt......
Gr. Rene
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
En.. zelf geen schade?
Een valpartij valt altijd tegen
Met vriendelijke groeten, Peter
Een valpartij valt altijd tegen
Met vriendelijke groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
- Marco69
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
- Locatie: Abcoude
- Merk SP: ST2 LE
- Km-stand: 13.200
Ai ik hoop dat de schade meevalt.
Ik heb de mijne laten staan waar die stond, in de schuur, het was vanochtend echt gevaarlijk glad. Dat was mij iets te riskant. Morgenochtend voorspellen ze weer gladheid en lastige omstandigheden.
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ach nee toch, hopelijk valt de fysieke en materiële schade mee en blijft het beperkt tot een gedeukt ego.
Beterschap!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Dank voor jullie medeleven. Ergste schade betreft inderdaad de ego. De ribbenkast links is wat gevoelig, dus dat wordt slapen op de andere zijde. de fiets heeft wat schaafschade aan de spiegel. Uiteindelijk valt het dus allemaal weer mee. Ik heb vanmiddag op de terugweg wel flink met de billen geknepen. Morgen met de auto, geen twijfel mogelijk.
groet Rene
groet Rene
Mijn ongevalervaring (wel met de Klever) beperkt zich tot 2 incidenten.
Het eerste was een kleine schuiver. Naderend op een T-kruispunt minderde ik vaart wegens geen voorrang. Omdat er geen verkeer kwam, versnelde ik terug licht en draaide links op. Helaas pakte de motor plots iets te fel op en gecombineerd met de eerste regen na lange droogte, schoof mijn achterwiel onderuit. Gelukkig was er niemand anders bij betrokken en reed ik niet snel zodat de schade beperkte bleef tot krassen op staander, winglight stuk en zelf wat lichte schaafwonden en een stijve pols.
Mijn 2 ongeval was met een wandelaar met hond op een fietspad. Het afgesloten, onverlichte 2-richtings fietspad ligt links (volgens mijn rijrichting) van een grote steenweg. Gevolg is dat je recht in de koplampen van tegenopkomende auto's kijkt. Combineer dit met regendruppels op je bril en je verschiet je een ongeluk als er plots iemand voor je neus loopt. Dom van die wandelaar om aan de rechterkant op dat fietspad te lopen ipv zo ver mogelijk links van de baan. Ook al reed ik maar een 35km/u, het enige dat ik nog kon doen was vol remmen maar dat had weinig effect. Redelijke klap en velg krom. Enkele weken last gehad van linkerarm en stijve rug. de vrouw is nog naar huis gewandeld maar heeft zich toch maar laten onderzoeken in het ziekenhuis (zonder verder veel erg gelukkig.)
Als ik echter het aantal momenten bekijk dat ik geen ongeluk had doordat ik zelf alert was en kon reageren op het lompe rijgedrag van anderen, dan had hier een serieus lijstje kunnen staan.
Het eerste was een kleine schuiver. Naderend op een T-kruispunt minderde ik vaart wegens geen voorrang. Omdat er geen verkeer kwam, versnelde ik terug licht en draaide links op. Helaas pakte de motor plots iets te fel op en gecombineerd met de eerste regen na lange droogte, schoof mijn achterwiel onderuit. Gelukkig was er niemand anders bij betrokken en reed ik niet snel zodat de schade beperkte bleef tot krassen op staander, winglight stuk en zelf wat lichte schaafwonden en een stijve pols.
Mijn 2 ongeval was met een wandelaar met hond op een fietspad. Het afgesloten, onverlichte 2-richtings fietspad ligt links (volgens mijn rijrichting) van een grote steenweg. Gevolg is dat je recht in de koplampen van tegenopkomende auto's kijkt. Combineer dit met regendruppels op je bril en je verschiet je een ongeluk als er plots iemand voor je neus loopt. Dom van die wandelaar om aan de rechterkant op dat fietspad te lopen ipv zo ver mogelijk links van de baan. Ook al reed ik maar een 35km/u, het enige dat ik nog kon doen was vol remmen maar dat had weinig effect. Redelijke klap en velg krom. Enkele weken last gehad van linkerarm en stijve rug. de vrouw is nog naar huis gewandeld maar heeft zich toch maar laten onderzoeken in het ziekenhuis (zonder verder veel erg gelukkig.)
Als ik echter het aantal momenten bekijk dat ik geen ongeluk had doordat ik zelf alert was en kon reageren op het lompe rijgedrag van anderen, dan had hier een serieus lijstje kunnen staan.