Vaak platte band

Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Ik heb een ST1X. De originele BB's had ik al snel vervangen wegens te veel lek op korte tijd. Ben toen gegaan voor de Schwalbe Marathon 365. Wel enkele keren lek. Mijn route loopt langs een grote schroothandelaar. En telkens zat er ijzer in. Voor de rest zeer tevreden over de banden.

Nu heb ik de laatste maand 6 platte banden gehad. Ik fiets tot op het werk. Niks aan de hand. Kom ik na het werk buiten: plat. In het begin verving ik telkens weer de binnenband. Kwam ik thuis en pompte ik de vervangen binnenband op. Dan bleef deze dagen zonder drukverlies. De keren erna pompte ik de band gewoon op en kon ik gewoon naar huis fietsen. Er zat ook nooit iets in de buitenband.

Het gebeurt telkens weer op het werk. Dus ga ik er vanuit dat er iemand is op het werk die er genoegen in schept om mijn band plat te laten. Ik heb contact gehad met de directie, zij zijn dus op de hoogte. Maar hoe zouden jullie dit aanpakken? Ik overweeg om mijn ventielen af te plakken. Als er dan iemand aan draait zie je dat. Niet leuk als je na de nachtdienst buitenkomt en je staat plat.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik heb ook een tijdje dat vermoeden gehad, maar bij mij bleek dat de kern van het ventiel een beetje los zat. Dan loopt hij ook leeg zonder dat de band leek is.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Blijft dan toch raar dat de band enkel plat staat wanneer ik op het werk ben. Niet bijvoorbeeld na een volledig weekend stilstaan in mijn garage. Die kern, kan je dat zelf vastzetten?
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Misschien wel, misschien niet. Als je de fiets in het weekeind niet gebruikt komt er geen druk op je band, het zou zoiets simpels kunnen zijn. Maar het was meer als hint om dit even uit te sluiten.
Ena1968 schreef: 27 jul 2020, 12:39 Die kern, kan je dat zelf vastzetten?
Ja. Bij een Presta ventiel kan dat simpel met een tangetje, bij een Schrader (auto) ventiel heb je er een speciaal sleuteltje voor nodig.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

:ay
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Misschien wel, misschien niet. Als je de fiets in het weekeind niet gebruikt komt er geen druk op je band, het zou zoiets simpels kunnen zijn.

De band is niet minder in druk als ik arriveer op het werk. Hij staat volledig plat als ik vertrek. Ik pomp hem op om thuis te geraken en dan bijft hij óók op druk. Totdat ik weer ben gaan werken 😁😈😈😤
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
vincent1981
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 nov 2019, 07:57

Een beetje een kinderachtig persoon als hij/zij dat doet. Af en toe vind ik de samenleving waarin we leven zo teleurstellend. Hebben mensen nu niets beter met hun leven te doen dan fietsbanden telkens weer leeg te laten lopen? Maar goed, dat geldt natuurlijk alleen als het ook daadwerkelijk gebeurt. Ik zou gewoon iedere keer het bandje weer terug oppompen. Op een gegevend moment moet de lol er toch wel vanaf zijn zou je zeggen?
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Als je telkens weer het bandje moet oppompen, omdat iemand anders dat leuk vindt, is de lol er anders ook vlug van. Van iemand anders zijn spullen blijf je af. Het is niet grappig.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
vincent1981
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 nov 2019, 07:57

Ik ben het met je eens. Maar stel je gaat het ventieldopje insmeren met vieze smeer of zo, dan loop je de kans dat de kinderachtige figuur de volgende dag andere dingen gaat stuk maken van je. Nu is het nog kleine onbenullige vandalisme waar je wel last van hebt, maar nog te overzien is. Het beste kun je zelf proberen om zo veel mogelijk volwassen te blijven en het belachelijke gedrag van een ander negeren.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Hangen er camera's in jullie stalling?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie