Leuke review. Ik heb deze op mijn st1 laten zetten. Moet hem nog wel wat tunen maar ben er prima te vreden mee.
Als je snelheids drempels pakt, blijf jij dan in je zadel? Lukt mij in Amsterdam niet echt, moet toch wel staan of flink afremmen.
Review: Redshift ShockStop verende zadelpen
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22832
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Dit type zadelpennen is bedoeld om kleine oneffenheden uit het wegdek af te vlakken. Een verkeersdrempel op volle snelheid ga je hier nooit mee redden. Lukt mij ook niet hoor, moet je ook niet willen Een geveerde zadelpen maakt van je Stromer nog geen fully.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Hoi, ik heb de redshift even op de Fuell gehad.
Ook omdat ik hem mooier vond om te zien en ik kon hem kopen voor 200,-
Ik rijd nu een tijdje met de kinekt, en voor mijn gevoel, maar dat is heel moeilijk, was de redshift iets comfortabeler.
Ik vond de afstelling prima te doen, ik schommel wel in gewicht maar niet enkele kilo's en eenmaal goed is goed dus lekker laten zitten.
Andere voordeel vond ik juist de kleinere diameter en opvulbus. Koop je een andere fiets met een andere diameter hoef je alleen een andere opvulbus te kopen van 6 euro ipv een hele nieuwe zadelpen.
Bedankt voor de review erg waardevol als je voor de keuze staat en goede reviews zijn lastig te vinden.
Ik heb wel eens zitten zoeken naar een goede (objectieve) review tussen een HS R&M en de Stromer St3 (2019/2020) waar ook goed aandacht besteed wordt aan bereiken en behouden snelheid en actieradius.....niet gevonden (kan ook wat over mijn zoekvaardigheden zeggen)
Ook omdat ik hem mooier vond om te zien en ik kon hem kopen voor 200,-
Ik rijd nu een tijdje met de kinekt, en voor mijn gevoel, maar dat is heel moeilijk, was de redshift iets comfortabeler.
Ik vond de afstelling prima te doen, ik schommel wel in gewicht maar niet enkele kilo's en eenmaal goed is goed dus lekker laten zitten.
Andere voordeel vond ik juist de kleinere diameter en opvulbus. Koop je een andere fiets met een andere diameter hoef je alleen een andere opvulbus te kopen van 6 euro ipv een hele nieuwe zadelpen.
Bedankt voor de review erg waardevol als je voor de keuze staat en goede reviews zijn lastig te vinden.
Ik heb wel eens zitten zoeken naar een goede (objectieve) review tussen een HS R&M en de Stromer St3 (2019/2020) waar ook goed aandacht besteed wordt aan bereiken en behouden snelheid en actieradius.....niet gevonden (kan ook wat over mijn zoekvaardigheden zeggen)
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM
-
- Runner-up
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 12 aug 2020, 14:52
Bedankt voor deze (weeral) duidelijke review.
Mooi ook het verschil laten zijn tussen de twee concurrenten.
Ben het eens dat de Looks van de redshift vele malen mooier zijn
Ik hoop dat het ooit iemand van dit forum lukt om een HS Riese & müller te kunnen testen
Mooi ook het verschil laten zijn tussen de twee concurrenten.
Ben het eens dat de Looks van de redshift vele malen mooier zijn
Idem, de zoektocht ben ik inmiddels gestaakt. Lijkt erop dat die er simpelweg niet zijn, hetgeen er wel te vinden is kun je nauwelijks objectief noemen. Laat staan echt een heldere vergelijking review.MarcelH schreef: ↑19 okt 2020, 07:27 Ik heb wel eens zitten zoeken naar een goede (objectieve) review tussen een HS R&M en de Stromer St3 (2019/2020) waar ook goed aandacht besteed wordt aan bereiken en behouden snelheid en actieradius.....niet gevonden (kan ook wat over mijn zoekvaardigheden zeggen)
Ik hoop dat het ooit iemand van dit forum lukt om een HS Riese & müller te kunnen testen
Er zijn exclusievere zaken dan een R&M HS te testen ... meerdere leden deden dat al, er zijn er zelfs die nadien bewust voor een R&M kozen.+Stromer-033 schreef: ↑20 okt 2020, 16:49 Ik hoop dat het ooit iemand van dit forum lukt om een HS Riese & müller te kunnen testen
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
@MarcelH, ik heb net geneusd op het zwitsers stromerforum. Daar is wel iets te vinden over de 3 versus de R&M.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
- Achiel
- Expert
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
- Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
- Merk SP: Klever X-speed Pinion
- Km-stand: 16000
Heb een HS R&M geprobeerd als eerste, dacht wow dit is het. Schitterend afgewerkt etc. Dacht dat is rond, daarna toch nog naar een andere fietsenmaker gegaan die is dealer van Klever. Daar op de X-speed gereden zowel met ketting als met Pinnion. Het grote verschil is eigenlijk uit te leggen dat als je met dezelfde moeite op de R&M fietst ga je zo rond de 36-38km/h. Trap je evenhard op de Klever ga je 45.
Dat wel maar ik vindt een fiets zoals de Riese & Müller Superdelite GT rohloff highspeed erg mooi, zeker met de normale bagagedrager ipv dat vreemde zwevende ding.....dus was benieuwd naar een goede 1 op 1, samen met de nieuwe motor en rohloff......
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM
Dank jePeerke1960 schreef: ↑20 okt 2020, 19:33 @MarcelH, ik heb net geneusd op het zwitsers stromerforum. Daar is wel iets te vinden over de 3 versus de R&M.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM