Lakbeschadiging drager en motor ST3

DavidvD
Pro
Pro
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 nov 2019, 19:54

Waar ik een paar weken geleden nog wist te melden dat ik geen bobbelende lak had op de motor heb ik inmiddels dezelfde verschijnselen. Drie maanden oude fiets. Kan ook op de lijst met gebreken (trapper losgelopen, ondersteuning weg door verkeerd aandraaimoment achteras, ontbrekende afstandhouder voorspatbord, kromgetrokken afdekplaat en nu dus corrosie op motortje). 🙁
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

join the club!! :mrgreen:
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
+/-
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 dec 2019, 20:13

Ben bang dat we er allemaal mee te maken gaan krijgen...
ST3 black, Citroëns: 2cv6 red, cx25 black, ds21 grey, c3 white
Joost1981
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 nov 2019, 00:18

Op deze prachtige dag kon ik iets eerder weg van werk en ben dus maar even richting de fm in het westerpark gereden om de beschadigde lak te laten bekijken.
Fm heeft foto's gemaakt en deze naar Stromer gestuurd. Ze zeggen dat het een garantievervanging van de motor word. Het is geen probleem om er mee door te rijden, ze adviseren om de vervanging pas bij de volgende beurt (6000-8000 km) te doen om zo de garantie te rekken. Dit aangezien er vanaf het moment van vervanging weer 2 jaar garantie op zit.
Op het moment dat ik het eerder gedaan zou willen hebben moet ik dat even melden, dan bestellen ze een wiel met motor. Netjes opgelost vind ik :ay
St3 L Black '+JSF-' (vanwege de snelheid en stealth lak, maar eigenlijk staat het gewoon voor Joost's Snelle Fiets :mrgreen:)
+/-
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 dec 2019, 20:13

Daar heb ik mijn ST3 begin dit jaar ook gekocht. Ik heb er alleen nog niet mee gereden, dus de roest zal nog even duren. Goed te weten dat het opgelost gaat worden. Hopelijk wordt het niet elke drie maanden een nieuwe motor.
ST3 black, Citroëns: 2cv6 red, cx25 black, ds21 grey, c3 white
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

+/- schreef: 07 feb 2020, 17:04 Daar heb ik mijn ST3 begin dit jaar ook gekocht. Ik heb er alleen nog niet mee gereden, dus de roest zal nog even duren. Goed te weten dat het opgelost gaat worden. Hopelijk wordt het niet elke drie maanden een nieuwe motor.
Nee hoor, dit probleem komt tot nu toe maar een handvol keer voor op dit forum, in tegenstelling tot vb afdichting frame aan onderkant denk ik dat dit een bepaalde badge geweest is met fabricagefout, geen structureel probleem. Ik heb de mijne al 1,5 jaar en er is niets te zien aan mijn motor. Nu wel hopen dat het niet na 2,5 jaar gebeurt of het komt uit mijn eigen portefeuille :bu:
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zou iedereen aanraden ongeveer twee maanden voor afloop van garantie de lak van de motor zeer goed te controleren, en dan met name rondom de openingen voor de spaken (binnen- en buitenzijde motor) en de naad in het midden waar de twee helften van de motor aan elkaar zijn gelijmd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Joost1981
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 nov 2019, 00:18

Als ik dat twee maanden voor het einde van de garantie had gedaan had ik geen lak meer over :mrgreen:
St3 L Black '+JSF-' (vanwege de snelheid en stealth lak, maar eigenlijk staat het gewoon voor Joost's Snelle Fiets :mrgreen:)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Jawel, na een tweewekelijkse grondige schoonmaakbeurt en een kettingwissel blijkt dat ik ook een motor heb waar de eerste verschijnselen van afbladderende verf op zichtbaar zijn. Ik heb mijn FM maar gelijk een bericht gestuurd en maandag ga ik er maar even mee bellen.
Begin van afbladderende verf motor ST3.jpeg
Begin van afbladderende verf motor ST3.jpeg (165.93 KiB) 2752 keer bekeken



Het valt me trouwens op dat vele schroefjes/boutjes/moertjes last van roest hebben. Toch een beetje jammer.
Deze schroefjes/boutjes/moertjes de komende zomer maar eens vervangen door exemplaren waar roestvorming veel minder kans maakt (de zgn. rvs-variantjes). Het kost wat, maar dan heb je ook iets moois!
Witte ST3 van maart 2019
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Dus als ik het even bekijk zijn er toch een pak motors met dit verschijnsel (sommigen moeten er nog achter komen ....) Onze ST1(oud model) heeft van al die problemen eigenlijk geen last. Voor mij het zoveelste bewijs dat de fietsen duurder worden en de kwaliteit vele malen minder. Een duidelijke politiek van Stromer......
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Plaats reactie