Hier ben ik het helemaal met je eens. Wij kunnen alles zeggen over je gewicht, de wind, optrekken etc. Maar stromer hield hier ook rekening mee, vandaar dat die opgegeven radius zo ver uit elkaar ligt (de marge is dubbel zo groot als het minimum aantal kilometers bijgod!!). Het klopt in elk geval dat je bij een nieuwe batterij altijd de ondergrens moet kunnen behalen ook al zet je de boel op 3 en sensor op maximaal (wat jij zelfs niet eens gedaan hebt. Ik rijd enkel in noodgeval in 2 omdat dat in mijn ogen echt niet prettig rijdt en niet goed vooruit geraakt, maar als ik in 2 rijd dan is mijn verbruik echt drastisch lager, dus dan moet je veel verder komen dan die 50km).Malvern schreef: ↑03 apr 2020, 11:37 hanks voor de input; maar wat ik niet zo goed snap is dat het dus nodig is om de fabrieksinstellingen aan te passen om aan de fabrieksopgave actieradius te komen. Ik heb heel de rit in stand 2 gefietst in normale omstandigheden, dus dan valt het me tegen als ik niet eens de ondergrens van de opgegeven actieradius haal (50-150km voor de 814 accu).
Anders ga je naar je FM en laat je de accu uitlezen (dit kan je niet meer zelf via je omni).
Ik moet wel zeggen (stromeur zei het al) dat ik ook het gevoel had dat mijn accu de eerste ritten sneller leeg was (totaal niet zo extreem als bij jou) maar ik zou hem toch eerst een 5 tal laadcyclussen laten doorgaan voor je ermee naar de FM gaat.