Tikkend geluid voorwiel

swingwing
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jun 2019, 11:38
Locatie: putte België
Merk SP: stromer st3
Km-stand: 7500

Golvas schreef: 08 mar 2020, 19:11
swingwing schreef: 16 aug 2019, 19:20 Bij mij ook gekraak in het voorwiel st3 voorwiel gewisseld met dat van mijn vrouw ook st3 en het probleem was dan terug maar bij mijn vrouw dus het zit bij mij zeker in het voorwiel.
swingwing schreef: 07 mar 2020, 09:13 bij mij hebben ze een ander voorwiel geplaatst maar het getik is er terug na 30km te rijden.
Was het gekraak volledig weg toen je met het wiel van je vrouw haar ST3 reed ? ... hoeveel kilometers heb je daarmee gereden ?
Toen ik met het voorwiel van mijn vrouw heb gereden ongeveer 25Km heb ik geen getik gehad, maar bij mijn vrouw haar fiets was het getik met mijn voorwiel goed te horen.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik zou (véél) langer testen met het wiel van je vrouw haar ST3 ... als je daarmee zo'n 300 km zonder problemen hebt afgelegd dan heb je een stevige argumentatie in handen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Scholte1964
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2020, 20:54

Hallo ik heb een vraag over stromer st3
Ik heb een tikken geluid in mijn voorwiel
Ik heb al een nieuwe voorwiel gehad van de week maar het geluid is er weer .wat kan de oorzaak zijn Gr Pieter
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Mogen we ervan uitgaan dat de week je dat nieuwe wiel in garantie gaf ? ... wat zegt zij erover ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Ik heb ook een tik in mijn voorwiel gehad (ST3).
Dat is door de fm verholpen door de juiste spaakspanning en het invetten van de spaaknippels. Wiel was 3 weken oud.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Moraal van het verhaal : het wiel werd niet / onvoldoende gecheckt voor de aflevering.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Yfkes
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2020, 20:47

Op 20/05/2020 heb ik een nieuwe STROMER ST3 aangekocht bij een officiële dealer hier bij mij in de buurt (België). Na een paar dagen en zo’n 400 km. te hebben gefietst, kreeg ik te maken met een “tikkend” geluid in het voorwiel. Iedere omwenteling van het voorwiel ging gepaard met een tik. Hoe sneller ik reed, hoe sneller het getik er was. Wanneer ik op 06/07/2020 zo’n 750 km. op de teller had staan, was ik “het getik” ècht beu… op de duur hoor je niets anders meer. Ik ben er dan maar mee naar de dealer gereden om het eerste onderhoud te laten uitvoeren en bracht hem ook op de hoogte van het probleem. De dealer wist me onmiddellijk te vertellen dat het probleem bij de velg lag en meer bepaald aan de plaats waar de velg aan mekaar is gelast (dit is recht tegenover het ventiel). Hij wist me te vertellen dat hijzelf reeds weet had van een drietal STROMERS die hij had verkocht met hetzelfde probleem. Het voorwiel werd gewoon onder garantie vervangen waarna het “getik” was verdwenen. Het probleem zou bij STROMER gekend zijn. Nu, zo’n 500 km. verder steekt er opnieuw een “tikkend” geluid de kop op. Dit keer kan ik het echter minder goed lokaliseren. Ik zal dus nog eens bij de dealer moeten binnen springen en hoop dat het getik niet van het achterwiel afkomstig is want dan zou hij naar eigen zeggen alle spaken uit het achterwiel moeten halen om er een nieuwe velg op te steken (de motor geven ze uiteraard niet mee)… een hele boel werk voor de dealer dus. Tevens ga ik hem ook wijzen op het stuur dat niet mooi recht staat wanneer ik rechtdoor fiets. Wanneer ik mijn stuur recht hou, wijkt de fiets naar links uit… heb hier in een ander draadje gelezen wat het probleem is… zou dus ook niet mogen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Yfkes schreef: 28 jul 2020, 21:45 een hele boel werk voor de dealer dus
Daar zou ik mij als klant niet druk over maken. Je dealer heeft winst uit verkoop, en krijgt een vergoeding van Stromer voor garantiewerkzaamheden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
DavidvD
Pro
Pro
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 nov 2019, 19:54

Ik had vergelijkbaar geluid aan voorwiel, bij mij waren het 2 spaken die waar ze elkaar kruisen een piepje/kraakje gaven. Ik heb overal waar de spaken elkaar kruisen een heel klein beetje vet gesmeerd, geluid was toen weg.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Je "oplossing" nam enkel het gevolg (geluid) weg en helaas niet de oorzaak (foutieve spaakspanning).
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie