Den Bosch - Eindhoven

Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Ik rijd ook naar Eindhoven, mar kom van wat westelijker, vanuit Heusden. Ik rijd dan via Drunen, Oisterwijk, Spoordonk, Oirschot en de Herdgang Eindhoven binnen bij Strijp S. Voordeel is dat ik daardoor een heel stuk van de stad omzeil, en maar 5 min door de stad hoef.

Als ik de route via Vught zou doen (bijna net zo lang) moet ik langs de A2 en in Eindhoven ook nog een stuk via de Boschdijk, vreselijk stuk vertragend.

Ik zou vanuit Den Bosch inderdaad kijken of je een stuk langs de N65 kan en dan afsteken via Oirschot. Ik vind het mooi rijden, boerenweggetjes en dorpjes waar door de bebouwde kom geen problemen geeft en ook niet heel erg vertraagt.

Ik rijd (zonder Stromer, met kruissnelheid 35-38) in anderhalf uur 46 km. Dat is voor mij acceptabel, mede omdat het gwoon mooi rijden is (itt langs de A2, fiets goed door, maar zo dicht langs de snelweg heeft niet mijn voorkeur)
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Nyssell
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2019, 20:18
Locatie: 's-Hertogenbosch

Hmm. Via Oisterwijk hoor ik vaker. Het is wel een aardig stukje om vanaf Den Bosch, maar ik ga het toch maar eens proberen. Mooi uitzicht en goede wegen is ook wat waard. Die A2 heb ik wel gezien inmiddels. :bh:

Bedankt voor de tip! :ay
ST1X 983WH oranje ww 2x32 km
Steven fietst
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 sep 2020, 10:56
Merk SP: ST1 2020

Ik moet in het centrum van Eindhoven zijn en volg de route vanaf Boxtel, dan langs de A2 richting Best, door Best heen, de Boschdijk op, en uiteindelijk onder het station door en dan ben ik er bijna.
Zeker niet de meest ideale route maar is wel een kaarsrechte lijn.
De stoplichten in Best bij de Hornbach en ook die bij de Decathlon zijn het vervelends. De stoplichten op rood kan je tot 5 minuten kosten.
Verder hou ik op de Boschdijk het fietspad aan met aangepaste snelheid.
En ja, onder het station van Eindhoven door is erg rustig tempo fietsen.

Alternatieve routes buiten Best om hebben geen tijdwinst voor mij.
Daarom rustig blijven en gewoon genieten van alles.
En als we elkaar zien zwaaien of een praatje maken.
St1 2020, old: St1x, Gazelle Citizen SP
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Langs de Boschdijk zijn het toch allemaal brom/fietspaden? Althans: tot aan het oude Philips Nederland (voorbij Vredeoord) weet ik het zeker, daarna wordt het 50 km/h en kan het zijn dat we al de weg op moeten. Zo ver kom ik daar alleen nooit...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Steven fietst
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 sep 2020, 10:56
Merk SP: ST1 2020

Ja klopt vanaf het oude Philips gebouw is het de rijbaan op.
Afgelopen vrijdag vanuit het centrum terug naar huis was er een grote politiecontrole op brom/snor fietsen.
Met Politiemotoren werden ze naar de controle geloodst. Ik met aangepast tempo op het fietspad mocht gewoon door ondanks dat ik in theorie over de rijbaan zou moeten.
St1 2020, old: St1x, Gazelle Citizen SP
Plaats reactie