Ervaringen met de nieuwe ST1 tot nu toe

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

BramVDBe schreef: 05 jul 2020, 18:19 Bij mijn nieuwe st1 ontbrak die vanaf de start. De fm heeft het momenteel superdruk maar verzekerde me dat regen geen kwaad kan. Dat kapje sluit blijkbaar zowiezo niet perfect af.
Dus als iets nu al niet perfect afsluit is dat een reden om het maar helemaal niet meer af te sluiten? Ik vind dat een bijzondere redenatie.

Je FM kan gewoon zo'n kapje in een enveloppe doen en naar je opsturen. Dat mag je verwachten binnen garantie, ook al is je FM druk. Service na verkoop hoort er ook gewoon bij.
BramVDBe schreef: 05 jul 2020, 18:19 Zelfs de batterij klep die openvalt als batterij eruit is, is blijkbaar geen probleem bij regen volgens de fm? Iemand hier ervaring mee?
Je kunt er hoogstens kortsluiting van krijgen als je de accu terug plaatst en de boel is drijfnat. Maar verder :bu:

Ik weet het niet hoor, met die FM van jou. (Of eigenlijk, ik weet het wel en ik zou een andere zoeken.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

BramVDBe schreef: 05 jul 2020, 18:19 Zelfs de batterij klep die openvalt als batterij eruit is, is blijkbaar geen probleem bij regen volgens de fm? Iemand hier ervaring mee?
Niels Albert Bike Store ? ... ik wist niet dat die zo'n onzin kunnen uitkramen, weer een plaats om te vermijden ! :bu:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Ochiba
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jan 2020, 11:08
Locatie: Blackpool
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 10400

Ik heb antwoord gehad dat het nieuwe kapje binnen is en dat ik langs kan rijden om hem te plaatsen.
Nu ff een geschikt moment vinden icm het werk.
Tot die tijd toch maar wat elektriciteit tape gebruikt om de zaak waterdicht te houden.
Stroom en water gaat meestal niet zo goed samen.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Die kapjes horen er gewoon op. Een fm kan ook een kapje pakken van een van zijn andere fietsen. 5 minuten werk. Ik zou bij terugplaatsing het kapje laten verlijmen. Anders ben je na 500 km weer je kapje kwijt.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
BramVDBe
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 jun 2020, 13:34
Locatie: Bonheiden België
Merk SP: Stromer st1 2020
Km-stand: 11000

Golvas schreef: 05 jul 2020, 19:44
BramVDBe schreef: 05 jul 2020, 18:19 Zelfs de batterij klep die openvalt als batterij eruit is, is blijkbaar geen probleem bij regen volgens de fm? Iemand hier ervaring mee?
Niels Albert Bike Store ? ... ik wist niet dat die zo'n onzin kunnen uitkramen, weer een plaats om te vermijden ! :bu:
Idd NABS. Vanwege (bedrijfs)korting en de goede revisions online (en de goede ervaringen bij mijn eerste bezoekjes) toch bij hun gekocht ipv mijn "normale" FM (Chamizo).
Stromeur schreef: 05 jul 2020, 18:25
BramVDBe schreef: 05 jul 2020, 18:19 Bij mijn nieuwe st1 ontbrak die vanaf de start. De fm heeft het momenteel superdruk maar verzekerde me dat regen geen kwaad kan. Dat kapje sluit blijkbaar zowiezo niet perfect af.
Dus als iets nu al niet perfect afsluit is dat een reden om het maar helemaal niet meer af te sluiten? Ik vind dat een bijzondere redenatie.

Je FM kan gewoon zo'n kapje in een enveloppe doen en naar je opsturen. Dat mag je verwachten binnen garantie, ook al is je FM druk. Service na verkoop hoort er ook gewoon bij.
True. Het mag uiteraard geen uitvlucht zijn maar het is er wel enorm druk (3x 1.5h buiten moeten wachten om mijn ST1 te kopen/af te halen) en ik heb wel degelijk een afspraak gekregen (20 juli) om alle euvels op te lossen én het eerste onderhoud te laten doorgaan. Maar zeker iets als dit klepje had opgestuurd kunnen worden.
Stromeur schreef: 05 jul 2020, 18:25
BramVDBe schreef: 05 jul 2020, 18:19 Zelfs de batterij klep die openvalt als batterij eruit is, is blijkbaar geen probleem bij regen volgens de fm? Iemand hier ervaring mee?
Je kunt er hoogstens kortsluiting van krijgen als je de accu terug plaatst en de boel is drijfnat. Maar verder :bu:

Ik weet het niet hoor, met die FM van jou. (Of eigenlijk, ik weet het wel en ik zou een andere zoeken.)
Zie ook hoger. Sommige contactpunten zijn waterbestendig, ik vond het ook zeer onwaarschijnlijk maar het had natuurlijk zomaar even gekunnen.

Momenteel los ik het op door een extra metalen plaatje ertussen te steken (zeer dun) waardoor de magneet wel zijn werk kan doen en geef ik de FM nog een kans op 20 juli. Een nieuwe FM zoeken lijkt me ook niet zomaar haalbaar, ik heb de indruk dat de meeste FMs nog enkel onderhoud willen doen op fietsen die ze zelf kochten.

Chamizo zal het alvast niet worden. Die wisten me te vertellen dat ik niet naar hun moest afkomen als er iets niet gemaakt kon worden als ik toch besloot de fiets bij NABS te kopen met 10% korting (die ze zelf niet wouden geven). Ik dacht, als gelukkige chamizo klant, ik geef hen een kans, maar dat viel niet zo goed blijkbaar.

Als iemand een suggestie heeft in de regio Mechelen/Leuven, laat gerust weten!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

BramVDBe schreef: 07 jul 2020, 13:34 Chamizo zal het alvast niet worden. Die wisten me te vertellen dat ik niet naar hun moest afkomen als er iets niet gemaakt kon worden als ik toch besloot de fiets bij NABS te kopen met 10% korting (die ze zelf niet wouden geven). Ik dacht, als gelukkige chamizo klant, ik geef hen een kans, maar dat viel niet zo goed blijkbaar.
Dealers waarderen het meestal niet als ze tegen elkaar uitgespeeld worden. Dat snap ik wel.

Je bent immers op dat moment niet de "tevreden Chamizo klant" die hen "een kans geeft" je bent gewoon de zoveelste die "minimaal zoveel korting als elders wil"-klant. Maar service heeft ook een prijs.

Resumé: leuke aankoopkorting, lange wachttijden, simpele onderdelen van een paar dubbeltjes die niet even in een enveloppe worden opgestuurd, niet-bestaande waterdichte connectoren. Gaat lekker.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Als je alleen dit stuk leest:
Stromeur schreef: 07 jul 2020, 13:44 Resumé: leuke aankoopkorting, lange wachttijden, simpele onderdelen van een paar dubbeltjes die niet even in een enveloppe worden opgestuurd, niet-bestaande waterdichte connectoren. Gaat lekker.
had het zomaar een beschrijving van FW.nl kunnen zijn...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

BramVDBe schreef: 07 jul 2020, 13:34 Als iemand een suggestie heeft in de regio Mechelen/Leuven, laat gerust weten!
In de regio Leuven moet je helaas niet zijn.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
BramVDBe
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 jun 2020, 13:34
Locatie: Bonheiden België
Merk SP: Stromer st1 2020
Km-stand: 11000

Stromeur schreef: 07 jul 2020, 13:44 Dealers waarderen het meestal niet als ze tegen elkaar uitgespeeld worden. Dat snap ik wel.

Je bent immers op dat moment niet de "tevreden Chamizo klant", je bent gewoon de zoveelste klant die "minimaal zoveel korting als elders wil"-klant. (En als je echt zo tevreden over ze was geweest, dan had je je Stromer daar gewoon zonder die korting gekocht. Service is nu eenmaal niet gratis.)

Resumé: leuke aankoopkorting, lange wachttijden, simpele onderdelen van een paar dubbeltjes die niet even in een enveloppe worden opgestuurd, niet-bestaande waterdichte connectoren. Gaat lekker.
edit: ik was/ben "geen ontevreden" Chamizo klant, ik denk dat dat een betere omschrijving is. Dat ik de zoveelste klant ben die korting wil, lijkt me niet onlogisch. In tegenstelling tot vele stromers op de baan, kon ik de mijne ook niet leasen en dus scheelt 10% (zelfde als de lease korting bij vele dealers) best veel. Dat dealers dat niet leuk vinden kan best zijn, maar ik had ze ook geen keus kunnen geven en gewoon rechtstreeks bij NABS kunnen gaan (en dan verdienen ze bij chamizo zeker niets). Daarbij is het duurste product niet meteen gelijk aan de beste service/kwaliteit.

Ik snap je instelling Stromeur en waardeer je mening, maar ik had een meer milde reactie van je verwacht zowel naar de FM als de koper (mezelf). Het lijkt precies mijn fout dat ik "die problemen" nu ervaar door voor de korting te gaan. Bovendien heeft de FM het inderdaad enorm druk vanwege een massale toeloop na corona. Dit is geen goede uitvlucht voor de stelling dat water in het frame niet erg zou zijn (is dus 100% fout) en dat had de persoon aan de telefoon niet mogen zeggen maar als je mijn bericht leest is het ook niet zo dat hij van "niet-bestaande waterdichte connectoren" spreekt. Dit is iets waar ik zelf aan gedacht heb als zijnde een verklaring waarom vocht mogelijks geen probleem is. Bovendien heb ik een afspraak om mijn st1 binnen te brengen en alles in orde te maken en zal ik tot die tijd me wel behelpen om te zorgen dat er geen water in kan.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

BramVDBe schreef: 07 jul 2020, 20:11 edit: ik was/ben "geen ontevreden" Chamizo klant, ik denk dat dat een betere omschrijving is. Dat ik de zoveelste klant ben die korting wil, lijkt me niet onlogisch. In tegenstelling tot vele stromers op de baan, kon ik de mijne ook niet leasen en dus scheelt 10% (zelfde als de lease korting bij vele dealers) best veel.
Klopt. Veel zorgen bij een fiets die niet op orde is, of bij een reparatie die maar blijft duren scheelt ook heel veel.
BramVDBe schreef: 07 jul 2020, 20:11 Dat dealers dat niet leuk vinden kan best zijn, maar ik had ze ook geen keus kunnen geven en gewoon rechtstreeks bij NABS kunnen gaan (en dan verdienen ze bij chamizo zeker niets). Daarbij is het duurste product niet meteen gelijk aan de beste service/kwaliteit.
Maar waarom was je ook alweer bij Chamizo? Omdat je daar wel service hoopt te krijgen, of begrijp ik je verkeerd?
BramVDBe schreef: 07 jul 2020, 20:11 Bovendien heeft de FM het inderdaad enorm druk vanwege een massale toeloop na corona. Dit is geen goede uitvlucht voor de stelling dat water in het frame niet erg zou zijn (is dus 100% fout) en dat had de persoon aan de telefoon niet mogen zeggen
Hoe dan ook is de suggestie dat het niks uitmaakt BS. De contacten onderin de accubak zijn gewoon open stukken koper.
BramVDBe schreef: 07 jul 2020, 20:11 Ik snap je instelling Stromeur en waardeer je mening, maar ik had een meer milde reactie van je verwacht zowel naar de FM als de koper (mezelf).
BramVDBe schreef: 07 jul 2020, 20:11 maar als je mijn bericht leest is het ook niet zo dat hij van "niet-bestaande waterdichte connectoren" spreekt.
Blijkbaar verwacht je dat Stromeur dit soort details uit elke draad hier op het forum scherp houdt, en dat ze daarmee altijd super goed helpt en nooit eens zelf gefrustreerd raakt?
Je zou het soms niet zeggen, met de enorme hoeveelheid kennis over Stromers en hoe snel ze antwoordt, maar Stromeur is gewoon een mens. Iemand die dit forum in haar eentje draagt, er belachelijk veel tijd in steekt en er dan ook nog eens maandelijks geld tegenaan moet gooien om het in de lucht te houden. Volgens mij doet ze dat heel graag, maar ipv een aanval zou het misschien dankbaarder zijn om vanuit begrip te reageren.

My 2ct.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie