Toegang krijgen tot de OMNI API

Gebruikersavatar
piotr
Pro
Pro
Belarus
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2018, 10:58
Locatie: Annen, Drenthe

Johannus schreef: 28 jan 2020, 12:59 Ik heb op GitHub mijn configuratie geplaatst voor Home Assistant met wat uitleg.
Https://github.com/johannusnl/homeassis ... omersensor
Ik wil uiteindelijk een custom-component maken.
Verder faalt het script soms om onbekende redenen. Ik heb in de afgelopen maand zowel iets van Python en Home Assistant moeten leren om dit te maken. Het is dus nog niet volmaakt.
Goed idee om app-daemon te gebruiken, ik doe het nog via een cron-job.

Ik ben inmiddels met een nieuwe projectje begonnen: combineren van de stromer-data met weer-data en strava-data.
Stromer ST2, 814Wh, SP Connect, Osprey Sycnro, SQLab innerbarends, CatEye BM-45, Crane Bell Suzu mini, Shimano PDM-324, Kinect 2.1. GEEN Ortliebs.
W/W Annen - Groningen - Annen 43km/dag

ST1 2020, 983Wh.

Forum waarschuwing ontvangen
runningtobi
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 dec 2019, 10:34

runningtobi schreef: 11 dec 2019, 11:18 Hello everybody

I am sorry to post in English, but I can read Dutch only through google translate :-) and this is the only forum I found when I was searching for a way to access my Stromer data (ideally through python).

Considering that the data Stromer collects is at the least personally identifiable, most likely personal data, doesn't it fall under the General Data Protection Regulation / GDPR? Article 15 mandates that every citizen must be given access to his/her own data (https://en.wikipedia.org/wiki/General_D ... Regulation).

Any thoughts on this?
After quite a lot of back and forth, Stromer sent me one entry of the data they collect. It was a JSON string for one single time stamp. Here are the fields:

Last Battery ID ------------
g-force acceleration y -2
g-force acceleration x 0
high_resolution true
g-force acceleration z -9
superstatus reporting 600
2nd last Battery ID ------------
battery electro temp 29
average speed total 32.3
2nd Last MC Serial number ------------
SIT flag 1
logbytes 0
lock flag true
modus 3
alt 0
tntstatus ["GPS On/Off (1=on)"
Modem On/Off (1=on)
SMS transmitting
GSM on-/offline (1=online)
GPRS on-/offline (1=online)]
Last Battery SOH 98
Current Battery FW Version 0
3rd last Battery SOH 92
3rd last Charger ID ------------
tntversion "0.0"
trip distance 443.9
MC FW Version "\u0000\u0000\u0000\u0000"
battery SOC 100
assistance level -100
bike speed 0
suiversion "4.2.1.8"
tntrssi 3
trip time ------------
average speed trip ------------
Average energy consumption 124
Last MC Serial number ------------
2nd last Battery SOH 100
theft flag false
sui flags []
MCU temp 0
reason "charger removed"
motor temp 0
SUI ID ------------
Total energy consumption 9313
battery cells temp 21
Current Charger FW Version 825241921
Battery time 1580294038
atmospheric_pressure 0
total time 83160
SUI FW Version 67240200
total distance 747.7
Battery date 1580294038
Last Charger ID ------------
light on 0
Power-on cycles 35
2nd last Charger ID ------------
3rd last Battery ID ------------
ambiant luminosity 1
merstro
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 feb 2018, 19:54

Ik doe er zelf vooralsnog weinig mee, maar wou het ter inspiratie even in de groep gooien:

Mijn ST2 is ook een bluetooth (BLE) beacon.

Dus ook al worden er voor zover ik weet geen bluetooth functies geadverteerd, zit het er wel in. Maar voor zover ik kan nagaan enkel Bluetooth Low Energy, en kan je die niet gerbuiken als alternatief voor de 2g verbinding om je telefoon met de fiets te laten praten. Maar wat wel kan is iedere paar seconden met een BLE scanner (zoek maar in de app store) iets oppikken van je fiets, in ieder geval dat ie in bereik is. Ik kon er verder niks zinnigs uitkrijgen, anders dus dan registreren dat de fiets in bereik is van een BLE scanner. Voor 4 euro heb je een ESP32 waar je met esphome (https://esphome.io/components/sensor/ble_rssi.html) heel eenvoudig een BLE scanner mee kan maken die je aan home assistant kan koppelen.

Wat eventueel zou ook zou kunnen is een app maken die automatisch je stromer over de API locked/unlocked als de fiets in BEL range is (iets van 10m). Als iemand die maakt heb ik wel interesse ;)
ST2 2016 - 983wh
Gebruikersavatar
piotr
Pro
Pro
Belarus
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2018, 10:58
Locatie: Annen, Drenthe

merstro schreef: 19 mar 2020, 15:19 Ik doe er zelf vooralsnog weinig mee, maar wou het ter inspiratie even in de groep gooien:

Mijn ST2 is ook een bluetooth (BLE) beacon.

Dus ook al worden er voor zover ik weet geen bluetooth functies geadverteerd, zit het er wel in. Maar voor zover ik kan nagaan enkel Bluetooth Low Energy, en kan je die niet gerbuiken als alternatief voor de 2g verbinding om je telefoon met de fiets te laten praten. Maar wat wel kan is iedere paar seconden met een BLE scanner (zoek maar in de app store) iets oppikken van je fiets, in ieder geval dat ie in bereik is. Ik kon er verder niks zinnigs uitkrijgen, anders dus dan registreren dat de fiets in bereik is van een BLE scanner. Voor 4 euro heb je een ESP32 waar je met esphome (https://esphome.io/components/sensor/ble_rssi.html) heel eenvoudig een BLE scanner mee kan maken die je aan home assistant kan koppelen.

Wat eventueel zou ook zou kunnen is een app maken die automatisch je stromer over de API locked/unlocked als de fiets in BEL range is (iets van 10m). Als iemand die maakt heb ik wel interesse ;)
Automatisch locken na x minuten doet de Stromer app. Wil je het in eigen beheer doen dan combineer je de BLE scanner met HomeAssistant en de stromer API. Ik zou, behalve omdat het kan, niet weten waarom je dit zou willen.
Stromer ST2, 814Wh, SP Connect, Osprey Sycnro, SQLab innerbarends, CatEye BM-45, Crane Bell Suzu mini, Shimano PDM-324, Kinect 2.1. GEEN Ortliebs.
W/W Annen - Groningen - Annen 43km/dag

ST1 2020, 983Wh.

Forum waarschuwing ontvangen
Gebruikersavatar
Addow
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 aug 2019, 15:41
Locatie: Ravels, BE

JeroenDG schreef: 18 jul 2019, 10:03 Ben wat aan het experimenteren gegaan met de API en mijn Garmin uurwerk.
Voorlopig resultaat is hieronder te zien. Volgende stappen zijn vergrendelingsknop en het geheel wat verfraaien :D
Na bijna een jaar heb ik er mij vandaag (eindelijk) eens mee kunnen beziggehouden. Het stond al lang op m'n verlanglijstje.
Eerst een eigen STROMER API wrapper geschreven in PHP/Laravel (port van Python/NodeJS scripts, thx!). Met de wrapper kan ik dan alle gegevens binnenhalen van de Stromer OMNI app (fietsdetails, status, positie, service info, sensor- en andere instellingen). Vervolgens een eigen synchronizer geschreven, die via cron (of console) volgens bepaalde frequentie de data ophaalt, checksums vergelijkt en indien nodig wegschrijft in een eigen SQLite databank. Als laatste stap nog een REST API geschreven met endpoints voor de Garmin StromerOMNI widget.

De StromerOMNI widget from scratch geschreven met als leidraad JeroenDG's versie. Heerlijk!
Een dagje spielerei met verfijnd resultaat dus ;-) Check the pics hieronder. Ik wil in de toekomst ook nog de "unlock/lock" en "light" acties (post requests) toevoegen, maar dat is écht voor later. Eerst even checken of alles draait zoals het moet.

Details in de StromerOMNI widget voor VivoActive 3.
  • Type fiets
  • Naam fiets
  • Totale afstand
  • Totaal energieverbruik
  • Logo Stromer
  • Afstand rit
  • Tijd rit
  • Gemiddelde snelheid rit
  • Batterij: percentage + temperatuur (icoontje past zich aan: full, half, low of dead)
  • Op slot of niet
Garmin VivoActive 3 met eigen StromerOMNI widget (simulator)
Garmin VivoActive 3 met eigen StromerOMNI widget (simulator)
IMG_20200626_025148.png (110.34 KiB) 7456 keer bekeken
Garmin VivoActive 3 met eigen StromerOMNI widget
Garmin VivoActive 3 met eigen StromerOMNI widget
IMG_20200626_021205.jpg (950.33 KiB) 7456 keer bekeken
Garmin VivoActive 3 met eigen StromerOMNI widget (+ backlight)
Garmin VivoActive 3 met eigen StromerOMNI widget (+ backlight)
IMG_20200626_021229.jpg (613.09 KiB) 7456 keer bekeken
:bike: ST3 - “Stromboli” - sinds 5 juli 2019
Deep Black - Sport XL - 983 Wh
59 km Ravels - Edegem | 28 km Ravels - Malle
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Gaaf!

@Stromer: maak gewoon een publiek beschikbare API en de community gaat er geweldige dingen van maken... Dat geeft weinig tot geen risico (je bepaalt immers zelf wat je beschikbaar stelt) en levert op dat mensen nog enthousiaster worden voor je merk...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 26 jun 2020, 09:16 Gaaf!
Dat was letterlijk wat ik ook wilde posten!

Ik wil dit op mijn Garmin Fenix!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Ziet er heel mooi uit. Net wat Freddyh schrijft, laat dit over aan de vele creatievelingen en het wordt prachtig.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Stromboli
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 mar 2020, 13:05
Locatie: Eindhoven
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 500

Ziet er erg cool uit. Is dit er ook al voor Apple watch, of in ontwikkeling misschien?
ST3, ÅSKA, ST5 dual battery
Ronald
Pro
Pro
Switzerland
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 mei 2020, 08:58
Locatie: Zürich, Zwitserland

:bf: Nice, je zou er bijna een Garmin voor aanschaffen!

Kun je nu ook de status van de accu zien of alleen de zaken die de Omni app ook heeft?

Mvg,

Ronald
ST3 AE
Plaats reactie