Jakob Luksch nieuwe CEO bij Stromer AG

Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Precies !!!

Ik voel me met mijn stelling dat Stromergebruikers echt niet alleen hobby- en mooi weer fietsers zijn zeker niet alleen. Bikerke poneerde de stelling dat dure fietsers alleen/vooral door mooi weer mensen en als hobby object worden gekocht en daar ben ik het pertinent niet mee eens.
Kijkend naar de vele kilometers van velen (leve het Lomito-overzicht...) en de behoefte aan allerlei regenkleding denk ik zomaar dat ik mijn stelling kan verdedigen....

Dat betekent echter niet dat Stromer voor mij zo ongeveer op mijn lichaam getatoeëerd staat. Ze moeten het wel blijven waarmaken. Met mijn huidige St1X heb ik het gevoel dat ik een gezonde prijs/kwaliteit te pakken heb. Niet alles is perfect maar met behulp van de dealer EN dit forum is dit volledig bruikbaar voor mijn behoefte. Zeker gezien mijn voorgeschiedenis met een ander merk.
Stromer heeft op dit moment gewoon nu het hogere segment in handen maar ik zie links en rechts serieuze andere merken aan het huidige marktaandeel van Stromer krabbelen. En da's alleen maar goed; het houdt iedereen scherp. Ook Stromer.
In de tussentijd is Stromer op sterke wijze zichzelf een vaste klantenkring aan zich te binden. En dat loopt van verrassende winteracties (dat was een surprise voor velen van ons.....in negatieve en positieve zin....voor nieuwe gebruikers als "oude" klanten); een brede bekendheid; en natuurlijk hun huidige modellen. Daarnaast nog eens een no-nonsense garantie.
Bijna 10.000 km zonder problemen gehad en toen een op hol slaande temperatuursensor. Mogelijk een onderdeeltje van een enkele Euri maar die zit midden in de motor zelf. Dus ik rij nu met een nieuwe motor; klasse !.
En 2 dagen geleden zei 1 van mijn blauwe accu's: niets; doe het zelf maar. Niet eens een foutcode....domweg "niets". Was best reuze sip want ik mocht kilometers op een erg zware fiets met NUL ondersteuning fietsen; niet grappig. Maar onderweg kwam ik langs een Stromer-dealer die niet alleen constateerde dat de blauwe accu geen enkele sjoege meer gaf (ook niet aan een lader) maar mij als Stromer-gebruiker domweg een leenaccu meegaf om thuis te komen. Dat is PRECIES waar een Stromer-gebruiker op dat moment behoefte aan heeft. De dag erna bij mijn eigen dealer is de defecte accu na overleg met Stromer ingewisseld voor een nieuwe.
Natuurlijk had ik liever in 1 keer naar huis gereden maar als je dit soort ondersteuning/service krijgt ben ik ultra-gelukkig. Niet alleen ben ik de dag erna met een appeltaart naar de dealer-onderweg gegaan (want dat is het minste wat ik kan doen naast die leen-accu 100% opgeladen terugbrengen) maar het bind me ook aan dit merk. Voor mij is dit een soort "mobiliteit-garantie". Ik weet niet of dit woord bestaat maar wel dat ik op dit moment weet dat Stromer me helpt; onbetaalbaar. Ik heb daar een woord voor: "ontzorgend"; en dat staat in geen enkele test........

Dus een nieuwe merk heeft niet alleen een design-uitdaging. Ook een accu-uitdaging. Daarnaast nog een naam/bekendheid-uitdaging. Laat staan een dealer-netwerk.
Het is aan de nieuwe CEO om Stromer door de concurrentie heen te loodsen zonder de huidige klantenkring te verliezen; voorwaar geen geringe opgave want de interesse in speed pedelecs wordt groter en groter en zal alleen maar groeien.

Stromer ze,
Reinout
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Balen zeg, van je accu. Maar briljant hoe dit voor je is opgelost. Keurig.

Daar heb je trouwens ook weer een mooie te pakken voor de nieuwe CEO: de kwaliteit van het dealernetwerk.

Ik heb de indruk dat Stromer zich de laatste tijd vooral heeft gericht op verkoopcijfers: wil iemand Stromer dealer worden, dan is dat volgens mij redelijk snel gepiept. De opleiding die minimaal één medewerker bij een Stromer dealer moet hebben is in de eerste instantie beperkt tot basis-vaardigheden zoals: hoe dien je een online garantie-aanvraag in bij Stromer (hoe ironisch, want helaas hebben velen onder ons hier al een beroep op moeten doen).

Stromer hanteert een strakke beslisboom bij problemen: je volgt wat (online) stappen voor de foutherkenning en het systeem vertelt de dealer wat-ie moet doen. Dat heeft voor ons als eindgebruiker het enorme voordeel dat er weinig gemiept wordt, maar een dealer hoeft in den beginne niet superveel te kunnen om ons daarmee van dienst te zijn. En het is maar de vraag wat er buiten garantie gebeurt, want sleutelen daar doet Stromer niet aan. Stromer kiest ervoor om direct een compleet onderdeel zoals de motor, controller of OMNI te vervangen en dat is buiten garantie een dure aangelegenheid!

De meerwaarde van de Stromer dealers zit hem dus niet in hoe goed een medewerker vanalles in het garantie-systeem van Stromer intikt, dat kunnen we zelf ook wel. De meerwaarde zit hem in diepgaande productkennis voor advies op maat (zowel bij sales als after-sales) en in service, waaronder ik niet alleen het uitlenen van een accu voor een defecte fiets van een concurrent of een leen-Stromer versta, maar ook het bieden van passende oplossingen buiten garantie. Als Stromer zich daarmee onderscheidt, dan rechtvaardigt dat ook een goed deel van de hoge prijs.

De mwah-dealers mogen er van mij tussenuit. Ik zou graag zien dat Stromer de eisen aan dealers stevig aanscherpt, zodat de verantwoordelijkheid voor goeie service niet zo eenzijdig bij de dealers wordt neergelegd. Zowel in Nederland als in België heb ik al verhalen over Stromer dealers gehoord waar ik zeer serieuze bedenkingen bij heb.

Liefst zou ik ook zien dat alle Stromer dealers verplicht worden om een service-aanvraag op een waar dan ook aangeschafte Stromer te accepteren. Stromer kan hier gewoon een systeem van vergoedingen tegenover zetten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reinout-St1x schreef: 05 nov 2017, 17:09 Bikerke poneerde de stelling dat dure fietsers alleen/vooral door mooi weer mensen en als hobby object worden gekocht en daar ben ik het pertinent niet mee eens.
Ik ook niet. En het klopt ook niet, dat blijkt alleen al uit bijna alles op dit forum: het voorsteltopic, het actieradiustopic, kledingtopics, winterbandentopics, het tweede auto eruit topic, voedingstopic, natuurfoto's genomen om 5u in de ochtend, de zoektocht naar betere verlichting in het donker, talloze zelfbouw spatlappen voor regenritten en ga zo maar door. We rijden niet allemaal 50 a 60km enkel nee, maar wel een afstand van 15-35km gemiddeld enkele reis schat ik zo :d3:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Door een reiskosten vergoeding van 19 cent per kilometer kan je na een paar jaar woon werk van 30 km enkele reis het een en ander uitgeven (circa 2600 per jaar). Je geeft dan ooit ook 1000-2000 meer uit om een fiets te krijgen die je steeds met plezier naar je werk laat fietsen. (ivm wisselende betrouwbaarheid even afkloppen.... :D )
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

sinds dit Stromer-forum wordt mijn woordenschat heel pragmatisch uitgebreid:
- Mwah-dealer;
- ontzorgend;
- mobiliteits-garantie;
- koekepan-spiegel.....

En nu snel stoppen voordat dit een eigen leven/topic gaat worden..........

Grtz, Reinout
Laatst gewijzigd door Reinout-ST3 op 05 nov 2017, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

bikerke schreef: 05 nov 2017, 11:51 Mensen die de duurdere fietsen kopen, kopen deze eerder als hobby dan als zuiver transportmiddel.
Dat is niet mijn geval, en ook niet wat ik hier lees. De Stromer dient wel degelijk voor woon-werk verkeer, als alternatief voor de auto of de trein. De keuze wordt echter ingegeven door tijdswinst/gezondheidswinst/kwaliteitswinst, niet of slechts gedeeltelijk omwille van de kost. Dit zijn geen mensen die met de fiets naar het fabriek gaan werken omdat er geen geld voor een auto is.
bikerke schreef: 05 nov 2017, 11:51 Ook denk ik dat stromer zichzelf probeert te profileren als exclusief door prijzen te vragen die niet meer normaal zijn voor de normale werkende mens.
Ik denk ook niet dat Jantje Modaal de doelgroep is. Alhoewel de rekening met 23ct fietsvergoeding aan 50km per dag behoorlijk te behapstukken is. Maar dat kan je met en e-bike van 2500euro ook halen natuurlijk.
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Alex.slaets schreef: 05 nov 2017, 18:32 Ik denk ook niet dat Jantje Modaal de doelgroep is.
Dat denk ik ook niet. Je ziet het naast de opleidingen/beroepen ook aan de leeftijd van de meesten op dit forum: heel veel 40 en 50 plussers. Ik denk dat ik als jantina-onder-modaal een enorme minderheid ben onder de Stromeraars. Van mijn reiskostenvergoeding hoef ik het ook niet te hebben, belastingvoordeel heb ik er evenmin aan, en mijn auto kan niet weg zolang ik in de weekenden voor mijn vader zorg, die hier ruim 220km vandaan woont.

De keus om te gaan Stromeren naar mijn werk was dan ook een hele bewuste, gebaseerd op gezondheid, plezier, milieu en een onverbeterlijke zwak voor mooie dingen. Voor de aanschaf van een Stromer moet ik echt andere leuke dingen laten. Maar daar heb ik verder helemaal niks over te piepen, want ik eet heus geen droog brood en ik vind het gewéldig!

Overigens is de ST1 X volgens de Stromer marketing manager, die het niet in deze bewoordingen zei, maar de marketing-technisch-verantwoorde term "young urbans" gebruikte, wel een zeer bewuste stap van Stromer in de richting van de dertigers geweest. Mensen die nu nog niet op de top van hun carrière/inkomsten zitten, maar die wel bewust bezig zijn met een gezonde leefstijl en ook bereid zijn om daar serieus geld aan uit te geven. Ik denk dat Stromer daar aardig in geslaagd is met de ST1 X.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reinout-St1x schreef: 05 nov 2017, 18:32 En nu snel stoppen voordat dit een eigen leven/topic gaat worden..........
Done!

viewtopic.php?f=16&t=470
:mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Ik moet bekennen dat ik zo'n hobby/mooi-weer-rijder ben die 's avonds nog even een ritje van 50 km gaat maken in het pikkedonker. Vanmiddag zijn we naar vrienden in Nütterden (bij Kranenburg DE) geweest, de meiden met de auto en ik lekker op de fiets... :mrgreen: Heenweg 70 minuten (inclusief 10 minuten schuilen voor regenbui want MWR) en enkele flessen wijn, lekkere hapjes en haardvuurtje later in 50 minuten terug via de Oude Kleefsebaan die zelfs in het schijnsel van de M99pro toverachtig mooi is.

Het is nu slechts 1 jaar geleden dat ik het plezier van fietsen herontdekt heb op de pedelec van mijn dochter en sinds maart dit jaar dat ik dagelijks met de ST2s rijdt... Wat een fietsplezier als je alle ervaringen zo bij elkaar optelt EN helemaal geweldig om dat hier te kunnen delen.

Om een voorbeeld te noemen, ik doe er alles aan om maar te kunnen fietsen en zo heb ik nu regelmatig een lunchafspraak met mijn vrouw die in Druten werkt. Rij ik rond het middaguur "even" naar Druten om samen een restaurant/terrasje te pakken. Of mijn dochter ophalen van haar werk bij de Hema in Nijmegen en dan de Hemel te bezoeken voor een hapje en drankje voordat we samen naar huis rijden... Was allemaal ook met de auto mogelijk geweest maar lang niet zo leuk als met de speed pedelec.

Onlangs hebben we onze 2 auto's ingeruild voor 1 nieuwe auto met alles erop en eraan, gechiptunede 1.6 turbomotor voor een meer dan vrolijk rijgedrag, allemaal helemaal top maar desondanks zit ik 10x liever op het spartaanse zadel van mijn Es.

De concurrentie moet dat gevoel maar eens zien te evenaren, een flinke uitdaging. :ba
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Uit de Berner Zeitung:
Stromer wechselt schon wieder den Chef aus

Bei der Herstellerin des E-Bikes Stromer kommt es zu einem Chefwechsel: Der 45-jährige ­Jakob Luksch wird ab ­Januar das Unternehmen führen. Sein Vorgänger Peter ­Althaus blieb nur gut eineinhalb Jahre.
Lees hier het volledige artikel:

https://www.bernerzeitung.ch/wirtschaft ... y/18483328

Interessant, de moeite van het lezen waard voor wie Duits spreekt. (Indien gewenst vertaal ik het naar het Nederlands.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie