extra batterij op drager

Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

Reinout-ST3 schreef: 27 feb 2020, 09:14 En ik kan zeer tevreden melden dat mijn accudrager (1e serie) het prima "doet".
Zo'n 15.000 km verder en alle functioneerd prima. Geen afgebroken nokjes, deurtje/slotje goed werkend, etc.
De afgelopen weken zeer zware neerslag mogen ondergaan.......geen probleem.

Ik moet alleen tijdens een regenbui en noodzaak van een accuwissel een overkapping vinden. Niet omdat de accudrager droog moet blijven maar omdat ik dus de ST3 accuklep echt open moet doen voor de wissel en ik geen neerslag IN de accuruimte wil hebben met de vrijliggende accu-aansluiting.
Gelukkig ken ik zo ongeveer ieder bushokje, station en benzinepomp op mijn route dus dat lukt wel.

Ben dus tevreden over dit product en dat was slechts de 1e serie....

Net zoals de (Ortlieb-)fietstassen laat deze accudrager ook haar sporen na op de Racktime bagagedrager. Eenvoudig onvermijdelijk. bedenk dat hier al 15.000 km een accu (van 5 kg) + drager op staan te schudden. En hoe goed de verbinding ook is (en die is serieus goed !)….je krijgt schuurplekken. Zie fotoDSCN1777.JPG.

Ook de carbonfolie is prima blijven zitten.

Veel veilige kilometers toegewenst.
Grtz, Reinout
Leuk om te lezen Reinout! Ze rijden nu rond in NL, Duitsland, Zwitserland en Belgie. Geen grote aantallen ofzo maar toch leuk om te zien dat ze goed gebruikt worden. Zit alweer te broeden op model 3... :geek: :P
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

@Jeroen Kun jij niet eens bij Stromer solliciteren om een fatsoenlijk sluitende accuklep te ontwerpen?
Stromer ST1 2019, rood
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Zoran: je hebt gelijk. JRoen moet gewoon bij Stromer een gewoon goede accuklep ontwerpen !

Tot zover die perfecte accuklep nog op zich laat wachten hierbij mijn oplossing die me al >> 35.000 km met een ST1X/ST3 heeft geholpen om nog geen ellende met vocht te hebben:
- zo rap mogelijk een van Zijp spatbordverlegner plaatsen. Dit scheelt nogal wat vocht op de diagonale buis waar je accu (en nog belangrijker) je printplaat/controller zit;
- smeer het rubber van de accuklep in met (zuurvrije !) vaseline. Vreselijk ouderwets maar super-effectief. En dan ook echt helemaal en ook helemaal bij het scharnier want juist daar zitten de aansluitingen;
- een klittenband halverwege accuklep. Je krijgt bij je Stromer standaard een klittenband om je broek te beschermen. Die is PERFECT om je accuvak halverwege goed dicht te krijgen zodat er geen vocht binnendringt.

Stromer is een mooi merk maar de bedenkers zijn nogal design-gedreven. Wij, als natte- Nederlanders, worden geconfronteerd met de waterige werkelijkheid van veel regen en hebben behoefte aan een goed werkende SP in sippe condities. Dus die moet tegen water kunnen. Van Zijp's accudrager kan daar tegen (dat kan ik bevestigen); van Zijp's spatbordverlenger geeft de Stromerbezitter de mogelijkheid wat aan de spawater te doen.
Van huis uit had ik het helemaal tof gevonden dat de spatbordverlengers (en accu-drager) als officiële accessoire waren geaccepteerd. Maar da's vast een stap te vooruitstrevend.

Grtz,
Reinout
Gebruikersavatar
Blaadieblaa
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 mei 2020, 17:07
Locatie: Roosendaal

!! INTERESSE PEILING !!

Momenteel ben ik bezig een aluminium accudrager te maken voor achterop de racktime bagagedrager. Uiteraard is deze met een klik-systeem afneembaar. De bak met de afmetingen 52x10x10 cm wordt waterdicht en afsluitbaar met een slotje. Plan is om dit te poedercoaten in zwart of sand metallic. (elke Ral-kleur is mogelijk)

Mocht dit mij bevallen dan zal ik erover nadenken om meerdere serie's te gaan maken voor verkoop.

Kortom:
Wie zal voor +/- €300,- overwegen om een accudrager voor op de bagagedrager aan te schaffen?

Louis
Laatst gewijzigd door Blaadieblaa op 07 jun 2020, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
ST1X 2019 20" sand
- accu 614Wh & 983Wh
- Kinect 2.1 zadelpen
- Verende voorvork
- ALI knipperlichten
- Spadbordverlengers
- Homemade beugel voor karretje
- Homemade accubox
- fietsbel van de winkel die men voor €100,- leeg kan kopen...
Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

Mooi plan. Mijn volgende serie die over een paar weken uit zal komen wordt ook van alu en zal een kg lichter zijn dan de huidige rvs versie.
Als je een alu koker 52x10x10 (4mm dik?) gebruikt wordt ie wel meteen groot en zwaar. Met alle respect, die keuze is bij mij richting de prullenbak gegaan.
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
Gebruikersavatar
Blaadieblaa
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 mei 2020, 17:07
Locatie: Roosendaal

Jroen schreef: 07 jun 2020, 10:37 Mooi plan. Mijn volgende serie die over een paar weken uit zal komen wordt ook van alu en zal een kg lichter zijn dan de huidige rvs versie.
Als je een alu koker 52x10x10 (4mm dik?) gebruikt wordt ie wel meteen groot en zwaar. Met alle respect, die keuze is bij mij richting de prullenbak gegaan.
Wordt niet 4 dik maar 2 dik. Een acceptabel gewicht dus.
ST1X 2019 20" sand
- accu 614Wh & 983Wh
- Kinect 2.1 zadelpen
- Verende voorvork
- ALI knipperlichten
- Spadbordverlengers
- Homemade beugel voor karretje
- Homemade accubox
- fietsbel van de winkel die men voor €100,- leeg kan kopen...
Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

Dat is inderdaad een mooie dikte. Ik heb niets kunnen vinden in die afmetingen dus vandaar het maatwerk.
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Jroen schreef: 07 jun 2020, 11:06 Dat is inderdaad een mooie dikte. Ik heb niets kunnen vinden in die afmetingen dus vandaar het maatwerk.
Misschien dat je ook naar een ander materiaal kan kijken en dat is Sandwichplaat. Ook wel dibond of skybond genaamd.
In de reclame wereld wordt dit veel gebruikt. Makkelijk te bewerken, verlijmen en licht van gewicht. Buitenzijde is aluminium en binnenin een kunststof dat bewerkt kan worden.
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Supertjeduc
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:10

Kijk daar werkt ie gelijk als hij op de bagagedrager ligt
Bijlagen
076A4200-0784-43C2-9400-7490768B4B48.png
076A4200-0784-43C2-9400-7490768B4B48.png (811.34 KiB) 4075 keer bekeken
Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

Marcode45 schreef: 07 jun 2020, 14:38
Jroen schreef: 07 jun 2020, 11:06 Dat is inderdaad een mooie dikte. Ik heb niets kunnen vinden in die afmetingen dus vandaar het maatwerk.
Misschien dat je ook naar een ander materiaal kan kijken en dat is Sandwichplaat. Ook wel dibond of skybond genaamd.
In de reclame wereld wordt dit veel gebruikt. Makkelijk te bewerken, verlijmen en licht van gewicht. Buitenzijde is aluminium en binnenin een kunststof dat bewerkt kan worden.
Ken ik ja, is ook een goede en sterke optie. dmv infrezen en buigen kan je er leuke dingen van maken.
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
Plaats reactie