Met welke fiets is dit haalbaar?

Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Ha, budget is helaas echt wel een issue. Dit is wel wat ik maximaal wíl betalen voor een fiets want dat is en blijft het. Maar wel een erg leuke! Als ik het geld echt over had was het misschien anders en dan nog altijd, misschien.

De standaard banden bij deze st1 piepen nogal wat door de bochten. Geeft niet een super veilig gevoel. Net alsof ze wat wringen/glijden. Doen de pirreli’s dit ook of is dat een wereld van verschil? Ik zal het bandentopic ook eens doorzoeken ..
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Pirelli’s piepen ook maar naarmate je er meer mee rijdt en de buitenste sinaasappelachtige laag eraf hebt gereden wordt dat minder. Ga je steeds sneller en schuiner door bochten dan piepen ze weer door die laag. die moet je er dus echt afrijden. Ik luister er niet meer naar. Zolang ze piepen heb ik contact
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Piepende remmen en piepende banden, mooier kun je niet hebben. Mensen hebben je veel sneller in de gaten en dat scheelt weer bellen (of als ze die bel niet horen: toeteren). :d3:
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Bedankt voor de reacties. Nu net terug van rit en dacht dat er om deze knop eerder een rubber zat? Begin te twijfelen 🤔
90F74D7B-423E-4566-9DA0-BBF83481C6DA.jpeg
90F74D7B-423E-4566-9DA0-BBF83481C6DA.jpeg (60.71 KiB) 3989 keer bekeken
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

:d3: Ja dat klopt. Dat is een dingetje bij de ST1. Een nieuwe halen bij je fm en het (laten) vastplakken. Ik mistte m laatst ook.
Laatst heb ik mijn ww afstand van 40 enkel gereden met een ST3 en ik was bevreesd jaloers te worden. Het viel mee, idd de 3 is heerlijk stabiel, ook door de pirellis. De kracht is wat groter maar feitelijk kwam ik niet heel veel sneller aan dan met mijn ST1. Uiteraard voor wat het waard is, een enkele dag testen. Ik schat in dat het me hooguit 2 minuten zou schelen. Ofwel, het is meer een kwestie van beleving dan tijdwinst. Je bent wat meer op je beenspieren aangewezen op de ST1........ Ik heb ook de stuurpen omgedraaid en alle spacers naar boven gezet. Nadeel minder doorbloeding van mijn klokkenspel😫 Het rijdt prima, je kunt wel last hebben van van de onderste rand van je helm. Tja, ieder voordeel hebt zijn nadeel........ :D
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Waaraan je het verschil in motorkracht tussen de ST1 en de ST3 vooral gaat merken, meer nog dan dat je met de Drie sneller aan topsnelheid zit en dit langer vol kan houden, is wat er met de ondersteuning gebeurt bij wind tegen vanaf kracht 4 a 5: dan zakt de ondersteuning van de ST1 een stuk verder terug dan die van de ST3, vanwege het verschil in torque.

Ik had dat ook met mijn ST1 X in vergelijking tot mijn ST2 S: bij windkracht 4 tegen zakte ik op mijn X naar een kruissnelheid van 36 a 37km/u, terwijl ik op mijn ST2 S eenvoudig boven de 40 kon blijven rijden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Peerke1960 schreef: 09 mei 2020, 16:00 :d3: Nadeel minder doorbloeding van mijn klokkenspel😫
Dat hád ik op mijn racefiets ook altijd. Ik heb toen een goed zadel gekocht met zo’n open midden als je begrijpt wat ik bedoel. Het probleem was hiermee opgelost ook op langere stukken van 80km.

Over het rubbertje van de accuknop.. het gaat hier om een leenfiets dus zal het melden als ik hem terug breng 😬
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Peet
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:49

Peerke1960 schreef: 09 mei 2020, 16:00 Nadeel minder doorbloeding van mijn klokkenspel😫
Of de hellingshoek van je zadel iets aanpassen, dat kan precies genoeg zijn, zonder er vanaf te glijden dan he :D
Spatbordverlenger ST1X/ST2 met SKS spatlap (van Zijp Techniek)
Gebruikersavatar
Commuterplus
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 jun 2020, 09:04
Locatie: AMERSFOORT

Beste piloten
Volgens mij luistert het heel nauw met actieradius, hie zwaar je bent en wat je meeneemt.
Afvallen brengt je verder.
St1 met verende voorvork. Helm: Cortiva Smart Ride. Ortlieb reflecterende tassen. Samen Gezond app. Navigatie met google maps. goud accu en paarse accu. Start op vliegveld Soesterberg
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Beste Stromers, inmiddels lees ik al ongeveer 3 maanden intensief dit mooie forum. Complimenten voor de inhoud die jullie samen vormgeven!! Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en een account aangemaakt.

Ik heb eigenlijk maar 1 simpele vraag. Ik heb woonwerk verkeer van 45km enkele reis. Is dit überhaupt mogelijk op een Stromer? Het gaat om het traject Rijssen - Apeldoorn. Redelijk rechttoe-rechtaan;-).

Vóór de duidelijkheid ik wil graag een Stromer aanschaffen. Krijg €1.500,- vanuit m’n werkgever. Kan ik beter wachten op de nieuwe ST2? Zomaar wat vragen die mij bezighouden.
Plaats reactie