Je maakt wat mee als Stromert

Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Met een boog van minimaal 1,5 meter om iedereen heen rijden is toch wel een fijne bijkomstigheid van deze crisis
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Needspeed
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 dec 2018, 10:34

Strerk schreef: 21 apr 2020, 12:06 Het zijn inderdaad Ortlieb tassen. Bedankt voor de tip met die gesp. Die ga ik zeker toepassen. :)
Je zou ook een simpel kabelslot kunnen aanschaffen. Verliest of beroofd, je ze nooit.
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. :d3: ST3 XL Black
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Als verliezende En gestolen Ortliebtassen een groot probleem zou zijn zou er 1GB aan berichten in de backup van Stromeur staan. Ik den dat we niet eens op een kilobyte komen over Ortlieb.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Needspeed
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 dec 2018, 10:34

mboelis schreef: 21 apr 2020, 18:23 Als verliezende En gestolen Ortliebtassen een groot probleem zou zijn zou er 1GB aan berichten in de backup van Stromeur staan. Ik den dat we niet eens op een kilobyte komen over Ortlieb.
Iedereen heeft zo'n kabelslotje natuurlijk :bp:
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. :d3: ST3 XL Black
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik ben mijn Ortlieb tas in wat meer dan 5 jaar tijd 1x verloren. Omdat hij op het asfalt viel hoorde ik het. Bleek dat de schroeven waarmee de beugel aan de bovenkant vast zit los waren gaan zitten. Waarschijnlijk omdat ik die tas en paar keer véél te zwaar belast heb :bb

Verder heb ik nog nooit meegemaakt dat iemand probeerde mijn tas van mijn fiets te trekken, dus ik maak me er geen zorgen over. En nee, ik heb er geen slotje op zitten.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Een Ortlieb tas die goed zit, dus zowel met de twee beugeltjes volledig om de tubes van de drager heen, netjes zo gepositioneerd dat de tas ook niet naar voren of naar achteren kan schuiven, met als extra safety de kliksluiting waarmee je de tas ook van boven afsluit om de drager heen vastklikken, en - niet te vergeten want die is heel belangrijk - het beugeltje onderaan goed om de verticale tube van de drager heen zit: volledig en in de juiste richting/hoek: die Ortlieb tas kan onmogelijk van je drager vallen of tijdens het fietsen eraf geplukt worden.

De functie van dat derde beugeltje wordt categorisch onderschat. Als je dit goed plaatst, dan kan je fietstas namelijk niet gaan klapperen, en kunnen er ook nooit zulke krachten op de bovenste twee beugeltjes komen te staan dat de tas eraf valt (iets wat zelfs zonder de aanwezigheid van dat derde beugeltje al onmogelijk kan, tenzij je die tassen totaal hebt overbeladen).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Denk dat mijn Ortlieb het attribuut is waar ik zowat het meeste vertrouwen in heb als ik met de ST2 op pad ben ... :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Needspeed
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 dec 2018, 10:34

De Ortlieb tassen zijn prima tassen, ik heb er ook. Mits goed geplaatst, zullen ze er niet zomaar afvallen. Maar ik vind ze wel diefstal gevoelig, ook fietsend. Maar goed, ik heb het niet aan de hand gehad, en ken ook geen gevallen. Van de andere kant heb ik ook geen woninginbraak gehad, maar draai wel altijd de deur op slot.
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. :d3: ST3 XL Black
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dieven kijken helemaal niet naar Ortliebs, veel teveel gedoe, risico dat je allebei valt etc. Je vist tegenwoordig toch gewoon iemands handtasje uit zo'n idiote fietskrat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Needspeed
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 dec 2018, 10:34

Stromeur schreef: 21 apr 2020, 20:06 Dieven kijken helemaal niet naar Ortliebs, veel teveel gedoe, risico dat je allebei valt etc. Je vist tegenwoordig toch gewoon iemands handtasje uit zo'n idiote fietskrat.
Dat ben ik niet met je eens.
Dieven weten wat een Stromer is. Wie dit soort fietsen (kan) veroorloven, en daarmee maakt het als een potentiële prooi interessant.
En geloof me, ik kan het weten.
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. :d3: ST3 XL Black
Plaats reactie