Schwalbe Marathon GT 365 topic

Gebruikersavatar
heintjep
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 sep 2017, 18:56
Locatie: Helmond

[Berichten over deze band afgesplitst van Het Speed Pedelec Bandentopic. Stromeur.]

Hallo allemaal,

Ik heb met interesse dit topic stilletjes gevolgd. Ik zie dat veel mensen de Continental Top Contact Winter II als goede winterband beschouwen. Ik heb hem zelf ook hoog op m'n verlanglijst staan. Ik heb nu nog de originele Big Bens op m'n ST1 zitten (6000km, 1 jaar)

Ik ben er niet echt ontevreden over maar ik herken de bochten problematiek wel een beetje. Ik heb gelukkig nog nooit een schuiver gemaakt. De Conti's zijn dus een goede optie voor de winter en ik hoor sommigen zeggen ook voor de rest van het jaar... Hierop inhakend, een tijdje terug in dit topic werd er ook gesproken over de Schwalbe Marathon GT 365. Deze is als echte 4 seizoenenband dus ook een serieuze kandidaat. Jammer genoeg hoor ik hier niemand over. Ik kan dus ook helemaal niet beoordelen of deze band een serieuze optie gaat zijn.

Zijn er ervaringsdeskundigen? De bottom line conclusie lijkt overigens dat Conti het wint van Schwalbe, maar da's best een algemene stelling die mogelijk zijn voornaamste oorsprong heeft tussen het vergelijk van de Schwalbe Big Ben vs de Continental Top Contact II

Ik ben benieuwd naar de ervaringen met deze 4 seizoenen band van Schwalbe.
ST1 Wit * 522Wh gouden accu * Schwalbe Big Bens * Grijze Abus Pedelec+ helm * Cat-ears * Northwave Husky winterschoen * Shimano Click'r combipedalen
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Jij hebt er dus al een winter opzitten met de ST1... Hoe bevalt dat?
Ik zelf ben ook wel van plan om ook de winter door te rijden.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
heintjep
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 sep 2017, 18:56
Locatie: Helmond

Tony Mb schreef: 22 okt 2017, 18:51 Jij hebt er dus al een winter opzitten met de ST1... Hoe bevalt dat?
Ik zelf ben ook wel van plan om ook de winter door te rijden.
Bevalt prima. Tegen kou kun je je prima kleden. Op de echt koude dagen lekker de skibroek aangehad :D Regen is eigenlijk ook niet zo erg als het lijkt. Ik had m'n 2e auto ingerolen voor de ST1. Geen moment spijt van gehad. Ik zie de komende winterdagen met "plezier" tegemoet.... (maar 25C strak blauw heeft toch m'n voorkeur :D )

Maar omdat het weer toch weer slechter gaat worden, ben ik dus opnieuw aan het bekijken welke bandjes ik zou moeten nemen. Ik voel er niet per se iets voor om ze 2x per jaar te (laten) wisselen als dat niet echt nodig is. Als ik het zelf ga doen moet ik naast een paar bandjes ook nog even een momentsleutel op de kop tikken. alternatief is naar de dealer...
ST1 Wit * 522Wh gouden accu * Schwalbe Big Bens * Grijze Abus Pedelec+ helm * Cat-ears * Northwave Husky winterschoen * Shimano Click'r combipedalen
Jo!
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 jul 2017, 23:27
Locatie: Gelderland

Zie dat de meeste mensen voor de zomer - winter conti''s gaan. Maar met de auto heb ik ook al een hekel aan dat wisselen van de zomer winter banden heb me hier dus een 4 seizoenenband opgelegd. Wat denk je hiervoor natuurlijk ook op mijn fiets gekozen. Is dus een schwalbe gt365 opgekomen net voor de herfst. Was toch een beetje bang voor de modderwegen waar ik overheen fiets. Nu moet ik wel zeggen deze bevallen me ook uitstekend hoor net iets smaller dan de originele schwalbes maat niet zo extreem smal. Onder het fietsen merk ik weinig tot geen verschil, ja misschien iets minder vering het zijn ja geen balloon banden meer. Heb wel dezelfde bandenspanning aangehouden 3 bar voor en 3,5 bar achter. Verder nog steeds onder alle omstandigheden lekker veel grib. Oke een keer kwam uit de middag dienst dan is het al donker reed ik een mooderweg in.... Toch blij met de banden even glibberen van schrik en verder gewoon door gaan.

Heb wel het idee dat mijn accu iets sneller leeg is, maar kan natuurlijk ook verbeelding zijn het is iets harden gaan waaien.

Hoop dat je hiermee ook iets kunt mocht je twijfelen over je band...

Oh ja zit op een st1x...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Interessante keus, ik heb nog maar weinig ervaringen gelezen over deze band, maar een 4-seizoenenband spreekt me zeker aan. Ik heb inderdaad ook 4-seizoenenbanden onder de auto, vooral omdat die geschikt zijn voor wat we in NL wél altijd hebben: geen sneeuw maar wel bijna 12 maanden per jaar kans op regen.

2x per jaar banden wisselen onder de auto vind ik ook teveel gedoe. Bij een fiets maakt het me niet heel erg veel uit: het is zo gebeurd en veel opslagruimte nemen twee fietsbanden ook niet in beslag.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jo!
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 jul 2017, 23:27
Locatie: Gelderland

Ja klopt, normaal zouden er nog wel 2 fietsbanden inpassen.. Denk dat mijn garage te klein is :D
Gebruikersavatar
heintjep
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 sep 2017, 18:56
Locatie: Helmond

Goed te horen dat de Marathon GT365 ook bevalt. Ik zit er namelijk ook over te denken, maar kan ook niet zo veel ervaringen terugvinden met deze band.
ST1 Wit * 522Wh gouden accu * Schwalbe Big Bens * Grijze Abus Pedelec+ helm * Cat-ears * Northwave Husky winterschoen * Shimano Click'r combipedalen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromeur schreef: 09 sep 2017, 21:58 Schwalbe Marathon GT 365
Maat: 26 x 2.00

Schwalbe Marathon GT 365.jpg
Schwalbe Marathon GT 365.jpg (31.35 KiB) 6626 keer bekeken

De naam zegt het al: dit is Schwalbes all-season band. Gezien het profiel lijkt de band me vooral geschikt voor natte en gladde omstandigheden en wat overkill voor in de zomer. Maar ben je al iets te vaak onderuit gegaan, dan is deze band dus wel het overwegen waard.
Op FB zag ik een bijdrage voorbij komen van een Bulls speed-pedelec rijder met deze banden eronder. Ook hij heeft de rit door de sneeuw vandaag gemaakt, en hij is zeer te spreken over de grip die deze band geeft in de sneeuw:

Bulls.jpg
Bulls.jpg (355.25 KiB) 6629 keer bekeken
Schwalbe Marathon GT 365.jpg
Schwalbe Marathon GT 365.jpg (303.04 KiB) 6629 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Mooie band inderdaad ik was ook in de richting van een all season band aan het denken als ik mijn big bens zou versleten hebben.

Ben niet zo een fan van elk half jaar bandenwissel te doen en dit zou een leuk alternatief kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lijkt mij dus ook. Ik ben absoluut voor 4-seizoenenbanden, vooral omdat we hier toch meer met regen dan met sneeuw te maken hebben en ik wil een band die daar goed tegen bestand is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie