Ellio, met all wheel drive

jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Bedankt voor de reacties ...ik heb echt geen binding met de mensen rond Ellio,laat dit duidelijk zijn. Ofwel koop je zuiver rationeel en dan kom je bij Ellio uit hoe je het ook draait of keert hier kan Stromer niet aan . Een aankoop gebeurt nog steeds aan de hand van een aantal factoren waar emotie en gevoel een belangrijke rol spelen en laat dat nu juist de sterkte van Stromer zijn... Mooie fiets, snelle fiets, verslavend....als hij het doet...en daar knelt het schoentje op dit ogenblik iets te hard bij Stomer. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat er een aantal stoorzenders op de afdeling techniek van Stromer zitten anders slaag je er niet steeds in om met eenzelfde problemen op de proppen te komen bij elk nieuw model...laat staan andere problemen die wel gerelalteerd kunnen worden aan de vorige....Als dit blijft duren zal de stap naar een minder mooi ogende fiets snel gemaakt zijn zeker als de specs dezelfde zijn of beter en vooral als de betrouwbaarheid stukken hoger ligt. Het zijn vooral mensen uit de zuivere fietswereld die het moeilijk hebben met de looks ....anderen vinden dit juist fijn.... Vandaar dat de eerste 100 exemplaren reeds lang de deur uit zijn. Het wordt wachten tot augustus als je nu moest intekenen ...
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik hoop van harte dat die 100 eerste klanten hier massaal hun ervaringen komen delen, zeker ook op het vlak van betrouwbaarheid, service e.d.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Oh ik vind die oplossing met de apparte riemen voor de pedalen en de middenmotor erg tof. Zo is een achterwiel versnellingnaaf niet nodig als ik het goed zie!
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
pedelecer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 mei 2018, 21:03
Merk SP: Qwic RD10s , Flyer upstreet6
Km-stand: 33500

Het prachtige van dit ontwerp vind ik de eenvoud . Knap idee om op deze manier de aandrijving op te bouwen. Indien de planaire aandrijving robuust is uitgevoerd, verwacht ik een lange levensduur. Hydraulische automatische versnellingbakken van o.a, autos werken al vele decennia met deze planaire overbrengingen, met hoge betrouwbaarheid en levensduur.
De achter naaf bevat in principe één vaste overbrengingsverhouding. Uitgaande snelheid van het wiel is een optelfactor van motorsnelheid en trapfrequentie.
Ik ben ook wel nieuwsgierig hoe de algemene betrouwbaarheid gaat zijn en wat de tevredenheid van de kopers zal zijn.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 16 apr 2020, 20:48 dus ik overweeg om Ellio te vragen of ik hem uitgebreid mag reviewen. Gewoon ter lering en vermaak. (Maar dan wil ik 'm wel een paar dagen hier, niet alleen een rondje om de kerk.)
Daar wacht ik dus ook op. Ik zie hem wel als serieuze kandidaat, hij is een stuk minder lelijk dan mijn huidige fiets :bn:

Maar ik pas voor een kennismaking van 30 minuten. Verspilling van hun en mijn tijd. 2 dagen woon-werk is het minimum, anders laat maar.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

FreddyH schreef: 16 apr 2020, 23:58
Stromeur schreef: 16 apr 2020, 20:48 dus ik overweeg om Ellio te vragen of ik hem uitgebreid mag reviewen. Gewoon ter lering en vermaak. (Maar dan wil ik 'm wel een paar dagen hier, niet alleen een rondje om de kerk.)
Daar wacht ik dus ook op. Ik zie hem wel als serieuze kandidaat, hij is een stuk minder lelijk dan mijn huidige fiets :bn:

Maar ik pas voor een kennismaking van 30 minuten. Verspilling van hun en mijn tijd. 2 dagen woon-werk is het minimum, anders laat maar.
Had hier eerder een reactie op geschreven maar deze is niet terug geplaatst....geen prob. Ook voor mij geldt dat testen voor min.2dagen ww. wil je zeker zijn van de fiets en of deze echt is wat je wil voor jouw doelen... Maar anderzijds was de kennismaking meer dan leerrijk wat betreft aandrijving ,remmen en zitcomfort.... Heb reeds een afspraak gemaakt om na deze covid periode de fiets uitgebreid te testen op mijn ww. route.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

jovdt schreef: 21 apr 2020, 11:28 Had hier eerder een reactie op geschreven maar deze is niet terug geplaatst....geen prob. Ook voor mij geldt dat testen voor min.2dagen ww. wil je zeker zijn van de fiets en of deze echt is wat je wil voor jouw doelen... Maar anderzijds was de kennismaking meer dan leerrijk wat betreft aandrijving ,remmen en zitcomfort.... Heb reeds een afspraak gemaakt om na deze covid periode de fiets uitgebreid te testen op mijn ww. route.
Snap ik helemaal, maar tegelijkertijd vind ik het onzin om hen anderhalf uur enkele reis te laten rijden om mij een half uur te laten testen... Ik heb de tijd.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
pedelecer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 mei 2018, 21:03
Merk SP: Qwic RD10s , Flyer upstreet6
Km-stand: 33500

Ellio was gisteren te volgen op facebook live.

link om live sessie opnieuw te bekijken.

https://www.facebook.com/rideellio/?__t ... 51h2xBnl7-
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Rijden zonder ondersteuning is niet mogelijk ... op de vraag "Is het mogelijk om zelf binnenbanden te wisselen (bij lek) of moet je daarvoor naar een dealer ?" kwam een ganse hoop blabla als reactie maar helaas geen duidelijk antwoord ... naar de dealer dus ! :shock:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
mrstrom

Golvas schreef: 29 apr 2020, 20:39 Rijden zonder ondersteuning is niet mogelijk ... op de vraag "Is het mogelijk om zelf binnenbanden te wisselen (bij lek) of moet je daarvoor naar een dealer ?" kwam een ganse hoop blabla als reactie maar helaas geen duidelijk antwoord ... naar de dealer dus ! :shock:
Volgens mij neigt de Elio ook meer naar een brommer/scooter dan een fiets-met-hulp-motor. Met beide is niks mis, maar andere benadering en bijhorende doelgroep. Bij een brommer/scooter doet de gemiddelde rijder ook niks zelf, tenzij je een 16jarige MTSer/ster bent.
Plaats reactie