Het Speed Pedelec Bandentopic (voor 27,5" wielen)

Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Zijn de banden zo slecht of hoek je ‘m net iets te snel door de bocht?
Ik durf sneller door de bocht te rijden dan de Pirelli’s aankunnen. Het lukt mij ook om met dit mooie zomerweer de Pirelli’s van de ST3 aan het glijden te krijgen en onderuit te gaan. Vaak is 5 km/uur extra vertragen voldoende om de bocht wel succesvol te nemen ondanks gepiep van de band
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vind de Vee's op de ST1 wat minder dan de Pirelli's op de ST3/ST5. Die laatsten kun je behoorlijk plat de bocht in leggen zonder consequenties.

Ik denk dat de Vee's op de nieuwe ST1 een beetje de "nieuwe Big Bens" zijn: oké band, maar er zijn betere. Je gemak houden, rijstijl aanpassen bij nattigheid en je redt je er wel mee. Maar ben je een beetje een spannende rijder of wat onervaren, en zijn de omstandigheden niet lekker, dan beschermt een band met meer grip je beter ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
StromeremortS
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 apr 2020, 23:02

Mijn val gebeurde op een kaarsrecht stukje weg met ruwe klinkers die nog licht vochtig waren van een eerdere regenbui. Ik reed tussen de 20 en 30 km/u en remde op een normale manier met mijn voorganger (op 20 meter voor mij) mee. Geen waaghalzerij dus.
:bo: 2019 (2020) Stromer ST1 LE - “Speedy Banana” -
Voorheen: 2018 Stromer ST1 Sport
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

StromeremortS schreef: 17 jul 2020, 23:10 nu ben ik dus op zoek naar een “betrouwbare” zomerband op het vlak van grip op het wegdek en lekbestendigheid. Wat raden jullie aan?
Continental Contact Plus City, hier koop je ze momenteel voor minder dan € 20 per stuk.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
JanR
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:30
Locatie: Noord-Brabant
Merk SP: Stromer St2 pinion
Km-stand: 24048

Past de 26x2.2 op de St1x?
Remmen is angst, gang is alles.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ja hoor, die past op de ST1x :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
The Swinging Chef
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jul 2020, 15:09
Locatie: Noord-Holland
Merk SP: Stromer ST1

Goedenavond! Ik heb al veel gelezen over de verschillende (winter)banden, het begint me inmiddels te duizelen... :ck:

Ik krijg binnenkort mijn ST1 geleverd. Wat is nu de beste band om daar onder te leggen? En welke winterband past op de ST1? Ik wilde graag de Pirelli Cycle E, maar dat kan niet begreep ik van de FM (Amsterdam). Winterbanden schijnen ook goed te zijn in de zomer, dus wellicht jaarrond met een winterband rijden? En welke dan?

Ik heb contact opgenomen met de FM: Zij adviseren de standaard Vee Tires of de Vee Tires winterbanden. Dat lijkt wat af te wijken van de ervaringen van de gebruikers hier... kortom: help!! :bc :bc
ST1
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Geen paniek!

Dezelfde 27,5” Vee Tyre winterbanden worden geadviseerd voor de ST1,ST3 en ST5. Andersom worden de Pirelli zomerbanden van de ST3 en ST5 afgeraden voor de ST1 door je FM. Heb je gevraagd waarom?

De Vee Tyre winterbanden zijn de best passende winterbanden voor Stromer. Ze doen het goed, ogen goed en dan heb je geen gezeur.
Continental winterbanden doen het ook goed maar zijn volgens de regels van Stromer niet toegestaan omdat ze te smal zijn. Het is geneuzel over enkele millimeters, ze zijn een fractie goedkoper en het staat minder mooi.

Ik denk dat wanneer je niet als een mountainbiker de ST1 door de bochten smijt en bij nat weer een iets rustigere rijstijl hanteert dan bij droog weer en vloeiend rijdt dat de Vee Tyre zomerbanden je ook overal heen brengen
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
The Swinging Chef
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jul 2020, 15:09
Locatie: Noord-Holland
Merk SP: Stromer ST1

Dank voor je reactie!
mboelis schreef: 30 jul 2020, 23:34 Heb je gevraagd waarom?
De Cycle E banden zouden niet passen op de ST1. De Vee Tire winterband lijkt echter dezelfde maat als de Pirelli Cycle E te hebben... :ck:

Gegeven de ietwat negatieve reviews hier van die standaard Vee Tire band, lijkt een andere band mij meer vertrouwd fietsen...
ST1
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Merkte dat de standaard ST3 Pirelli CYCL-E toch vrij snel beginnen te schuiven, ondanks prima wegdek en zomerse omstandigheden. Het voorwiel verloor in een vrij flauwe bocht te snel de grip; ik voelde deze wegschuiven. Slechts door corrigerend ingrijpen bleef de fiets overeind.
Ik rijd toch het liefst op een wat zachtere compound als de Continental winterbanden (fijne grip) die ik eerder op de ST2 had en hoop dat deze in de juiste breedte komen voor de Stromer fietsen.
Ook de nieuwe Pirelli winter (WT) klinkt interessant; mits deze banden worden goedgekeurd voor de speed-pedelec en met de juiste Stromer breedte maat.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Plaats reactie