Lazer Anverz met MIPS en NTA 8776

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 06 mar 2020, 20:10 Klopt, ovaal :-) Bij de meeste helmen kan ik links en rechts aan de zijkant een vinger tussen een helm en mijn hoofd steken, bij de Lazer Anverz niet.
:bn:
Ik kan bij deze helm juist aan beide kanten ongeveer een vinger tussen mijn hoofd en de helm steken... De 2 Bontrager helmen die ik geprobeerd heb zitten bij mij veel beter...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Heb je nog geprobeerd hoe een maat kleiner zit?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Niet meer aan toe gekomen, maar door omstandigheden heeft dat deze week even geen haast gehad...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
fietser
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2020, 18:03

StromerMoose schreef: 06 mar 2020, 19:28 Laatst terugrit van 51 km in de regen met de wind (B3 denk ik) schuin van voor. Als brildrager voorheen eigenlijk niet te doen. Doordat ik zo weinig zag, snelheid terug naar 25-30 km/h. Was ik bijna 2h onderweg. Dan was de lol (en de warmte) er de laatste 30-60 minuten wel vanaf.
Nu met het vizier eigenlijk goed zicht. Fiets met veel meer vertrouwen in de regen.

Was dit lichte regen of hevige regen?

Op het forum las ik veel goede reacties ivm de Anverz dus heb hem zojuist ook (online) aangeschaft. Nu ik de helm eens goed bekeken heb, vraag ik mij toch af of bij hevige regenval (en met de all weather shell gemonteerd) het water niet aan de binnenkant van het vizier gaat lopen. Het vizier gaat namelijk over de shell heen en als het dan regent, lijkt het mij dat de regen gemakkelijk over de shell loopt en dan aan de binnenkant van het vizier terecht komt.

Iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten?
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Ik fiets ook met regen. Geen probleem met regen aan de binnenkant van het vizier.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Zojuist aangeschaft voor maar 125,- euro. Zit echt perfect.
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Gebruikersavatar
Lune de Fiel
Pro
Pro
Switzerland
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 apr 2019, 15:55
Locatie: Sézenove (Switzerland)

bedankt voor de recensies van Lazer Antwerp Mips NTA. Is het volgens u (internetbestelling omdat zeldzaam in het blauw waar ik woon) vrij klein of groot? Ik aarzel tussen M en L. Bedankt
:dwarf:
Stromer & Moor/Rodeo :cool2:
Stromer ST-5
fietser
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2020, 18:03

Lune de Fiel schreef: 20 mei 2020, 16:25 bedankt voor de recensies van Lazer Antwerp Mips NTA. Is het volgens u (internetbestelling omdat zeldzaam in het blauw waar ik woon) vrij klein of groot? Ik aarzel tussen M en L. Bedankt
:dwarf:
Voor mij kwam de maat overeen zoals aangegeven op de website. Hoofdomtrek gemeten en kwam tussen 57 en 58 cm uit, afhankelijk van hoe hoog je op het voorhoofd meet. Heb zowel maat M (55-59 cm) als L (58-61 cm) gepast en de M zat mij het beste.
StroMarco
Pro
Pro
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2020, 16:40
Locatie: NL

Hi,

Ik meet 58 cm. Maat M zit mij als gegoten. Belangrijk detail is dat er geen kapsel aanwezig is. Helm zit bij mij super comfortabel en stabiel. Erg blij mee.
ST1 Sport 2020 | 983 Wh | Redshift seatpost | Kinekt stem | 2x Ortlieb Backroller Classic
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mijn hoofdomtrek is 55cm, Ik heb maat S (geschikt voor 52-56cm). Maat M paste mij ook, maar S zit beter, omdat ik een vrij ovaal heb. De helm in maat S sluit perfect aan aan de zijkanten van mijn hoofd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie