Re: Hoe is een Stromer/TDCM motor intern opgebouwd?
-
- Expert
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 09 aug 2020, 08:02
- Locatie: Zoetermeer
- Merk SP: ST1X E-bike
- Km-stand: 18000
De lagers zitten in de aluminium deksels aan de buitenzijde van de motor. Als het daar 100-120 graden wordt, dan sta je nmm al lang stil op de interne beveiliging, want dan binnenin al 120 graden+. Eén voordeel van die temperatuur: de motor wordt dan wel goed droog
ST1X E-Bike sinds 2018, 983Wh, Kinekt bodyfloat, Kinekt verende stuurpen, recreatief fietser
ST1X Beachbike, 983Wh (in opbouw).
ST1X Beachbike, 983Wh (in opbouw).
-
- Runner-up
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 05 okt 2020, 12:19
- Locatie: Blonay - CH
- Merk SP: ST2
- Km-stand: 8500
Hallo,
Motor Temperatur kann wel veel hoger gaan. Boven 140 grad word de vermogen naar beneden gehoud, en boven 150 kommt storing, en dan gewoon wachten.
Lukov
Motor Temperatur kann wel veel hoger gaan. Boven 140 grad word de vermogen naar beneden gehoud, en boven 150 kommt storing, en dan gewoon wachten.
Lukov
- Bijlagen
-
- 5596D879-D1E4-454F-8364-412EEB7B5079.png (334.92 KiB) 2292 keer bekeken
-
- Expert
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 09 aug 2020, 08:02
- Locatie: Zoetermeer
- Merk SP: ST1X E-bike
- Km-stand: 18000
Dat is fors en had ik niet verwacht! Onder welke omstandigheden bereikte je die temperatuur?
ST1X E-Bike sinds 2018, 983Wh, Kinekt bodyfloat, Kinekt verende stuurpen, recreatief fietser
ST1X Beachbike, 983Wh (in opbouw).
ST1X Beachbike, 983Wh (in opbouw).
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik heb het even nagekeken. De overtemp marge is inderdaad verhoogd van 100 graden (dat was het enkele jaren geleden nog bij b.v. de ST1 X) naar 150 graden (nu geldig voor alle motoren, ook oudere modellen).
Dankjewel!
Dankjewel!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Expert
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 09 aug 2020, 08:02
- Locatie: Zoetermeer
- Merk SP: ST1X E-bike
- Km-stand: 18000
OK, maar ik zal daar in de polder niet zo snel last van hebben
Je zou met zo’n infrarood temperatuurmeter eens kunnen meten hoe warm de buitenzijde van de motor is.
Overigens ben ik van mening dat er beter keerringen aan de buitenzijde in de deksels kunnen worden gemonteerd. Dan hoeven de lagers niet te zijn geseald.
Je zou met zo’n infrarood temperatuurmeter eens kunnen meten hoe warm de buitenzijde van de motor is.
Overigens ben ik van mening dat er beter keerringen aan de buitenzijde in de deksels kunnen worden gemonteerd. Dan hoeven de lagers niet te zijn geseald.
ST1X E-Bike sinds 2018, 983Wh, Kinekt bodyfloat, Kinekt verende stuurpen, recreatief fietser
ST1X Beachbike, 983Wh (in opbouw).
ST1X Beachbike, 983Wh (in opbouw).