I was driving home for Christmas. Over het bromfietspad nog wel. Ik haalde langzaam aan een andere fiets in. Bij het voorbij gaan zag ik dat het een Van Moof S3 was. Ik fietste ongeveer 46/47 km/u. Tot mijn verbazing verhoogde de Van Moof bestuurder(zonder kentekenplaatje) zijn snelheid en bleef kilometers lang, vlak achter mij, meerijden. De omstandigheden waren ook nog eens slecht. Nat en veel wind.
Ongelofelijk eigenlijk dat zo’n Van Moof S3 van slechts €2000,- zo gemakkelijk met een ST3 mee kan komen. Dat ook nog eens onder dit soort slechte omstandigheden...
Van Moof S3 had zin in kerstmis
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
In de slipstream is het makkelijk volgen. Ga met die fiets maar eens een tocht van 40 km over rustige buitenwegen maken, ik verwacht niet dat je dat in een uur doet. En met die snelheid heb je die 504 Wh accu ook zo leeg...
Dan heb ik het er nog niet over wat er allemaal mis gaat als je bij een ernstig ongeval betrokken raakt
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Behalve schakelen tussen de EU-stand (25km/u) en US stand (32km/u) kun je in de S3 app ook nog wat uithalen waardoor de speed limiet eraf gaat. Dan rijdt-ie sowieso al 40km/u
Ik mag hopen dat de tijd snel komt dat zowel fabrikant als berijder dan heel dik aansprakelijk worden gesteld.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Los van alle trucjes en wettelijkheden....
Blijft de vraag....een fiets van 2000,- die een fiets van minstens 3 x zo duur bij kan houden...........
Goede winstmarges bij stromer .
Blijft de vraag....een fiets van 2000,- die een fiets van minstens 3 x zo duur bij kan houden...........
Goede winstmarges bij stromer .
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Die fiets levert 250 Watt, stel dat dit, dmv weghalen van de begrenzer, ongeacht de snelheid geleverd gaat worden. Zet er een goede fietser op en je hebt in totaal ook 500 watt aan vermogen, met als voordeel tov de Stromer dat hij waarschijnlijk aerodynamischer en lichter is en de ondersteuning niet terugschakelt boven de 45 km/u.
Stromer ST1 2019, rood
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
De VanMoof S3 weegt 21 kilo, tegenover een dikke 30 voor de ST3, begrenzer eraf, én de VanMoof heeft een Turbo Boost optie.
Die mafklapper heeft zich dus even flink zitten uitsloven op z'n VanMoof. En hij zal 20km verderop wel met een lege accu staan, maar who cares...
Die mafklapper heeft zich dus even flink zitten uitsloven op z'n VanMoof. En hij zal 20km verderop wel met een lege accu staan, maar who cares...
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ach, als je een beetje je best doet kun je elke e-bike, ook die goedkoper dan 1000 euro, tot ver over z'n nek opvoeren en kneiterhard laten rijden. Maar wat heb je eraan? Behalve dat je onverzekerd, zonder helm en als de eerste de beste aso met je illegaal opgevoerde e-bike over het fietspad scheurt?
Specifiek over deze VanMoof S3: no-name remmen met mini-remschijven, mwah verlichting, geen remlicht, 250W motor, 36V 504Wh accu die je op deze manier in no time leeg rijdt. De fiets is niet voor deze snelheden gebouwd of goedgekeurd en garantie kun je ook vergeten als je er zo mee omgaat (kan VanMoof ook allemaal uitlezen).
Een illegaal opgevoerde e-bike zoals deze komt op geen enkel vlak ook maar in de buurt van een volledig operationele, gehomologeerde en verzekerde speed pedelec met een berijder + helm die hier bewust voor kiest.
Specifiek over deze VanMoof S3: no-name remmen met mini-remschijven, mwah verlichting, geen remlicht, 250W motor, 36V 504Wh accu die je op deze manier in no time leeg rijdt. De fiets is niet voor deze snelheden gebouwd of goedgekeurd en garantie kun je ook vergeten als je er zo mee omgaat (kan VanMoof ook allemaal uitlezen).
Een illegaal opgevoerde e-bike zoals deze komt op geen enkel vlak ook maar in de buurt van een volledig operationele, gehomologeerde en verzekerde speed pedelec met een berijder + helm die hier bewust voor kiest.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023