Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Er loopt een topic over het rijden met sealant in de binnenbanden ... de voor- en nadelen komen aan bod.
Ik heb er eigenlijk altijd in geloofd tot ik een keer lek reed en de sealant het (kleine) gaatje niet dichtte en mijn binnenband, buitenband en velg compleet onder de smurrie zaten ... voor mij hoeft het niet meer.
De buitenbanden eraf gekegeld en lekbestendigere banden gemonteerd ... voor onderweg heb ik nu voldoende materiaal mee.
Je zou de Vee's kunnen combineren met Tannus Armour.
Bij banden is 9 vd 10x net als bij veel andere producten: hoe goedkoper de band uit een bepaalde productlijn, hoe stugger/harder/minder grip/minder regengeschikt/etc.
Ik begrijp niet dat Pirelli het niet gewoon bij die 2 originele banden houdt en er dan nog 1 hele goede winterband bij zet.
Vorige week op de 2 ST3's Continental Winter Premium laten opleggen en ik moet zeggen, met de overvloedige regen en smurrie op de weg dat ze een veilig gevoel geven. Banden kleven aan de weg en geven bij regen weinig spray. Voorzichtigheid blijft geboden en snelheid minderen is de boodschap ook met aangepast schoeisel.
Enige opmerking, rechtuit stabiliteit tov de Pirelli's ietsje minder maar de banden zijn dan ook smaller.
Ben nieuwsgierig naar lekbestendigheid.
ST3AE2019 50+Ked Berlin voor zomer, Giro Bexley satin Grey voor winter.
Dagelijks hellingen tot 11% . Inwoner Vlaamse Ardennen.
Gebruik ST3AE Recreatief
Vorige week moest ik laat werken en ben door het donker naar huis gereden.
Hoewel ik niet te klagen heb over de lichtbundel van de Roxim St3 voorlicht, geeft hij de kleuren niet juist weer.
Ik voelde opeens tikjes tegen mijn broek. Ik keek naar mijn voorwiel en zag enorme spetters modder alle kanten uitvliegen. Blijkbaar was ik op modder aan het rijden die tractoren achtergelaten hadden, zonder het te beseffen, want ik zag geen kleurverschil met het asfalt van even ervoor. Bovendien had het geregend dus het reliëf was uit de modder en het was gewoon vlakke smurrie.
Ongeveer net op dat moment houdt de grip van mijn Pirelli cycle e vooraan het voor bekeken. Mijn voorwiel begint vervaarlijk te schuiven. Ik besef onmiddellijk dat ik dit niet zal trekken, ik reed op dat moment 47km.u op de omni. De vraag was enkel nog aan welke snelheid ik tegen de vlakte zou gaan en waar. Naast mij is er rechts de vaart zonder omheining en links gracht en bomen. Ik verkies dus te vallen op het wegdek en aan een zo laag mogelijke snelheid. Ik rem dus niet, omdat dat me onmiddellijk onderuit zou halen zonder veel snelheidsverlies. Ik besluit telkens heel lichtjes tegen de slip in te sturen, ik slip rechts, Ik stuur links, het voorwiel schuift links weg, ik stuur rechts, het voorwiel schuift rechts weg, en zo een 4 a 5 tal keer. Tot mijn grote verbazing herwint mijn voorband opeens de grip en ga ik rechtdoor verder aan wat ik als nog steeds boven de 30km/u aanvoelde. Ik kijk naar de baan en de asfalt ligt er piekfijn bij, de tractoren waren daar al afgeslagen.
Ik ben dus door meer geluk dan vaardigheid uiteindelijk niet gevallen. Maar volgende week gaan de continental winters er al op, zoveel is zeker! Mijn vertrouwen in de pirelli's op alles wat niet droog en perfect asfalt is was al laag, maar het was een gevoel, zonder bewijs, nu ben ik het zeker dat je er niet het hele jaar door veilig op kan rijden.
Nou inderdaad...toch goede besluiten genomen....en mooi dat het goed afgelopen is, je kan ook ineens op de grond liggen en denken wat overkwam me nu...
Betwijfel wel of je winterbanden hier beter waren geweest.
Ik heb nog geen klagen over de pirelli's dus vooralsnog geen plannen om winterbanden te monteren.
Ik dacht al twee weken om de winterbanden te monteren, doch stelde dit telkens uit omdat ik het mooie weer nog even wilde meepakken met een rondje fietsen. Ik merkte wel dat de Pirelli's (van de ST3) steeds minder veilig aanvoelden. Afgelopen zondag weer gekozen voor een rondje fietsen in plaats van een bandenwissel. In de laatste 5 km in een bocht op het fietspad raakte mijn voorwiel met een snelheid van zo'n 20 km/uur plotseling de grip met het fietspad kwijt. Resultaat een onvermijdelijke val op mijn zij. Mijn voeten zitten vast met SPD's aan de trappers en die kreeg ik niet zo snel los; het overkomt je in een split second, de val beleefde ik in slow motion. Lang verhaal kort: de val heb ik gebroken met mijn knie en schouder. De ST3s is onbeschadigd uit de val gekomen. Mijn fietsbroek heeft een klein gaatje bij de knie, maar mijn schouder doet flink pijn. Omdat mijn ribben uiteindelijk tegen mijn elleboog aangedrukt werd, ook een paar pijnlijke ribben. Conclusie: zoek de grens niet op. Wissel je zomerband voor je winterband.