Uber Eats speed pedelec verzekeren

Bike4living
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 sep 2020, 12:09
Locatie: Almere

Goedenavond,

Wanneer ik werk op een SP,maaltijd bezorging (uber eats) welke verzekering moet ik daarvoor hebben, ik weet dat dit zeer lastig is.De meeste maatschappijen dekken vrij redelijk. Totdat je zegt dat je er op werkt, dan laten ze je of niet toe.... Zakelijk verzekeren, of het bestaat sowieso niet.

Hoe en waar zou ik dit het beste kunnen doen?

Bedankt
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Hoe zijn alle pizzeria bromfietsen verzekerd? Misschien heb je daar een ingang?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

ik heb mijn fiets in de zaak en gewoon via enra verzekerd op het bedrijf.

Doe woon/werk en soms er mee naar klanten, maar ook weleens wat ophalen.

Staat het echt expliciet in de polisvoorwaarde dat je er niet op mag bezorgen? Dus zelf lezen en niet vragen, die verzekeringsmannetjes weten meestal zelf niet zoveel hoor.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 22 sep 2020, 07:29 Hoe zijn alle pizzeria bromfietsen verzekerd? Misschien heb je daar een ingang?
Die brommers zijn eigendom van de pizzeria en die bezorgers zijn daar in dienst.

Het probleem met verzekeren is dat Uber Eats mensen ZZP-er zijn.

https://www.uber.com/nl/newsroom/zelfst ... en-voor-2/
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stromeur schreef: 22 sep 2020, 10:14 ZZP-er
Die heb ik eventjes moeten opzoeken ... :lol:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
ocra

Is het prive verzekeren maar bedrijfsmatig gebruiken een probleem of uberhaupt om een zakelijke verzekering af te sluiten?
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Waarom vraag je je opdrachtgever niet om raad? Neem aan dat zij meer vergelijkbare gevallen kennen.
Ik zou een aanvraag indienen bij een verzekeraar voor het verzekeren van een Stromer van de zaak en zelf de polisvoorwaarden goed doorlezen. Meestal geldt gewoon de wet wat mag met een voertuig, anders zullen ze het expliciet moeten vermelden in een artikel.

Mijn ST3 staat ook op de zaak en mij is niet naar het soort gebruik gevraagd door Enra.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Kan best dan Enra er niet naar heeft gevraagd, maar dat is helemaal niet relevant. Dat hoeven ze ook helemaal niet te vragen. Je moet je zelf in de voorwaarden verdiepen.
In de polis van Enra staat onder artikel 6.4:

Niet verzekerd is schade die is ontstaan doordat de High Speed E-bike is tebruikt tijdens verhuur, rijles, leasing, of gebruik voor vervoer tegen betaling (bijvoorbeeld koeriersdiensten).
ST3 cool white - sport - 983Wh
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

LNY schreef: 22 sep 2020, 14:52 Kan best dan Enra er niet naar heeft gevraagd, maar dat is helemaal niet relevant. Dat hoeven ze ook helemaal niet te vragen. Je moet je zelf in de voorwaarden verdiepen.
In de polis van Enra staat onder artikel 6.4:

Niet verzekerd is schade die is ontstaan doordat de High Speed E-bike is tebruikt tijdens verhuur, rijles, leasing, of gebruik voor vervoer tegen betaling (bijvoorbeeld koeriersdiensten).
Nou dat is dan dus meteen duidelijk, altijd goed dat iemand die voorwaarden bij de hand heeft! :cool2:
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
ocra

In dat geval heeft Unive in ieder geval zakelijke brommer verzekeringen. Maar als je zakelijk moet afsluiten zou ik zeker een tussen persoon aanbevelen.

Lees in ieder geval goed de voorwaarden, het gezeik zal pas beginnen als je de verzekering juist nodig hebt.
Plaats reactie