Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Basso1234 schreef: ↑19 sep 2020, 13:33
Yes! Mijn eerste systeem fouten....
210002 en 210007. Na opnieuw opstarten waren ze weg. Weet iemand wat het probleem was?
Na +-2500km nog altijd zeer tevreden over mijn st1. Nadat de banden naar 3bar zijn gegaan wel mijn lamp gesneuveld (van de zwaardere schokken?) en nu toch al even aan het wachten op een nieuwe (niet meer op stock...). Zeker met de donkere ochtenden en avonden mag die wel gaan aankomen. Anders zal het een extra bijzet lampje worden...
Ik begrijp dat er wat twijfels zijn bij de standaard banden en groep maar ik ervaar dat niet helemaal zo. Ik kom dan ook wel van een plooifietsje en ben misschien minder veeleisend maar schakelen gaat prima en met de veetires heb ik geen last voorlopig.
Zolang je de maximaal aangegeven bandendruk niet overschrijdt moet de verlichting gewoon tegen de schokken bestand zijn.
Met de drivetrain is niks mis. Het schakelen maakt wat meer herrie dan bij de duurdere varianten, maar verder werkt alles prima is ook mijn ervaring. Waarschijnlijk slijt de ST1-drivetrain zelfs wat langzamer dan die superdeluxe lichtgewicht spullen op duurdere modellen.
Die Vee's, dat zijn de nieuwe Big Bens: het zijn goede banden, maar er zijn betere. Mensen die ermee onderuit gaan geven snel de schuld aan de banden, maar een val wordt altijd veroorzaakt door een combinatie van kwaliteiten van de berijder, omstandigheden op de weg en de band.
Zolang je je rijgedrag aanpast aan de omstandigheden kun je er prima mee uit de voeten, maar kijk wel uit nu er meer blerf op de weg ligt. Een winterband of all-season band doet het wel beter in deze tijd van het jaar. Als ik Vee's of BB's had, dan zou ik switchen in de herfst.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromeur schreef: ↑28 sep 2020, 22:07
Zolang je de maximaal aangegeven bandendruk niet overschrijdt moet de verlichting gewoon tegen de schokken bestand zijn.
Is zeker niet het geval. Is gewoon rot dat zoiets als een lamp zo lang duurt ter herstelling vanwege een lange leveringstermijn. Hopelijk is de lamp er snel, anders moet ik er een opzet model bijkopen.
Stromeur schreef: ↑28 sep 2020, 22:07
Zolang je je rijgedrag aanpast aan de omstandigheden kun je er prima mee uit de voeten, maar kijk wel uit nu er meer blerf op de weg ligt. Een winterband of all-season band doet het wel beter in deze tijd van het jaar. Als ik Vee's of BB's had, dan zou ik switchen in de herfst.
Ik ga deze wrs gewoon oprijden. Ik doe het zowiezo rustig in bochten, regenweer,... dus normaal moet dat wel lukken.
BramVDBe schreef: ↑29 sep 2020, 21:28
Is zeker niet het geval. Is gewoon rot dat zoiets als een lamp zo lang duurt ter herstelling vanwege een lange leveringstermijn. Hopelijk is de lamp er snel, anders moet ik er een opzet model bijkopen.
Kan de dealer je geen bijzetlampje of complete Stromer lenen? Feitelijk is je bike nu onbruikbaar. Je mag er niet eens mee rijden met niet-werkende verlichting.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromeur schreef: ↑29 sep 2020, 21:32
Kan de dealer je geen bijzetlampje of complete Stromer lenen? Feitelijk is je bike nu onbruikbaar. Je mag er niet eens mee rijden met niet-werkende verlichting.
I know... Ik heb het eerst wat aangekeken omdat het best nog licht genoeg was maar het duurt nu toch al +2 weken... Ga er morgen nog eens achteraan want het wordt me stilletjes aan te donker / schemerig en wil eigenlijk ook gewoon altijd een brandend licht hebben. Mocht de lamp zo ondermaats geweest en zijn als op sommige oudere modellen had ik zowiezo een extra lamp gekocht, nu voelt het een wat nutteloze kost.
Ik zie best nog veel sps zonder licht rondrijden maar vond de altijd-aan modus van de ST1 wel OK (of is dat niet de bedoeling? Ik kreeg mijn licht nooit uit met de lichtknop, die dus eigenlijk nutteloos is).
Dit komt voort uit de brommer-wetgeving (en in NL zijn wij brommer): motor starten = koplamp aan. Vrij vertaald naar de SP: SP inschakelen = koplamp aan.
Tijdens mijn eerste test op de ST1 (prototype) heb ik al gevraagd naar die nutteloze lichtknop (heeft alleen zin als je lamp een high beam functie heeft). Re: het is een prototype dus die knop zal er nog wel af gaan...
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
BramVDBe schreef: ↑29 sep 2020, 21:44
Ik zie best nog veel sps zonder licht rondrijden maar vond de altijd-aan modus van de ST1 wel OK (of is dat niet de bedoeling? Ik kreeg mijn licht nooit uit met de lichtknop, die dus eigenlijk nutteloos is).
Is sinds 2018 verplicht, SPs van daarvoor mochten de lamp uit kunnen zetten...
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
BramVDBe schreef: ↑29 sep 2020, 21:44
Ik zie best nog veel sps zonder licht rondrijden maar vond de altijd-aan modus van de ST1 wel OK (of is dat niet de bedoeling? Ik kreeg mijn licht nooit uit met de lichtknop, die dus eigenlijk nutteloos is).
Is sinds 2018 verplicht, SPs van daarvoor mochten de lamp uit kunnen zetten...
Op mijn ST1X van 2019 kan het licht nog gewoon uit.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast.
(2) de Ortlieb tassen beschadigen de lak toch wel wat meer dan verwacht. Kennelijk gebruikt Stromer een relatief zachte lak?
Dat klopt helemaal! Ik heb uiteindelijk zwarte spiraalband om de bagagedragersteun geplaatst en wat ducktape onder aan op het frame...niet echt fraai maar wel effectief (ik heb er meestal toch een tas overheen hangen...)
IMG_20200710_182337.jpg (3.16 MiB) 3462 keer bekeken
Tip: deze spatbordverlenger is echt een aanwinst! Helpt enorm tegen opspatten en een 'verzopen' toeter.
Besteld bij Vanzijptechniek....montage is kinderlijk eenvoudig!
IMG_20200710_182251.jpg (2.64 MiB) 3462 keer bekeken