Ellio, met all wheel drive

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mrstrom schreef: 30 apr 2020, 08:41 Volgens mij neigt de Elio ook meer naar een brommer/scooter dan een fiets-met-hulp-motor. Met beide is niks mis, maar andere benadering en bijhorende doelgroep. Bij een brommer/scooter doet de gemiddelde rijder ook niks zelf, tenzij je een 16jarige MTSer/ster bent.
Op het gebied van onderhoud heb je wellicht gelijk, maar qua fietsen niet: je moet nog steeds zelf een prestatie leveren (meer dan gashendel) om vooruit te komen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

FreddyH schreef: 30 apr 2020, 11:14
mrstrom schreef: 30 apr 2020, 08:41 Volgens mij neigt de Elio ook meer naar een brommer/scooter dan een fiets-met-hulp-motor. Met beide is niks mis, maar andere benadering en bijhorende doelgroep. Bij een brommer/scooter doet de gemiddelde rijder ook niks zelf, tenzij je een 16jarige MTSer/ster bent.
Op het gebied van onderhoud heb je wellicht gelijk, maar qua fietsen niet: je moet nog steeds zelf een prestatie leveren (meer dan gashendel) om vooruit te komen.
Daarom zeg ik ook neigt naar een brommer. NIet dat het een brommer is.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mrstrom schreef: 30 apr 2020, 11:42 Daarom zeg ik ook neigt naar een brommer. NIet dat het een brommer is.
Vind ik nog steeds vreemd, het concept brommer is véél breder dan alleen het onderhoud.

Op deze manier zou je ook kunnen zeggen: neigt naar een vliegtuig, daarbij doe je het onderhoud typisch ook niet zelf.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

FreddyH schreef: 30 apr 2020, 13:07
mrstrom schreef: 30 apr 2020, 11:42 Daarom zeg ik ook neigt naar een brommer. NIet dat het een brommer is.
Vind ik nog steeds vreemd, het concept brommer is véél breder dan alleen het onderhoud.

Op deze manier zou je ook kunnen zeggen: neigt naar een vliegtuig, daarbij doe je het onderhoud typisch ook niet zelf.
Of een boot...

De Ellio zoals ik het zie en er over lees, is sterker en relaxter te rijden. Dus ook als je wat minder sportief wilt rijden. Daarmee zit ie wat dichter tegen de brommers aan. De ST3 moet je best door trappen om op de 45km/u te houden. Dan ga je wel zweten zeg maar. Dus die zit dichter bij een sportieve fiets.
Ik kan me goed voorstellen dat de doelgroep van de Ellio dus ook minder zelf onderhoud gaat doen.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

mrstrom schreef: 30 apr 2020, 13:20 Ik kan me goed voorstellen dat de doelgroep van de Ellio dus ook minder zelf onderhoud gaat doen.
Daar heb je een punt (ze geven immers zelf aan dat ze mensen uit de auto willen halen en op de Ellio krijgen), maar er zijn ook heel wat SP-rijders die voor het wisselen van binnen- en / of buitenbanden liever niet naar de dealer willen gaan.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
mrstrom

Golvas schreef: 30 apr 2020, 13:34
mrstrom schreef: 30 apr 2020, 13:20 Ik kan me goed voorstellen dat de doelgroep van de Ellio dus ook minder zelf onderhoud gaat doen.
Daar heb je een punt (ze geven immers zelf aan dat ze mensen uit de auto willen halen en op de Ellio krijgen), maar er zijn ook heel wat SP-rijders die voor het wisselen van binnen- en / of buitenbanden liever niet naar de dealer willen gaan.
Met de gewone fiets ook al hoor. Het is denk ik sowieso een trend.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mrstrom schreef: 30 apr 2020, 13:20 Daarmee zit ie wat dichter tegen de brommers aan. De ST3 moet je best door trappen om op de 45km/u te houden. Dan ga je wel zweten zeg maar.
Dan is een ST3 in die redenatie ook meer brommer dan mijn SP. Tjoh.

Het is natuurlijk maar net hoe je de ondersteuning instelt, maar met flinke wind tegen kan je met de Ellio nog langer 45 km/h blijven volhouden. Die luxe geeft hij.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
pedelecer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 mei 2018, 21:03
Merk SP: Qwic RD10s , Flyer upstreet6
Km-stand: 33500

Voor de geinterreseerden, bericht op facebook van ellio.

Ellio
Gisteren om 03:00 ·
LOCKDOWN LIVE: Je leest het goed, we doen het weer! Aanstaande woensdag (6/5) om 19u gaan we voor de derde keer LIVE. We beantwoorden jullie vragen over de nieuwste e-bike Ellio. Wie komt er eens kijken?



https://www.facebook.com/rideellio/?hc_ ... _tn__=kC-R
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Brommer of niet....niet dus . Je kan zelf je snelheid instellen wil je harder zelf zwoegen .... Trapfrequentie kan je zelf bepalen wil je sportief rijden hogere instelling ....wat luier lage instelling . Ik had hetzelfde gevoel van fietsen als op de Stromer behalve krachtiger. Maar inderdaad Stromer sluit meer aan bij fietsers Ellio bewandelt een ander pad.Het wisselen van banden zal door de riemen en de motor vooraan wat meer technische kennis vragen waardoor velen zullen afhaken en naar de fm.gaan . Hier had ik een duidelijke boodschap voor de mensen van Ellio, zorg voor lekvrije banden want even herstellen zal onderweg niet zo eenvoudig zijn... al kan je met een gaadi (als die bestaat in deze maat...)je ook wel behelpen.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
pedelecer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 mei 2018, 21:03
Merk SP: Qwic RD10s , Flyer upstreet6
Km-stand: 33500

Onderhoud gaat misschien meer technische kennis vergen, maar is daarom niet moeilijker. Misschien ook enkele specifieke afstel-tools nodig.
bv. Ik heb ervaring in de autotechniek, persoonlijk vind ik het makkelijker remblokken in auto te vervangen dan schijfremblokken bij een fiets. Enkel auto vergt meer kennis en ervaring en het werkje duurt langer. Bij een auto is het demonteren, alles reinigen, monteren en werkje is klaar. ( weinig tot geen afstelwerk nodig alles is zeer robuust )
Bij een fiets daartegen, remklauw terug vast schroeven kan al problemen, remklauw verschuift bv een beetje bij het aanschroeven, hierdoor moet je misschien meerdere malen bijstellen tot de uitlijning goed is.
Plaats reactie