Fietsenmakers (NL) sluiten voor nieuwe reparaties

Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1778
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Mijn FM (Juizz) is dicht voor nieuwe reparaties, ik lees dat andere FM dat ook doen. Ik heb daar toch wat moeite mee, want je kunt prima een fiets accepteren voor reparatie met in acht neming van de RIVM regels. Bovendien zelf gebruik ik als arts mijn fiets voor woon-werkverkeer en als ie straks kapot gaat wat moet ik dan? (Ga dan natuurlijk gewoon contact opnemen) Maar het gaat mij op het principe er zijn natuurlijk meer mensen in essentiële beroepen die hun stromer nodig hebben.
Dus hoewel goed bedoeld vind ik het uit eigener beweging sluiten van een werkplaats niet bijzonder verstandig.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tja, er zullen ook FM's zijn die thuis een gezin hebben, of iemand met een zwakke gezondheid die in de risicogroep zit. Het gaat niet alleen om angst om zelf besmet te raken, maar ook om angst je geliefden te besmetten. En ook bij kleine bedrijven zit vaak al iemand ziek of preventief thuis met een hoestje. De impact op de bezetting als dit bij twee of drie personeelsleden zo is, is enorm groot.

Het zal dus logistiek misschien allemaal best kunnen, qua afstand houden enzo, maar ik vind het echt het volste recht van elke ondernemer zelf om te besluiten of ze open blijven of dicht gaan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1778
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Absoluut het recht. Maar je zou bijvoorbeeld noodzakelijke reparaties wel kunnen accepteren (volgens mij hebben in België zo’n regeling). Als alle auto garages dit ook zouden gaan doen, krijg je natuurlijk wel mogelijk problemen.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vrees dat de SP nog niet wijd verbreid genoeg is om gelijk te kunnen worden gesteld aan de auto (of het openbaar vervoer).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mrstrom

Het moet toch kunnen als je de RIVM regels in acht neemt?

Angst voor besmetting en dan je bekende risicogroep in gevaar te brengen is terrecht. Maar dat hebben alle artsen en verpleegster ook. Gelukkig gaan zij door!

In de bouw gaan ze door, supermarkten, wij op kantoor ook.

Uiteraard heel goed oppassen etc. maar een fietsenmaker kan mijn inziens gewoon werken. Desnoods neemt ie eerst de fiets af met een ontsmettingsmiddel.
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Interessante casus. Ik heb toevallig ondertussen m'n ST3 bij Vietz staan omdat ik er helaas een aanrijding mee heb gehad. Zij geven aan zo lang mogelijk door te gaan, maar werken wel met een beperkte bezetting.
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mrstrom schreef: 25 mar 2020, 10:35 Angst voor besmetting en dan je bekende risicogroep in gevaar te brengen is terrecht. Maar dat hebben alle artsen en verpleegster ook. Gelukkig gaan zij door!

In de bouw gaan ze door, supermarkten.
Dat zijn vitale beroepen, die mensen moeten door, of ze nou willen of niet. (En reken er maar op dat lang niet al deze mensen daar blij mee zijn, maar klagen of bang zijn is not done.) Ik heb ook een vitaal beroep en werk door, maar wel vanuit huis. De RIVM norm is namelijk: kun je vanuit huis werken, dan doe je dat.

Fietsenmaker is - terecht - geen vitaal beroep en een fietstechnieker kan niet vanuit huis werken. De enige reden dat er fietsenmakers zijn die wél doorgaan, dat is omzet, want deze ellende gaat straks heel veel mooie bedrijven de kop kosten. (En wellicht het feit dat veel mensen het erg moeilijk vinden om "niks om handen" te hebben, maar dat is van secundair belang.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Wellicht is het zelfs mogelijk dat je fm je telefonisch helpt of dat je je probleem hier op het forum meldt. Het onderhoud aan een stromer is geen rocketscience. En als het gaat om garantiekwesties, gewoon even overleggen of je desnoods bij een collega fm terecht kan.

Uiteraard heb ik het dan niet over de elektronische onderdelen.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Lars13
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 nov 2019, 14:21
Locatie: Arnhem
Merk SP: ST2 Sport

Ik kreeg van mijn FM door, dat je een afspraak kan maken voor reparatie. Ze komen dan je fiets ophalen en brengen deze ook weer thuis.

Op afspraak is de winkel ook open, bijvoorbeeld om een nieuwe fiets uit te zoeken.
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1778
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Lees zojuist op de pagina van Juizz, dat zorg personeel wel afspraken kan maken! Gelukkig niet nodig want hij rijdt als een zonnetje, maar wel fijn toch.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Plaats reactie