Goh, heel eerlijk zie ik die maximum snelheid liever verdwijnen of gelijk gesteld met de max snelheid van de SP, namelijk 45km/u, zodat je verzekeringsgewijs niet nog eens onderuit gehaald wordt bij een ongevalStromeur schreef: ↑09 jul 2020, 09:52Ik hoop dat er in de Benelux ooit vergelijkbare regelgeving komt. Dat in combinatie met een stevig pakket veiligheidseisen aan de aanhanger en de koppeling, en evt. helmplicht voor de kindjes in de kar zou perfect zijn.
En dan met die combi legaal op het fietspad mogen rijden met max 25km/u.
Bv waarbij je aan 15 km/u aangereden wordt met de SP en fietskar met kind en de verzekering dan een argument heeft om er onderuit te komen, omdat de wet zegt niet met een 45km/u SP
Ik trek de kar ook met de koersfiets en bergaf gaat dat zonder remmen al snel richting 55km/u en de kleine zit daar nog altijd comfortabel in de thule cross.
En ja dan ga ik gelijk op de rem en dit is een stukje berg zonder zijstraten, dus geen omgevingsgevaar en in't gewone verkeer moet je dat niet willen/proberen. Maar liever de wet aan mijn kant dan tegen.
Daarbij wel een kwaliteitskeuring voorzien zoals bij de helmen wat betreft de contructie en stevigheid van de fietskar en de aankoppeling. Als daar de fabrikanten gepushed worden om kwalitatiever te werken, des te beter.