Yes dat lijkt idd de beste optie, echter staan er nog geen occassions op marktplaats. Wel genoeg ST2's met goede accu's en weinig km's. Vandaar mijn twijfels over zithouding, power, en andere verschillen die ik niet ken.Max Cady schreef: ↑29 jun 2020, 12:39 Koop dan een st1. Krijg je in ieder geval geen spijt van. Ik wou gelijk een sportieve zit maar vond het prijsverschil tussen de 1 en de 3 niet te verantwoorden thuis. Stuurpen gelijk omgedraaid en daar was de sportieve zit. Ziet er ook nog eens goed uit als je t mij vraagt
Aankoopadvies
-
- Runner-up
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 28 jun 2020, 10:48
- Max Cady
- Expert
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST1LE
- Km-stand: 9600
Ik heb het afgelopen jaar ook getwijfeld tussen 2e hands en nieuw. De doorslag was voor mij oa de garantie van de nieuwe fiets welke vaak op een 2e hands niet meer zit. Als je dan ellende met de motor of een ander duur component van de fiets hebt.. tja. Ook ga ik er vanuit dat ik de nieuwe st1 over 2 jaar sneller kwijt raak dan dat ik dat probeer met een st2 uit 2017. Ik ben nog steeds erg blij met mijn keuze.
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
- Slowracer
- Pro
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 29 mei 2020, 13:35
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Merk SP: Stromer ST1X
- Km-stand: 1326.7
Ik kan me alleen maar aansluiten bij de rest. Als je lekker zit op de ST1 en niet lekker zit op de ST3, koop dan de ST1.
Bedenk ook, hoe sneller je er een koopt, des te eerder ben je van de (financiële) lasten van je oude diesel af.
Bedenk ook, hoe sneller je er een koopt, des te eerder ben je van de (financiële) lasten van je oude diesel af.
ST1X Sport Ocean 983 Wh
Is het een betrouwbaar karreke ?
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
Ook ik ben tevreden met de ST1. Na 5 maanden de stuurpen omgedraaid en het rijdt verdraaid lekker. Inmiddels er 8000 km erop zitten. Volgende week ga ik op vakantie en mn gele ST gaat mee. Ik ben een van die personen die m steeds meer recreatief rijdt. Afstanden tot 50 km worden zoveel mogelijk overbrugd met deze fiets.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
-
- Runner-up
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 28 jun 2020, 10:48
Met omdraaien bedoel je meer naar voren gericht wat voor een sportievere houding zorgt?Peerke1960 schreef: ↑29 jun 2020, 21:40 Ook ik ben tevreden met de ST1. Na 5 maanden de stuurpen omgedraaid en het rijdt verdraaid lekker. Inmiddels er 8000 km erop zitten. Volgende week ga ik op vakantie en mn gele ST gaat mee. Ik ben een van die personen die m steeds meer recreatief rijdt. Afstanden tot 50 km worden zoveel mogelijk overbrugd met deze fiets.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Stuurpen demonteren van de stuurbuis, stuurpen omdraaien en terug op de stuurbuis monteren. I.p.v. een x aantal graden omhoog, staat de stuurpen dan een x aantal graden omlaag gericht. Dit zorgt voor een meer sportieve zithouding. Waarvan jij dus aangaf dat het je juist niet beviel aan de ST3, maar waarvan sommigen zeggen dat ze er na een tijdje wel behoefte aan kregen op hun ST1 en dan is dit vrij eenvoudig te realiseren.
De ST1 biedt je optionele aanpassingsmogelijkheden met stuur en stuurpen; je kunt rechter op, je kunt sportiever. Op de ST3 is optioneel de Urban Comfort stuurpen leverbaar, waarmee je wat rechter op komt te zitten dan met de fabrieksstuurpen, en er bestaan net als bij de ST1 optioneel twee andere sturen. Bij de ST2 is officieel niks mogelijk, officieus wel. (Zo deden we het voordat Stromer ons eindelijk goedgekeurde opties bood.)
De ST1 biedt je optionele aanpassingsmogelijkheden met stuur en stuurpen; je kunt rechter op, je kunt sportiever. Op de ST3 is optioneel de Urban Comfort stuurpen leverbaar, waarmee je wat rechter op komt te zitten dan met de fabrieksstuurpen, en er bestaan net als bij de ST1 optioneel twee andere sturen. Bij de ST2 is officieel niks mogelijk, officieus wel. (Zo deden we het voordat Stromer ons eindelijk goedgekeurde opties bood.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Runner-up
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 28 jun 2020, 10:48
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Je kunt eventueel de drie spacers die je op de foto onder de stuurpen ziet zitten ook boven de stuurpen plaatsen (1, 2 of alle drie), dan komt je stuur in zijn geheel nog wat lager.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023