extra batterij op drager

Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

@Freddyh, ik ben benieuwd of die 1200 Wh accu er toch eens gaat komen. De usp van Stromer is toch zijn range. Die usp dreigen ze te verliezen nu Klever met een 1200 Wh accu op de proppen komt. En zo moeilijk zal het toch niet wezen 3,6 Ah celen te gebruiken. (Redenerend als volslagen leek). Die 983 Wh accu is toch al 5 jaar op de markt? Ontwikkeltijd genoeg gehad zou je zeggen.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Fisherman
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 mar 2020, 12:32

Jroen schreef: 07 jun 2020, 11:06 Dat is inderdaad een mooie dikte. Ik heb niets kunnen vinden in die afmetingen dus vandaar het maatwerk.
Jeroen, 100x100x2 is nochthans een vooradige buis bij Testas te krijgen , 2.17kg/m
Bijlagen
alubuis.JPG
alubuis.JPG (104.38 KiB) 3861 keer bekeken
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

FreddyH schreef: 09 jun 2020, 09:09 Bij een Stromer zit er in elke accu een BMS die gezellig met de controller kletst. Om 2 accu's aan te kunnen sluiten moet de controller dat ondersteunen. Bosch heeft dat bijvoorbeeld met hun dual accu systeem, Stromer heeft dat niet. Gaan ze ook niet doen, want zo'n accu op de drager is niet mooi voor het design.

Wat veel gaver zou zijn, is als Stromer gisteren met een 1200 Wh accu zou komen. In een blauwtje zitten als ik het goed heb 91 cellen van 2,9 Ah. Als ze daar 3,6 Ah cellen in zouden stoppen heb je in dezelfde ruimte 1200 Wh... Voor mensen als Reinout zou dat in 98% van de gevallen voldoende zijn voor hun rit.
Inderdaad. Maar met de bestaande controller kan je natuurlijk een accu swap nadoen. Door eerst de stromer uit te zetten, dan te schakelen naar de andere batterij (waarbij alle bedrading dubbel uitgevoerd en geschakeld moet zijn) en dan weer op te starten.

En ja dat zou heel gaaf zijn; als Stromer het voor elkaar krijgt om in dit accu volume meer vermogen te krijgen, zet ik mn 2 blauwe gelijk op Marktplaats!! :D
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Jan-Willem Wisselink schreef: 09 jun 2020, 12:56 Inderdaad. Maar met de bestaande controller kan je natuurlijk een accu swap nadoen. Door eerst de stromer uit te zetten, dan te schakelen naar de andere batterij (waarbij alle bedrading dubbel uitgevoerd en geschakeld moet zijn) en dan weer op te starten.
Is mogelijk, maar kost je wel je garantie...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Blaadieblaa
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 mei 2020, 17:07
Locatie: Roosendaal

Fisherman schreef: 09 jun 2020, 12:47
Jroen schreef: 07 jun 2020, 11:06 Dat is inderdaad een mooie dikte. Ik heb niets kunnen vinden in die afmetingen dus vandaar het maatwerk.
Jeroen, 100x100x2 is nochthans een vooradige buis bij Testas te krijgen , 2.17kg/m
Help hem nou niet te veel. Deze ondernemer wil ook een uniek product neerzetten 😜😏
ST1X 2019 20" sand
- accu 614Wh & 983Wh
- Kinect 2.1 zadelpen
- Verende voorvork
- ALI knipperlichten
- Spadbordverlengers
- Homemade beugel voor karretje
- Homemade accubox
- fietsbel van de winkel die men voor €100,- leeg kan kopen...
Fisherman
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 mar 2020, 12:32

Blaadieblaa schreef: 09 jun 2020, 14:18
Fisherman schreef: 09 jun 2020, 12:47
Jroen schreef: 07 jun 2020, 11:06 Dat is inderdaad een mooie dikte. Ik heb niets kunnen vinden in die afmetingen dus vandaar het maatwerk.
Jeroen, 100x100x2 is nochthans een vooradige buis bij Testas te krijgen , 2.17kg/m
Help hem nou niet te veel. Deze ondernemer wil ook een uniek product neerzetten 😜😏
Een beetje concurentie houden ondernemers scherp :lol: :lol:

ik knutsel zelf ook al wel eens dus de kans dat beiden van jullie iets verkopen is klein maar verder alle succes met jullie mooie hulpjes :cool2:
Bijlagen
mijn goedkope laderhouder :-)
mijn goedkope laderhouder :-)
IMG_7148.JPG (760.21 KiB) 3835 keer bekeken
ocra

FreddyH schreef: 09 jun 2020, 14:11
Jan-Willem Wisselink schreef: 09 jun 2020, 12:56 Inderdaad. Maar met de bestaande controller kan je natuurlijk een accu swap nadoen. Door eerst de stromer uit te zetten, dan te schakelen naar de andere batterij (waarbij alle bedrading dubbel uitgevoerd en geschakeld moet zijn) en dan weer op te starten.
Is mogelijk, maar kost je wel je garantie...
Je zou eigenlijk een extra controller moeten bouwen die voor de stromer 1 accu lijkt en die switch tussen de accus maakt. Maar dat zal wel knutsel werkje zijn.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemiddag allemaal,

een 1200Wh versie.....met zo'n capaciteit vervalt weer de noodzaak van een accudrager...….
Zal trouwens wel richting de € 2500 gaan ?

Jroen: dank voor het linkje naar de Racktime-pins. Ik heb geen enkel probleem met de nu "opgelopen" slijtage. Sterker nog: had veel meer verwacht. Dat al dit soort plastic het zo goed uithoud is alleen maar een teken van kwaliteit. Fijn dat losse onderdeeltjes verkrijgbaar zijn (maar de voorraad is daar nu 0).
En ik ga zeker aan de slag om de speling op te heffen want die zorgt nu voor een versnelde slijtage.
Blijft over: fijn product; voor de duurtest meer dan geslaagd !

Freddy: je hebt volledig gelijk met je aanname dat ik zeker geen 2 blauwtjes compleet nodig heb. Normaal rijd ik een accu helemaal tot 0 en doe ik de accuwissel. Maar bij sipjes weer zorg ik dat ik voor dat 0-moment ergens met een overdekking sta.
Even commentaar over de accu's. Heb er eentje van dik 2 1/2 jaar en eentje van bijna 1 1/2 jaar. De oudere staat op 90 % restcapaciteit; de "jongere" staat nog op 91%. De jongere rijd ik dus per werkdag 2 x volledig leeg tot 0 !; de oudere is mijn restjes-accu om op bestemming aan te komen. Ik vind dat hele mooie getallen voor deze kostbare componenten van iedere Stromer. Waar je vooral verschil in ziet met de oude en nieuwe accu is het teruglopen van de capaciteit bij niet-gebruik. Als ik ze 2 weken ongebruikt laat liggen met als start 100% opgeladen is de jongere teruggelopen tot 97% en de oudere rond de 90% van de beschikbare capaciteit. Nog steeds geheel acceptabel. gewoon even checken/laden de dag van te voren en weer hup-op-weg.

Stromer ze,
Reinout
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Als ik het goed heb begrepen is het beter voor de levensduur om je accu niet helemaal leeg tot 0% te rijden. (Afhankelijk van hoe snel je hem weer oplaad daarna natuurlijk). Aangezien je toch een 2e accu hebt en je dit niet tot de max leeg hoeft te trekken; wellicht je jonge / goede accu tot 5 a 10% leegrijden en dan wisselen?

Dat doe ik iig. Mijn nieuwe heeft een SOH van 98% en de oude 88%. Dat gezegd hebbende; ik wou dat ik de 2e eerder had gekocht om de degradatie over 2 accu's te verdelen.
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Jan-Willem Wisselink schreef: 09 jun 2020, 18:37 Aangezien je toch een 2e accu hebt en je dit niet tot de max leeg hoeft te trekken; wellicht je jonge / goede accu tot 5 a 10% leegrijden en dan wisselen?
Dat verschil is marginaal. Waar het vooral om gaat is als je veel korte ritten moet maken dan is het beter om de accu steeds op te laden dan om de accu pas op te laden als die onder de 20% komt. Het is namelijk beter om 20 keer de accu van half leeg op te laden dan 10 keer van helemaal leeg.

0%, 5% of 10% is gerommel in de marge. Dat geldt allemaal als een volledige laadbeurt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie