Gemiddelde leeftijd Stromer rijder.

ventusbt
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 nov 2017, 18:42
Locatie: Ens
Merk SP: Stromer ST1x

en ik ben 56..
Jos: St1X 2017 20" Orange, 814 Wh, 28 km enkel, Ens-Zwolle
Gebruikersavatar
Stromboli
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 mar 2020, 13:05
Locatie: Eindhoven
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 500

63
Motor verkocht voor een ST3. Dezelfde kick maar meer workout om gezond te blijven.
ST3, ÅSKA, ST5 dual battery
Joren
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 mei 2020, 18:30
Locatie: Rollegem
Merk SP: ST1 2020
Km-stand: 11000

34, indien geleverd voor oktober.
Anders 35 :)
Gebruikersavatar
Commuterplus
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 jun 2020, 09:04
Locatie: AMERSFOORT

Tja waarom men het altijd afficieert met "iets voor ouderen" begrijp ik niet. Het is juist spannend en high tech.
Ik ben 66. Heb er een mooie workout aan en zie de grootste atleten op racefietsjes en jong grut altijd achter mij in de spiegel verdwijnen. Vaak razendsnel. je ziet ze denken: "Oei dat is toch wel mooi t.o.v. het gehark van mijzelf tegen de wind"
66 dus. misschien wel de oudste maar op fiespad en weg ook nog een van de snelste haha
St1 met verende voorvork. Helm: Cortiva Smart Ride. Ortlieb reflecterende tassen. Samen Gezond app. Navigatie met google maps. goud accu en paarse accu. Start op vliegveld Soesterberg
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Commuterplus schreef: 30 jun 2020, 14:14 Tja waarom men het altijd afficieert met "iets voor ouderen" begrijp ik niet. Het is juist spannend en high tech.
1. De jeugd meet zich graag aan elkaar op basis van fysieke kracht, niet op basis van het dikste motortje.
2. De jeugd heeft er gemiddeld iets minder moeite mee om een ww-rit van 30 a 40km enkel op de racefiets af te leggen.
3. De jeugd heeft minder budget.
4. "Ouderen" bewegen wat minder en de SP is een goede manier om de files te omzeilen en tegelijkertijd de conditie op peil te houden.

Dat alles uiteraard gemiddeld genomen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
CARLA moreels
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2020, 14:01

ik 46 jaar en vrouw elke dag woon werk 35km enkel ST2
Gebruikersavatar
SamG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 apr 2019, 11:13
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 15.000

Stromeur schreef: 30 jun 2020, 14:25
Commuterplus schreef: 30 jun 2020, 14:14 Tja waarom men het altijd afficieert met "iets voor ouderen" begrijp ik niet. Het is juist spannend en high tech.
1. De jeugd meet zich graag aan elkaar op basis van fysieke kracht, niet op basis van het dikste motortje.
2. De jeugd heeft er gemiddeld iets minder moeite mee om een ww-rit van 30 a 40km enkel op de racefiets af te leggen.
3. De jeugd heeft minder budget.
4. "Ouderen" bewegen wat minder en de SP is een goede manier om de files te omzeilen en tegelijkertijd de conditie op peil te houden.

Dat alles uiteraard gemiddeld genomen.
28j hier (staat al in de lijst) en mijn reden is de "gigantische" afstand van 55km enkel die het doet.
Wielrennen doe ik graag maar niet 110km per dag elke dan incl werkgerief.
Desondanks de motor blijft het nog een kleine workout en 2h40 per dag sporten is toch al meer als genoeg. :D
Met de auto is het inderdaad sneller en gemakkelijker maar dat is bijna wekelijks tanken.
Sport, minder brandstofkosten, fietsvergoeding waren voor mij punten genoeg om wel een stromer aan te schaffen.

Zelf neig ik van mening meer dat een gewone elektrische fiets iets "meer voor ouderen" is, aangezien je snel al 25km/u trapt als jongere en dus niet snel daar iets aan hebt. Bakfietsen etc is wel een ander geval.
Je durven begeven tussen wagens, snel rijden zoals met een SP lijkt me "meer voor jongeren" :D

Nuja, dit is mijn huidige visie hierover :az
ST3 wit, 983 Wh :d3: Woon-werk 55km enkel, Antwerpen-kempen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Met je 28 jaar ben je vooralsnog een zeer jonge uitzondering op de SP. Dat toont de gemiddelde leeftijd in dit topic ook aan.

Maar ik denk wel dat je goed zit met je argumenten. Je ziet aan designs van SP's dat fabrikanten ook proberen om een jeugdiger publiek te trekken. Voor die doelgroep zijn SP's van rond de 5k erg interessant. Ik denk dat er de komende jaren wel steeds meer "jeugd" op de SP gaat stappen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Commuterplus
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 jun 2020, 09:04
Locatie: AMERSFOORT

66 en in mn kop 28. Elke dag 60plus km. Kom maar op!
St1 met verende voorvork. Helm: Cortiva Smart Ride. Ortlieb reflecterende tassen. Samen Gezond app. Navigatie met google maps. goud accu en paarse accu. Start op vliegveld Soesterberg
propje
Pro
Pro
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Locatie: weet ik veel
Merk SP: ST7
Km-stand: 0

Sp voor de jeugd en pa en ma maar lenen :cool2:
Plaats reactie