motor probleem ST1X van 2017
Ik zou als leasenemer geen genoegen nemen met die 1/6e van € 1100 te "mogen" betalen : die is voor de leasemaatschappij !
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ja, daar heb je zeker gelijk in. Het is tot nu toe niemand gelukt helaas. Het is wachten op het moment dat iemand er een zaak van maakt.Edgecrusher schreef: ↑20 nov 2020, 20:48 Vervanging van een motor na 2,5 jaar zou op zijn minst op coulance mogen rekenen van dealer/fabrikant, dit mag je wel verwachten op basis van te verwachten levensduur.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Runner-up
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 08 nov 2020, 11:23
- Locatie: Antwerpen
- Merk SP: klever pinion
- Km-stand: 500
Dit was ook mijn eerste gedacht.
Waarvan de 1/6 komt, volgende als uitleg gekregen:
de inname richtlijn enkel een aandeel van 16% van de herstelkost wordt aangerekend alsof het gaat om een ‘defect/ontbrekend deel’.
Blijkbaar bestaat er toch meer dan de policy die wij in onze handen krijgen, want daarin staat hierover niets vermeld.
Voor mezelf een analyse gemaakt na 5 weken discussie:
als ik zie met welke inspanning, tijd en discussie we tot dit voorstel gekomen zijn,
dan is het me niet waard om rechtsbijstand in te zetten om dan te moeten vast stellen dat
''rechtvaardigheid niet hetzelfde is als gerechtigheid''.
succes aan degene die wel het risico willen nemen...incl de kopzorgen...
-
- Rookie
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 02 aug 2020, 15:32
- Locatie: Den Haag
Hoi,
Ik zit met een vergelijkbaar probleem (en nu dezelfde storing). Mijn Stromer uit 2017 (sept) heeft veel problemen gegeven. (15000 km). Eerst fabricagefout voorvork , daarna controller, daarna oplader, daarna Omni display (zelf betaald 700 euro) en nu voor de tweede keer de motor (na 4000 km) (loopt nog, identiek probleem als de eerste keer).
Ik blijf het toch bizar vinden dat Stromer Zwitserland zegt dat een e-bike van hen op is na 15,000 km.
Ik heb nog de documentatie uit 2017 waar men adverteert met de Zwitserse zekerheid en kwaliteit. Niet dus. In totaal heeft de fiets in drie jaar 9 maanden bij de fietsenmaker gestaan. Feitelijk is hier sprake van een ondeugdelijk product, zeker gezien de prijs. Ik vond het al te gek dat ik de Omnidisplay moest betalen nu een dergelijk onderdeel niet slijtagevoelig is. dat moet gewoon lang meegaan. Ik ga het nu ook juridisch aanpakken.
Ik zit met een vergelijkbaar probleem (en nu dezelfde storing). Mijn Stromer uit 2017 (sept) heeft veel problemen gegeven. (15000 km). Eerst fabricagefout voorvork , daarna controller, daarna oplader, daarna Omni display (zelf betaald 700 euro) en nu voor de tweede keer de motor (na 4000 km) (loopt nog, identiek probleem als de eerste keer).
Ik blijf het toch bizar vinden dat Stromer Zwitserland zegt dat een e-bike van hen op is na 15,000 km.
Ik heb nog de documentatie uit 2017 waar men adverteert met de Zwitserse zekerheid en kwaliteit. Niet dus. In totaal heeft de fiets in drie jaar 9 maanden bij de fietsenmaker gestaan. Feitelijk is hier sprake van een ondeugdelijk product, zeker gezien de prijs. Ik vond het al te gek dat ik de Omnidisplay moest betalen nu een dergelijk onderdeel niet slijtagevoelig is. dat moet gewoon lang meegaan. Ik ga het nu ook juridisch aanpakken.
Stromer STX1
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Zo'n uitspraak is sowieso feitelijk onjuist: er rijden Stromers rond met tientallen duizenden kilometers op de tikker en die gaan nog altijd prima. Ook de lagers/accu beginnen pas na ca. 20 a 25.000km te slijten. Ik geloof deze uitspraak van Stromer sowieso pas als ik het schriftelijk zie. (Als iemand zou zeggen dat een Stromer rond de 25k km economisch is afgeschreven, dan zou ik dat snappen en dat is dan nog steeds iets anders dan "op" zijn.)stromerliefhebber schreef: ↑27 nov 2020, 21:32 Ik blijf het toch bizar vinden dat Stromer Zwitserland zegt dat een e-bike van hen op is na 15,000 km.
Binnen garantie is het sowieso niet relevant: Stromer geeft twee jaar garantie en in de garantievoorwaarden is geen km-beperking opgenomen. Verder opnieuw twee jaar garantie op een onder garantie vervangen onderdeel.
Maar je hebt inderdaad wel ontzettend veel pech met je ST1 X 2017. Ik heb er ook eentje gehad, zelfde verhaal. De ST1 X 2017 is niet Stromers grootste succesnummer, in tegendeel.
Ik denk dat je een juridische strijd over een te verwachten economische levensduur die langer is dan 15.000km absoluut gaat winnen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Rookie
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 02 aug 2020, 15:32
- Locatie: Den Haag
Stromeur schreef: ↑27 nov 2020, 21:52Economische levensduur versta ik in dit geval onder dat de basisonderdelen (motor, omni display, ed) niet meer gegarandeerd kunnen worden. Niet de slijtageonderdelen. (Remmen, ketting, pion)stromerliefhebber schreef: ↑27 nov 2020, 21:32
Ik denk dat je een juridische strijd over een te verwachten economische levensduur die langer is dan 15.000km absoluut gaat winnen.
Zie hier de reactie:
tous nos vélos ont une période de garantie de 24 mois La garantie de votre vélo a expiré il y a 10 mois. Le vélo a parcouru près de 15 000 km. Nous sommes désolés de ne pouvoir fournir aucun autre service de garantie ici.
Met andere woorden, na 15000 km kun je het verder zelf uitzoeken en betalen.
Stromer STX1
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Bedankt, pfoei...
Wat betekent "parcouru" precies?
Wat ze volgens mij vooral zeggen, is dat je het 10 maanden buiten garantie zelf kunt uitzoeken, en ze nemen alvast een voorschotje op een eventueel juridisch geschil: namelijk dat Stromer van mening is dat een bike na 15.000km afgeschreven is (als parcouru dat betekent?).
Die strijd zou ik rustig met ze aangaan als je verzekerd bent voor rechtsbijstand, al helemaal op niet-slijtagegevoelige onderdelen zoals een boordcomputer/OMNI, want daar valt sowieso geen kilometerage aan te plakken.
Wat betekent "parcouru" precies?
Wat ze volgens mij vooral zeggen, is dat je het 10 maanden buiten garantie zelf kunt uitzoeken, en ze nemen alvast een voorschotje op een eventueel juridisch geschil: namelijk dat Stromer van mening is dat een bike na 15.000km afgeschreven is (als parcouru dat betekent?).
Die strijd zou ik rustig met ze aangaan als je verzekerd bent voor rechtsbijstand, al helemaal op niet-slijtagegevoelige onderdelen zoals een boordcomputer/OMNI, want daar valt sowieso geen kilometerage aan te plakken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Rookie
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 02 aug 2020, 15:32
- Locatie: Den Haag
Parcouru wil zeggen verreden. Mocht je input hebben graag.Stromeur schreef: ↑27 nov 2020, 22:06 Bedankt, pfoei...
Wat betekent "parcouru" precies?
Wat ze volgens mij vooral zeggen, is dat je het 10 maanden buiten garantie zelf kunt uitzoeken, en ze nemen alvast een voorschotje op een eventueel juridisch geschil: namelijk dat Stromer van mening is dat een bike na 15.000km afgeschreven is (als parcouru dat betekent?).
Die strijd zou ik rustig met ze aangaan als je verzekerd bent voor rechtsbijstand, al helemaal op niet-slijtagegevoelige onderdelen zoals een boordcomputer/OMNI, want daar valt sowieso geen kilometerage aan te plakken.
Stromer STX1
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ah, duidelijk. "Opgereden" dus. Inderdaad erg vreemd dat Stromer dit zo stelt.
Mijn advies: neem een jurist in de arm.
De ST1 X 2017 is een bekende probleemfiets, genoeg over te lezen op het forum, maar alles wat Stromer onder garantie heeft opgelost is niet relevant. Want: opgelost zal de rechter zeggen.
Die tweede motor: ook garantie? Dan ook opgelost, zal de rechter zeggen.
Die jurist zou op basis van de aanschafprijs, type voertuig etc. een te verwachten economische levensduur moeten kunnen berekenen. Ik kan je alleen de input uit de praktijk geven, en die is dat een ST1 X veel langer meegaat dan 15.000km. De fysieke levensduur is dus sowieso langer. Persoonlijk denk ik dat een jurist ook uit zal komen op een hogere te verwachten economische levensduur.
En als dat zo is, dan kun je de discussie met je dealer aangaan over de defecte OMNI. Als de te verwachten economische levensduur van jouw Stromer langer is dan 15.000km/2 jaar en 10 maanden, dan heb je - gecombineerd met de wetenschap dat de OMNI geen slijtageonderdeel is - recht op een billijke vergoeding. Van die vergoeding zal wel de periode worden afgehaald dat je de OMNI probleemloos hebt kunnen gebruiken, zo werkt dat juridisch nu eenmaal.
Mijn advies: neem een jurist in de arm.
De ST1 X 2017 is een bekende probleemfiets, genoeg over te lezen op het forum, maar alles wat Stromer onder garantie heeft opgelost is niet relevant. Want: opgelost zal de rechter zeggen.
Die tweede motor: ook garantie? Dan ook opgelost, zal de rechter zeggen.
Die jurist zou op basis van de aanschafprijs, type voertuig etc. een te verwachten economische levensduur moeten kunnen berekenen. Ik kan je alleen de input uit de praktijk geven, en die is dat een ST1 X veel langer meegaat dan 15.000km. De fysieke levensduur is dus sowieso langer. Persoonlijk denk ik dat een jurist ook uit zal komen op een hogere te verwachten economische levensduur.
En als dat zo is, dan kun je de discussie met je dealer aangaan over de defecte OMNI. Als de te verwachten economische levensduur van jouw Stromer langer is dan 15.000km/2 jaar en 10 maanden, dan heb je - gecombineerd met de wetenschap dat de OMNI geen slijtageonderdeel is - recht op een billijke vergoeding. Van die vergoeding zal wel de periode worden afgehaald dat je de OMNI probleemloos hebt kunnen gebruiken, zo werkt dat juridisch nu eenmaal.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Rookie
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 02 aug 2020, 15:32
- Locatie: Den Haag
Maar 30 000 moet een fiets van 5400 euro toch wel mee kunnen gaan ? Het gaat niet alleen om het financiële aspect, maar ook het feit dat het bij elkaar zoveel tijd kost. Weer naar de fietsenmaker, weer maanden de fiets niet meer kunnen gebruiken. Ik vind ook dat ze gewoon eerlijk moeten zijn. Al direct in 2018 heeft men het type achterwiel vervangen. Niet voor niets. En in versie I zit gewoon een probleem. Dat is ook niet meer standaard op voorraad.Stromeur schreef: ↑27 nov 2020, 22:21 Ah, duidelijk. "Opgereden" dus. Inderdaad erg vreemd dat Stromer dit zo stelt.
Mijn advies: neem een jurist in de arm.
De ST1 X 2017 is een bekende probleemfiets, genoeg over te lezen op het forum, maar alles wat Stromer onder garantie heeft opgelost is niet relevant. Want: opgelost zal de rechter zeggen.
Die tweede motor: ook garantie? Dan ook opgelost, zal de rechter zeggen.
Die jurist zou op basis van de aanschafprijs, type voertuig etc. een te verwachten economische levensduur moeten kunnen berekenen. Ik kan je alleen de input uit de praktijk geven, en die is dat een ST1 X veel langer meegaat dan 15.000km. De fysieke levensduur is dus sowieso langer. Persoonlijk denk ik dat een jurist ook uit zal komen op een hogere te verwachten economische levensduur.
En als dat zo is, dan kun je de discussie met je dealer aangaan over de defecte OMNI. Als de te verwachten economische levensduur van jouw Stromer langer is dan 15.000km/2 jaar en 10 maanden, dan heb je - gecombineerd met de wetenschap dat de OMNI geen slijtageonderdeel is - recht op een billijke vergoeding. Van die vergoeding zal wel de periode worden afgehaald dat je de OMNI probleemloos hebt kunnen gebruiken, zo werkt dat juridisch nu eenmaal.
Stromer STX1