Fietstas achter model zoals Racktime Talis plus of Vaude Silkroad Plus

Plaats reactie
Kris86
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2020, 20:46

Ondertussen 3de poging voor deze tekst te schrijven, 4de poging als ik een mislukking in het voorstel topic nog meetel.
Netjes heel je tekstje getypt, je drukt nog eens op backspace om de volgende zin te beginnen en plots is alles weg… ;-(

Dus nogmaals een poging (ditmaal eerst in Word)
Ik heb al veel geëxperimenteerd met de zoekfunctie hier maar de zoekresultaten zijn wat te onoverzichtelijk om er wijs uit te geraken.
Waarschijnlijk gewoon omdat het forum al zo uitgebreid is en er reeds talloze topics staan.

Zoals de tittel aangeeft overweeg ik dus de aankoop van zoiets als een Racktime Talis plus of de Vaude Silkroad Plus voor achter op mijn ST5
Ik hoef niet meteen nog van de grote zakken aan de zijkant van mijn fiets, voorlopig verkies ik iets dat wat meer “aerodynamisch” is.
Heb steeds mijn rugzak om (Vaude Clubride 2) waar alle grotere spullen in kunnen en op termijn misschien een extra batterij.

Heeft er iemand ervaring met de Talis of de Silkroad of kent er iemand vergelijkbare alternatieven?
(ondertussen nog de racktime Odin gevonden als mogelijke kandidaat)

Ik zag net dit filmpje en vroeg mij meteen af of dit een bevestigingsfout is van de eigenaar of dat dit ding echt zo wankel op je fiets komt te staan?


De Talis plus is een 8L +7L
De Silkroad plus is een 9L + 7L
De Odin is een 8L + 11L
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Kris86 schreef: 07 jun 2020, 19:19 Netjes heel je tekstje getypt, je drukt nog eens op backspace om de volgende zin te beginnen en plots is alles weg… ;-(
Lijkt me een “feature” van je browser. Toevallig Internet Explorer?
Kris86 schreef: 07 jun 2020, 19:19 Dus nogmaals een poging (ditmaal eerst in Word)
Heb steeds mijn rugzak om (Vaude Clubride 2) waar alle grotere spullen in kunnen en op termijn misschien een extra batterij.
Extra batterij in je rugzak? :av
Dapper!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Kris86
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2020, 20:46

Kris86 schreef: 07 jun 2020, 19:19 Dus nogmaals een poging (ditmaal eerst in Word)
Heb steeds mijn rugzak om (Vaude Clubride 2) waar alle grotere spullen in kunnen en op termijn misschien een extra batterij.
Extra batterij in je rugzak? :av
Dapper!
[/quote]

Nja, ik bedoel maar dat dingen zoals het formaat van een extra batterij niet op mijn fietstas hoeven, zo groot hoeft het niet te zijn. Langere onhandige dingen kunnen vlot in men rugzak
In de vakanties trek ik steeds voor 3 weken zelfvoorzienend de natuur en bergen in met rugzak van 20kg.
Ik vermoed dat een batterijtje op je rug dan ook wel lukt voor die 3 uurtjes per dag fietsen.

Vandaag voor de eerste keer woon werkverkeer 20km enkel gedaan. Had enkele machines van het werk meegenomen in het weekend en die nu ook in mijn rugzak gestopt om weer mee te nemen. Een groot Festool vlakschuurmachine, 2 schroefmachines met batterij en nog 2 reserve batterijen plus een lader. Ging allemaal prima en weegt denk ik meer dan een reserve Stromer batterij
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als jij geen probleem hebt met fietsen met rugzak (ik moet er persoonlijk niet aan denken), dan is het gewicht van een Stromer accu inderdaad niet heel spannend. Toevallig heb ik laatst mijn 983Wh accu eens nagewogen (voor een vergelijking met de Klever accu): 4,5kg.

De lengte is alleen wat onhandig voor veel tassen: 48cm incl. handvat en chassisdeel.

Stromer 983Wh battery weight.jpg
Stromer 983Wh battery weight.jpg (123.6 KiB) 4260 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromende dan
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 aug 2018, 16:12
Locatie: prov. Groningen
Merk SP: 2018: St5 |2023: St7 ARBR
Km-stand: 31000

Ik gebruik sinds een aantal maanden de trunkbag van Ortlieb (het grotere model) met veel plezier. Ik laat hem wel altijd op de drager zitten en gebruik het ontgrendelmechanisme eigenlijk nooit. De tas is niet gigantisch en ik vervoer er alleen wat algemene spullen: oplader/fietspomp en antilek-spul en daarnaast wat kleding (regenoverschonen/regenjas en lichte handschoenen). De rest (wisselkleding voor het werk/lunchpakket etc.) zit in een messenger-bag van het zelfde merk. NB: Op de foto heeft ‘ie door de kijkhoek wel een rare toeter. Dat is in werkelijkheid minder uitgesproken.
Bijlagen
IMG_20200614_140736.jpg
IMG_20200614_140736.jpg (4.69 MiB) 4146 keer bekeken
2018: ST5, Kinect 2.1, Wren fork
2023: St7 ARBR
actuele km: 34000+
30 km woon-werk (enkel)
StromeremortS
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 apr 2020, 23:02

Ik heb een Vaude Silkroad Plus op mijn ST1. Om de tas te bevestigen zelf 2 beugeltjes voorzien voor op het bagagerekje.

Prima tasje met handige regenhoes. Inhoud bij mij: papieren, insteekketting Abus, regenkledij, gewone kledij (geen schoenen) gsm, sleutels, portefeuille en boterhammen. De “uitklapbare” zijtasjes gebruik ik zelden.
Bijlagen
EE48F7B7-9203-49EB-A7DD-81DD45C79D4E.jpeg
EE48F7B7-9203-49EB-A7DD-81DD45C79D4E.jpeg (2.94 MiB) 4046 keer bekeken
:bo: 2019 (2020) Stromer ST1 LE - “Speedy Banana” -
Voorheen: 2018 Stromer ST1 Sport
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Supernetjes, en lekker aerodynamisch.

Ik denk wel dat dit soort tassen alleen geschikt is als je geen laptop mee hoeft de te nemen. Dat is vaak de bepalende factor voor het formaat en type tas. Ditjes en datjes passen altijd wel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Slowracer
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 mei 2020, 13:35
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 1326.7

Stromende dan schreef: 14 jun 2020, 14:16 Ik gebruik sinds een aantal maanden de trunkbag van Ortlieb (het grotere model) met veel plezier. Ik laat hem wel altijd op de drager zitten en gebruik het ontgrendelmechanisme eigenlijk nooit. De tas is niet gigantisch en ik vervoer er alleen wat algemene spullen: oplader/fietspomp en antilek-spul en daarnaast wat kleding (regenoverschonen/regenjas en lichte handschoenen). De rest (wisselkleding voor het werk/lunchpakket etc.) zit in een messenger-bag van het zelfde merk. NB: Op de foto heeft ‘ie door de kijkhoek wel een rare toeter. Dat is in werkelijkheid minder uitgesproken.
Zit deze direct op de racktime drager? En zit die dan ook stevig vast?
ST1X Sport Ocean 983 Wh
Gebruikersavatar
Stromende dan
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 aug 2018, 16:12
Locatie: prov. Groningen
Merk SP: 2018: St5 |2023: St7 ARBR
Km-stand: 31000

(helaas veel te late reactie, sorry :roll: ), Ja hij zit goed vast op de standaard drager van stromer
2018: ST5, Kinect 2.1, Wren fork
2023: St7 ARBR
actuele km: 34000+
30 km woon-werk (enkel)
Plaats reactie