Welke fietskleding gebruiken jullie tijdens het Stromeren??

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ik heb de hele winter met mijn oude werklaarzen gereden (gemakzucht, snel aan/uit, waterdicht, warm)en eigenlijk al een paar maanden last van linker enkel/kuitpees/zijkant onderbeen vooral na het opstaan.
Masseren, strekken en el. stimulatie verminderde mijn klachten niet en na verstappen op een schuin kraandek werd het alleen maar erger. Gebruik nu sinds een paar weken weer mijn oude NorthWave MTB/Gravelbike schoenen en was al na een week klachtenvrij ik denk, dat ook het doorbuigen van de zool bij mij de klachten veroorzaakt heeft.
Na een paar ritjes op de racefiets(met goede fietsschoenen) was de pijn ook al minder "vlammend" dus...kijk ook naar stijfheid van de zool.
Verder gewoon Endura binnen/buitenbroek en aan de hand van buitentemp enkel of dubbel shirt met lange mouwen en op zonnige dage korte mouwen :hy: :hy:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
TomSP
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 sep 2019, 19:49
Merk SP: Stromer ST3 Pinion
Km-stand: 23276

Zelf eerst met gewone sneakers op de gewone platformpedalen, maar sinds een paar maanden overgestapt op SPD-combipedalen:
https://www.mantel.com/shimano-pd-eh500-pedalen
(ja ik weet het, geen reflectoren)

Schoenen had ik nog liggen, Shimano SH-M065L.

Zat er in het begin niet op te wachten, om met hoge snelheid aan m'n fiets vast te zitten met m'n voeten, maar valt me niks tegen. Laatst even met m'n gewone schoenen een rondje gedaan, en ook die zijde bied voldoende grip. Wel kleiner dan de platformpedalen, de pinnen staan echter dichter bij elkaar.
10-2019 - 10-2022 Stromer ST1x Ocean - 14417 km
10-2022 - ... Stromer ST3 Pinion Deep Black - 8864km and counting
Gebruikersavatar
Kristoftekent
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 nov 2019, 07:39
Locatie: België

Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk altijd mijn gewone kledij en schoenen draag. Een beetje zoals de jongens en meisjes waarmee Stromer adverteert :D Op zeer warme dragen wissel ik wel van shirt op het werk, na het opfrissen.

Wat mij betreft zou het plezier van het fietsen wat geremd worden, mocht ik me telkens helemaal moeten omkleden.

Btw, bij regenweer, dan gaat er natuurlijk wel een regenpak boven.
Stromer ST3 XL matt black
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

TomSP schreef: 04 mei 2020, 12:35 Zelf eerst met gewone sneakers op de gewone platformpedalen, maar sinds een paar maanden overgestapt op SPD-combipedalen:
https://www.mantel.com/shimano-pd-eh500-pedalen
(ja ik weet het, geen reflectoren)
De Shimano SPD PD-T8000 pedalen hebben wel standaard reflectoren. Ik gebruik deze pedalen nu een half jaar en ze bevallen me super goed.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Golvas schreef: 03 mei 2020, 19:09
Stromer9000 schreef: 03 mei 2020, 18:08 Ik fiets met Nike’s, Pegasus 36
Nike 2020 zou de nieuwste hype zijn... :mrgreen:

Afbeelding
😂 :cool2: ik weet dat ik een vreemde schoenkeuze heb tijdens het stromeren maar het is maar hoe je jezelf erbij voelt. Meestal comfortabel, soms nat. 😊
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Commuterplus
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 jun 2020, 09:04
Locatie: AMERSFOORT

Ik gebruik de fietstruien vanuit mn racefietstijd. Daarbij ook de handschoenen makkelijk als je de telf inde achterzakjes kunt bergen en indien nodig met een powerbank.
Broek is mn normale werkbroek. Bij priveritten mn korte broek bij goed weer.
Ik kan niet douchen om mn werk maar heb alles bij me om met op te frissen.
Ben nog op zoek naar een goed regenpak. Tot nu toe mn signaagele racefietsjack

Probleem is nog bij hevige regen hoe je de helm droog houdt. Het water wil je niet binnen. Datzelfde geldt voor de schoenen.
Bij AGU zie ik wel een commuterregenpak, maar dat is in zwart ( slecht zichtbaar ). Ik denk dat ik toch wel moet maar deze keuze valt me zwaar.
St1 met verende voorvork. Helm: Cortiva Smart Ride. Ortlieb reflecterende tassen. Samen Gezond app. Navigatie met google maps. goud accu en paarse accu. Start op vliegveld Soesterberg
Gebruikersavatar
Commuterplus
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 jun 2020, 09:04
Locatie: AMERSFOORT

Ik gebruik de fietstruien vanuit mn racefietstijd. Daarbij ook de handschoenen makkelijk als je de telf inde achterzakjes kunt bergen en indien nodig met een powerbank.
Broek is mn normale werkbroek. Bij priveritten mn korte broek bij goed weer.
Ik kan niet douchen om mn werk maar heb alles bij me om met op te frissen.
Ben nog op zoek naar een goed regenpak. Tot nu toe mn signaagele racefietsjack

Probleem is nog bij hevige regen hoe je de helm droog houdt. Het water wil je niet binnen. Datzelfde geldt voor de schoenen.
Bij AGU zie ik wel een commuterregenpak, maar dat is in zwart ( slecht zichtbaar ). Ik denk dat ik toch wel moet maar deze keuze valt me zwaar.
St1 met verende voorvork. Helm: Cortiva Smart Ride. Ortlieb reflecterende tassen. Samen Gezond app. Navigatie met google maps. goud accu en paarse accu. Start op vliegveld Soesterberg
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Commuterplus schreef: 17 aug 2020, 14:23 Probleem is nog bij hevige regen hoe je de helm droog houdt. Het water wil je niet binnen.
Waarom niet? Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad. Die helm is zo droog.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Achiel
Expert
Expert
Iraq
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
Merk SP: Klever X-speed Pinion
Km-stand: 16000

Zoek ook een beetje een modulaire fietsjas. Liefst zou ik naar een winkel gaan met groot assortiment. Normaal ga ik naar een AS adventure maar officieel mag ik daarvoor Belgie niet in natuurlijk. Ook de mondkapjesplicht daar in winkels houd mij tegen. Het online bestellen en terugsturen steekt mij tegen, je bent er zoveel tijd mee kwijt, in een winkel heb ik het op een kwartier wel gevonden.
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

De schoenen die ik gebruik zijn Giro Mtb , spatwaterdicht dus kunnen wat hebben.
https://hollandbikeshop.com/fietskledi ... en-675973/

Als het echt koud word doe ik er hoesjes erover, met klittenband zitten ze zo vast en van neopreen materiaal :ay
https://skate-dump.nl/shop/artikel/381 ... overschoen

Ik fiets in een werkbroek van katoen en polyester, zeer soepel en dun materiaal, in de kou doe ik er een ritsbroek eroverheen, makkelijk aan te trekken en heerlijk spul.
https://skate-dump.nl/shop/artikel/694 ... oek-barton
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Plaats reactie